Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Goed onder je blad kijken voor beestjes, zou bladluis of spint kunnen zijn. Meet je je temperatuur? Want t kan ook zijn dat je bladeren verbranden dan kun je ook witte puntjes krijgen.
Heb al goed onder bladen gekeken , zie geen beestjes
ja ik meer de temperatuur en die is overdag 28 tot30 te zien hoe warm het is in mijn kamer
snachts is het 23 tot 20
mvg GA
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
het is nu de 2 de dag maar het is niet verergerd denk ik ,nu moeilijk tezien zonder licht
Kijk met een loep of zoom in met je camera onder witlicht of daglicht. Sommige beestjes zie je niet met blote oog en helemaal niet in geel licht. Ik zag ook eerst niets, totdat ik inzoomde met mijn mobiel, ze liepen vrolijk de polonaise
Lees verslagen van andere kwekers of maak een verslag over je eigen kweek
In d eerste paar posts had ik ook wat witte vlekjes, dit werden daarna gaatjes.
Bij mij wass het de temperatuur denk ik, en heb geen last van beestjes gehad. 30-32 is wel tricky hoor, want rond die temp kan je blad inschroeien
Denk dat het ook geen beestjes zijn , en ja idd worden al kleine minigaatjes temp is 28 max 30 graden met dit warme weer , dus jij denkt aan warmteprobleem ?
kan de plant dit overleven
MVG AG
Zou het kunnen , omdat ze te weinig voeding krijgt , want ik geef nog niets van voeding , ik heb alga bloom stana van plagron en ze zitten in 11 liter potten met batmix ,dacht dat je met batmix 6 weken safe zat met de voeding
Nee, die plekjes hebben niets met te weinig voeding te maken, dan zou je eerder kunnen denken aan een teveel aan voeding, nu ik lees dat je batmix gebruikt.
Alga-bloom is voor .... de bloei dus die geef je als er bloei is.
Hebben je planten buiten de kweekruimte gestaan, of zijn het stekken ?
Beestjes zitten bijna altijd aan de onderkant van het blad, vaak tegen de nerven aan.
Comment