Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad probleem?

Korting op 420shop

Onderkant van het blad ziet er normaal uit. Geen beestjes te vinden enz. Kan het een teveel aan voeding zijn?
    Wie helpt mij eruit?
    Last edited by Repchris; 4 August 2014, 18:15. Reden: extra foto

Re: Blad probleem?

Nope, beter kijken.
    1-3mm groot zijn ze, beetje langwerpig, en ze kunnen rennen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Blad probleem?

Hmm pak zo even de loep erbij. Dan ga ik maar even op onderzoek uit.
      Het spuiten van canna cure helpt dit om van ze af te komen? Heb dit namelijk al in huis gehaald mocht ik last krijgen van ongedierte.
      Last edited by Repchris; 4 August 2014, 18:45. Reden: typ fout

Comment

Cannacure is eerder preventief te gebruiken.

Comment

Hmm wat zijn het precies voor beestjes? Dan ga ik morgen wel even wat halen wat hier tegen zou moeten helpen.

Comment

er word aan de onderkant van je blad gezogen door zuigende minie beestjes. denk spintjes of zo, bij bladluisjes krult en bobbelt het meer, strips geeft eerder langwerpige zilvergrijs streepjes, de beestjes zijn echt klein hoor, ienimienie.

blad omdraaien, ja daar kunnen ze tegen, en turen turen turen tot je iets ziet lopen
            of je maakt een haarscherpe close up er van. ken ook. succes
            Last edited by FlintStoned; 7 August 2014, 20:52.

Comment

Ze zaten erg goed verstopt maar heb er een paar handmatig kunnen doden. Verder nog gesproeid met canna cure.
              Ik ga morgen even kijken voor het middeltje hier tegen.

Ik hoorde dat ze ook niet zo van de lucht van knoflook houden. Is dit slim om tussen me platjes te zetten?

Houd jullie op de hoogte mocht ik het probleem oplossen.

Comment

Dat is idd slim al zal je de knoflook het jaar ervoor in november moeten poten op de plek waar je je buitenplant in de volle grond wil zetten. het groeiseizoen van knoflook is namelijk een stuk langer dan dat van cannabis.

Comment

Ik vind de schade tog wat meer van trips weg hebben correct me when im wrong
                  Spint zuigt puntjes en trips sliertjes

Comment

Ik vond ook nog deze met een rood tintje. Kon nu net niks meer vinden. Hopelijk heb ik de plaag onder controle nu. En kan ik morgen definitief met ze afrekenen. De toppen beginnen al prachtig mooi te groeien [emoji108]

Comment

Dat is een spintje.

2spottedmite.jpg

Comment

Hmmpf.. bent benieuwd hoe ik dit weg ga krijgen. Ik ga morgen de planten nog invidueel 1x goed in spuiten met canna cure.

Moet nog steeds even zoeken voor iets. Het gene wat ik wil hebben ze weer niet bij het lokale tuincentrum.
                        Vorig jaar gebruikte ik capsules die ik in de grond stopte en dat werkte met herhaaldelijk gebruik. Maar dit lijkt me niet ideaal voor wietplantjes achteraf gezien.

Comment

spuitzwavel kan in groei.

Comment

Dat beestje op je vinger is geen spint!

Weet niet wat het is. Kom ze ook tegen op de buitenplanten maar ik laat ze gewoon zitten. Mischien zijn het vleeseters.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

Comment

Nou ze zitten altijd op mijn blad en zuigen wel degelijk mijn blad leeg, want weet niet welke andere beestjes mijn planten aanvreten dan. Ook al maak ik ze dood toch komen ze steeds weer terug word er gek van. En al mag mijn plant nog een week of 4 ben ik bang dat ik dit niet haal omdat de plant half opgegeten is tegen die tijd..

Comment

Bezig...
                              X