witte vlekjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • greenaquarious
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2014
    • 15

    #1

    witte vlekjes

    Korting op 420shop
    Hallo , ben beginnende kweker kan iemand mij zeggen wat dit is
    mvg GA
    Attached Files
  • rezpiet
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 275

    #2
    Re: witte vlekjes

    Goed onder je blad kijken voor beestjes, zou bladluis of spint kunnen zijn. Meet je je temperatuur? Want t kan ook zijn dat je bladeren verbranden dan kun je ook witte puntjes krijgen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

    Comment

    • greenaquarious
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Jun 2014
      • 15

      #3
      Re: witte vlekjes

      Heb al goed onder bladen gekeken , zie geen beestjes
      ja ik meer de temperatuur en die is overdag 28 tot30 te zien hoe warm het is in mijn kamer
      snachts is het 23 tot 20
      mvg GA

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      het is nu de 2 de dag maar het is niet verergerd denk ik ,nu moeilijk tezien zonder licht

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #4
        Re: witte vlekjes

        Kijk met een loep of zoom in met je camera onder witlicht of daglicht. Sommige beestjes zie je niet met blote oog en helemaal niet in geel licht. Ik zag ook eerst niets, totdat ik inzoomde met mijn mobiel, ze liepen vrolijk de polonaise
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • greenaquarious
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jun 2014
          • 15

          #5
          Re: witte vlekjes

          ok bedankt , zal ik straks eens doen

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Geen beestjes te bespeuren heb gekeken met vergrootglas maar zie niets .

          mvg GA

          :/ wil echt weten wat dit is

          Comment

          • rezpiet
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jan 2014
            • 275

            #6
            Re: witte vlekjes



            In d eerste paar posts had ik ook wat witte vlekjes, dit werden daarna gaatjes.
            Bij mij wass het de temperatuur denk ik, en heb geen last van beestjes gehad. 30-32 is wel tricky hoor, want rond die temp kan je blad inschroeien
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

            Comment

            • greenaquarious
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Jun 2014
              • 15

              #7
              Re: witte vlekjes

              Denk dat het ook geen beestjes zijn , en ja idd worden al kleine minigaatjes temp is 28 max 30 graden met dit warme weer , dus jij denkt aan warmteprobleem ?
              kan de plant dit overleven
              MVG AG

              Comment

              • rezpiet
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2014
                • 275

                #8
                Re: witte vlekjes

                jahoor, dat gaat prima, misschien je lamp een paar cm hoger doen, als dat het toelaat. word het op je blad net iets koeler.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                Comment

                • greenaquarious
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2014
                  • 15

                  #9
                  Re: witte vlekjes

                  OK , thx ik probeer dit uit and keep jullie posted
                  alvast bedankt voor de info

                  Comment

                  • greenaquarious
                    Junior Stoner
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2014
                    • 15

                    #10
                    Re: witte vlekjes

                    De vlekken zijn iets verergerd :/ kan mij iemand zeggen wat dit juist is

                    vertoont zich maar op enkele bladen vooral jonge bladen

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Kan iemand mij helpen aub met dit probleem ?
                    had al gedacht aan tabaksvirus
                    Attached Files

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Re: witte vlekjes

                      Op de 2e foto lijkt het of er iets op het blad zit ?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/16753-Witte-puntjes-op-de-bladeren.

                      Is dit het misschien ?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      http://www.plantenziektekunde.nl/pwstmv_informatie

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


                      Probeer met je mee te denken, met dat mooie weer zit iedereen buiten ipv
                      achter de pc
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/2417-vlekje
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • greenaquarious
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2014
                        • 15

                        #12
                        Re: witte vlekjes

                        Neen dat is het niet , en er zit niets op het blad hoor heb al paar keer gekeken op beestjes ook al met vergroot glas
                        :/

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        de vlekken zijn wat anders als de links die jij stuurde denk ik :/ maar ben een beginner dus zou het niet echt weten

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        De vlekken zijn ook precies blaasjes daarom dat het lijkt of er iets op het blad zit
                        mvg

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: witte vlekjes

                          Het blad groeit, dus de beschadiging wordt ook groter, hehe...
                          Heb je al bij de bladproblemen/beestjes en ziektes topics gekeken ?

                          aka : Taaadaaaaaaaa........: De HelpDesK ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • greenaquarious
                            Junior Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Jun 2014
                            • 15

                            #14
                            Re: witte vlekjes

                            ja maar ik vind geen beestjes op mijn planten

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Zou het kunnen , omdat ze te weinig voeding krijgt , want ik geef nog niets van voeding , ik heb alga bloom stana van plagron en ze zitten in 11 liter potten met batmix ,dacht dat je met batmix 6 weken safe zat met de voeding

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            of te laag ph ? want kan dit niet meten :/

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: witte vlekjes

                              Nee, die plekjes hebben niets met te weinig voeding te maken, dan zou je eerder kunnen denken aan een teveel aan voeding, nu ik lees dat je batmix gebruikt.
                              Alga-bloom is voor .... de bloei dus die geef je als er bloei is.

                              Hebben je planten buiten de kweekruimte gestaan, of zijn het stekken ?
                              Beestjes zitten bijna altijd aan de onderkant van het blad, vaak tegen de nerven aan.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...