Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem :)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Grower123
    Plantje
    • Dec 2014
    • 12

    #1

    Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem :)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een beginnende grower en heb nu een probleem die ik niet direct kan thuisbrengen bij de veel voorkomende problemen.
    Symptomen de blaadjes waren eerst vrij horizontaal maar zijn nu eerder diagonaal en dus naar bovengegroeid tevens zie ik een klein bruin puntje op (maar) 1 van de blaadjes zie foto's2.jpg1.jpg

    Met vriendelijke groeten,

    een bezorgde grower
  • royalcheese1grow
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 672

    #2
    Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

    Ik zie er niets verkeerd aan hoor, zou je geen zorgen maken.
    Dat verbrand plekje kan geen kwaad, misschien effe te dicht op de lamp ofzo.
    Potje mocht wel wat voller gevuld zijn

    Grts cheese

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

      Ik zie geen info over welke grond ze in staat, of wat je ze geeft of hoe je aan dat zaadje komt, dus daar kan ik niks over zeggen.
      Ik zie wel dat ze in veeeeeel te weinig grond staan.
      Als je al zo'n klein bekertje gebruikt, doe het dan in ieder geval tot de rand vol, nu moet je al gaan overpotten terwijl het nog niet volgeworteld zit.
      Penwortel zit namelijk al op de bodem.
      Dus als je heel binnenkort gaat overpotten in een echte pot: vullen tot de rand, en gebruik goeie grond, niet iets wat voor 7 jaar voorbemest is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Grower123
        Plantje
        • Dec 2014
        • 12

        #4
        Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

        Ik gebruik geen cannabis specifieke zaken simpelweg omdat er geen growshops zijn hier in België en zending geen optie is
        Wat ik wel kan zeggen is dat de NPK ratio 3-1-2 is van de fertillizer en de grond is gewone potgrond aangezien ik geen betere opties heb Aangezien de grond dus inderdaad voor zo een lange tijd voorbemest( miss te veel nutriënt en?) is heb je enige tips waarbij je geen growshop moet opzoeken? En het zaadje was een Lemon haze van een vriend.

        Comment

        • Rodigan
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 1536

          #5
          Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

          In Menen (West-Vlaanderen) heb je er één & in en rond Brussel ook een paar.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

            Yep, er zijn zat growshops in België, Frankrijk, Duitsland, Spanje etc. etc. etc.

            Standaard potgrond kun je bijvoorbeeld mengen.
            Handje cocos erdoor, handje zand erdoor, desnoods een hand (ongeparfumeerde)kattenbakkorrels erdoor.
            Dat is natuurlijk makkelijker als je wat zakken grond hebt en een schuurtje om ze te bewaren ofzo.
            Als je in de stad op een flatje woont is het geen optie waarschijnlijk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • beowulf
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 6495

              #7
              Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

              Hebben die in Menen een website?

              Comment

              • amazing
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 1699

                #8
                Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                ja ze hebben een site

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                Hebben die in Menen een website?
                vind niet derekt de link maar wat je zoekt zal je daar vinden.
                plagron en cannavoeding aanwezig 6 soorten kweekaarde
                en vele onderdelen
                lampen kapset , jah gwn gaan kijken .
                het bevalt je zeker

                Comment

                • Smowkie
                  Elite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2011
                  • 2684

                  #9
                  Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                  Je kunt eventueel ook aarde in de aveve halen of in een andere tuinzaak... huis&tuin van DCM of groenten en kruiden lukken ook... Maar als je in een shop raakt zou ik het voorkeur geven.

                  Comment

                  • Grower123
                    Plantje
                    • Dec 2014
                    • 12

                    #10
                    Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                    Regio Gent dus dat is nogal lastig. Zo
                    nder uren onderweg te zijn aveve ga ik is proberen merci iedereen. Trouwens korte update het is gebleven bij dat kleine puntje en voor de rest goed gegroeid!

                    Comment

                    • amazing
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2014
                      • 1699

                      #11
                      Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                      - regio gent heb je nog een betere dan in menen.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem


                        In dit topic staan alle Belgische growshops.


                        Als je aanvullingen hebt, misschien beter daar doen, dan blijft het een beetje bij elkaar, op 'n plek waar iedereen het makkelijk kan vinden
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • amazing
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2014
                          • 1699

                          #13
                          Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ

                          In dit topic staan alle Belgische growshops.


                          Als je aanvullingen hebt, misschien beter daar doen, dan blijft het een beetje bij elkaar, op 'n plek waar iedereen het makkelijk kan vinden
                          - okay no problemo

                          Comment

                          • Sole mio
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2012
                            • 808

                            #14
                            Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door amazing
                            - regio gent heb je nog een betere dan in menen.
                            Welke? De dichtste bij Gent is die van god (urban growshop terneuzen)
                            Last edited by Sole mio; 26 December 2014, 15:02. Reden: geklooid
                            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                            Comment

                            • Grower123
                              Plantje
                              • Dec 2014
                              • 12

                              #15
                              Re: Hulp gevraagd bij de diagnose/oplossing van mijn probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door amazing
                              - regio gent heb je nog een betere dan in menen.
                              En heb je een website of addres?

                              Comment

                              Bezig...