Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kaliumtekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kaliumtekort?

    Korting op 420shop
    IMG_20140618_203253.jpg IMG_20140618_133210.jpg IMG_20140618_133157.jpg IMG_20140618_133218.jpg IMG_20140618_133136.jpg

    Negeer de verbrande bladpunten dat is van een maand terug Toen had ik overgepot naar grond waar ook batmix bijzat.

    Heb dit over kaliumtekort gevonden:

    Mogelijke oorzaak van kaliumtekort
    Te weinig of een verkeerde bemesting
    Teelt op kalium fixerende gronden
    Een overmaat aan ‘keukenzout’ (natrium) in het wortelmilieu
    Daar staat dan dat het ook door te veel natrium kan komen ik weet dus niet goed wat ik moet doen, kan dus zowel overvoeding als voedingstekort zijn. Iemand enig idee?
    Last edited by passionist; 19 June 2014, 12:36.

    #2
    Re: Kaliumtekort?

    Dit heeft wel iets weg van een beginnend Kalium maar mij lijkt dit eerder een verdampingsprobleem. Hoge bladtemp in combinatie met een lage lv overdag en 's avonds natslag (condensvorming) op je blad.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Kaliumtekort?

        Ik heb je fotoos nog eens bekeken, mooie bbq, gheheeh.

        Maar ik weed niet of ik het goed zie maar op de laatste foto lijkt het alsof je kluit geheel is uitgedroogd en een cm of twee van de potrand af staat. 1j2q1i.gif

        Comment


          #5
          Re: Kaliumtekort?

          Vanboven is die altijd redelijk droog door de zon, als ik mijn vinger diep erin steek voelt het nog wel een beetje nat. Ik geef gemiddeld tussen een halve en een hele liter per dag altijd langs de kant van de pot, dat zou toch genoeg moeten zijn?

          Comment


            #6
            Re: Kaliumtekort?

            Vandaag net hetzelfde gebeurd met nog een oud blad

            Comment


              #7
              Re: Kaliumtekort?

              gapende pot.jpg

              Comment


                #8
                Re: Kaliumtekort?

                Je bedoelt ruimte in de breedte? In dat geval is het optisch bedrog.
                De pot is gewoon niet volledig gevuld, omdat het een kuip is met handvaten in, en ik heb de lobblaadjes bij het overpotten maar tot die handvaten gezet. Had er niet echt over nagedacht dat ik die handvaten nog had kunnen dichtplakken haha

                Comment

                Bezig...
                X