Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    deze AF plantjes staan nu allemaal al enkele weken in bloei en beginnen wat gebreken te vertonen. Vooral licht groene kleur en tippen, sommige tippen neigen al geel, ook paarse steeltjes zichtbaar.
    Ik heb biotabs producten gebruikt: startrex,bactrex en tabs. Ook al enkele voedingsbeurten bloeivoeding orgatrex beginnen geven NPK 7-6-7 maar nog geen resultaat.

    Zou dit een zwavel tekort kunnen zijn? Ik heb geen PH/EC meter, is zogezegd niet nodig als je de biotabs lijn volgt en in het verleden al goede kweken gehad maar dan wel buiten.
    Ik ga zo snel mogelijk een meter halen en zien dat de ph goed zit voor opname van de stoffen.

    Wat raden jullie aan? Of eerst afwachten op de PH resultaten?
    Attached Files
    Last edited by Psykii; 15 September 2015, 01:00.

    #2
    Re: Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

    Als ik mij niet vergis is dit eerder een MG probleempje maar wacht nog andere reacties ook af want ben het niet zeker.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

      Wel ik ga gewoon af op de bladprobleem oplosser op dit forum, bij MG tekort zouden er roestvlekken ontstaan en dit is zeker niet het geval!

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

        Zeker geen zwavel.
        Misschien Mg of K, maar daarvoor moet ik gaan uitzoeken wat je precies gevoed hebt (wat erin zit) de hele kweek, en welke grond je gebruikt.

        Als het mogelijk is zou ik wat grondmonsters nemen en daarvan de pH en EC meten om zeker te zijn. (HOWTO)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

          cool mss dan toch correct geweest zou de eerste x zijn me happy begin de bladproblemen te onderscheiden
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen - licht groene bladeren/tippen & gele tippen

            Dit lijkt eerder op K tekort of blokkade dan op Mg. Ze trekt vanuit de punt en vanaf de bladrand geel naar het midden toe. Verder lijkt het necrotische tussen de nerf ook op hitteschade iets wat bij een kaliumgebrek vaker voorkomt. Kalium is namelijk mede verantwoordelijk voor het openen en sluiten van huidmondjes en het watertransport.

            Maar bij nader inzien en overleg op de box, zou dit ook wel eens een zware overvoeding kunnen zijn. Het laatste lijkt aannemelijk omdat bij kalium de rand wel vergeeld maar niet verdort, dit ziet er dan wel weer door uit.
            Last edited by FlintStoned; 19 June 2014, 18:54.

            Comment

            Bezig...
            X