Kaliumtekort?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • passionist
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 104

    #1

    Kaliumtekort?

    Korting op 420shop
    Ik heb eens in de bladprobleem oplosser gekeken ik denk dat ik een kaliumtekort heb. De oudste bladeren zijn hun glans kwijt en dof van kleur, redelijk nieuwe bladeren hebben grijsachtige puntjes en zijn lichtjes gekruld. Eén van de twee oudste bladeren is nu ook slap en dun geworden.


    IMG_20140618_203253.jpg IMG_20140618_133210.jpg IMG_20140618_133157.jpg IMG_20140618_133218.jpg IMG_20140618_133136.jpg

    Negeer de verbrande bladpunten dat is van een maand terug Toen had ik overgepot naar grond waar ook batmix bijzat.

    Heb dit over kaliumtekort gevonden:

    Mogelijke oorzaak van kaliumtekort
    Te weinig of een verkeerde bemesting
    Teelt op kalium fixerende gronden
    Een overmaat aan ‘keukenzout’ (natrium) in het wortelmilieu
    Daar staat dan dat het ook door te veel natrium kan komen ik weet dus niet goed wat ik moet doen, kan dus zowel overvoeding als voedingstekort zijn. Iemand enig idee?
    Last edited by passionist; 19 June 2014, 12:36.
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Kaliumtekort?

    Dit heeft wel iets weg van een beginnend Kalium maar mij lijkt dit eerder een verdampingsprobleem. Hoge bladtemp in combinatie met een lage lv overdag en 's avonds natslag (condensvorming) op je blad.

    Comment

    • passionist
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2013
      • 104

      #3
      Re: Kaliumtekort?

      Hmm oké bedankt. Ik ga nog effe zien hoe het verder verloopt dan, ze groeit alleszins goed door.

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: Kaliumtekort?

        Ik heb je fotoos nog eens bekeken, mooie bbq, gheheeh.

        Maar ik weed niet of ik het goed zie maar op de laatste foto lijkt het alsof je kluit geheel is uitgedroogd en een cm of twee van de potrand af staat. 1j2q1i.gif

        Comment

        • passionist
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2013
          • 104

          #5
          Re: Kaliumtekort?

          Vanboven is die altijd redelijk droog door de zon, als ik mijn vinger diep erin steek voelt het nog wel een beetje nat. Ik geef gemiddeld tussen een halve en een hele liter per dag altijd langs de kant van de pot, dat zou toch genoeg moeten zijn?

          Comment

          • passionist
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Jan 2013
            • 104

            #6
            Re: Kaliumtekort?

            Vandaag net hetzelfde gebeurd met nog een oud blad

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Kaliumtekort?

              gapende pot.jpg

              Comment

              • passionist
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2013
                • 104

                #8
                Re: Kaliumtekort?

                Je bedoelt ruimte in de breedte? In dat geval is het optisch bedrog.
                De pot is gewoon niet volledig gevuld, omdat het een kuip is met handvaten in, en ik heb de lobblaadjes bij het overpotten maar tot die handvaten gezet. Had er niet echt over nagedacht dat ik die handvaten nog had kunnen dichtplakken haha

                Comment

                Bezig...