bladeren krullen op

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • seranne
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2008
    • 42

    #1

    bladeren krullen op

    Korting op 420shop
    weet iemand wat ik nog kan doen? ik heb dit probleem nu al een week. mijn plantjes zijn ruim 2 weken oud.

    ik kweek in men eigen kweekhok met een 400 watter (philips green power).
    goedkope afzuiging voor circulatie. luchtbevochteraar
    ik kweek : sweet afgani dilicious , blackjack en 2 psycodelica's van sweetseeds.

    EERSTE week: lv. 60% en 27 graden . lamp afstand 35cm.

    TWEEDE weekuit voorzorg) lv. 35 en 20.5 graden (naast het plantje gemeten) lamp afstand 50 cm ventilator dat over de plantjes blaast.

    ik dacht eerst dat het door de vochtige lucht was maar weet nu echt geen raad meer.
    Attached Files
  • guppie
    Retired
    • Nov 2008
    • 48

    #2
    Op wat voor grond staan ze en geef je al voeding mee?

    Comment

    • Saint
      Retired
      • Feb 2009
      • 106

      #3
      Volgens mij is je vochtigheid veel te laag en hebben ze blijkbaar echt dorst. De vochtigheid mag gerust heel de groeiperiode 70% zijn. De 20° zou optimaal zijn. Wat zeker nooit mag is dat die vochtigheid over die planten komt omdat het eigenlijk hete stoom is. De vochtigheid moet gewoon in je hok geblazen worden om de 30 min een paar minuten ofzo.

      Comment

      • marc
        Senior Stoner
        Member
        • Nov 2008
        • 42

        #4
        Je hebt ook mistmakers deze vernevelen koud het water door gebruik te maken van een menbraam die vlug op en neer beweegt .
        denk de 1st week je lamp te kort bij de plantjes en dat geeft teveel warmte , blaadjes aant het uidrogen denk

        Comment

        • seranne
          Senior Stoner
          Member
          • Oct 2008
          • 42

          #5
          ik gebruik een mistmaker een koude benevelaar . ik zal hem aansluiten op een timer

          Comment

          • seranne
            Senior Stoner
            Member
            • Oct 2008
            • 42

            #6
            en ze staan in de batmix maar ik heb een kuiltje gemaakt in de midden en 5liter zaai en stekgrond in gedaan zodat ik niet hoefde te verpotten . maar ik denk niet aan overvoeding want ik zie geen vergeling .

            Comment

            • Saint
              Retired
              • Feb 2009
              • 106

              #7
              Het is niet de voeding. Het is echt idd van te dicht eventjes bij de lamp gestaan. Het kan zijn dat pas veel later de uitwerking ziet. Ik ga volledig akkoord met marc

              Comment

              • seranne
                Senior Stoner
                Member
                • Oct 2008
                • 42

                #8
                ok thx ik zal erop letten! bedankt voor de snelle reactie

                Comment

                • westport
                  Wicked Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Aug 2008
                  • 3847

                  #9
                  Afstand van je lamp is goed, je inlaat van verse lucht of je ventilater, hoe ver staan ze van het plantje?

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                  Comment

                  • seranne
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Oct 2008
                    • 42

                    #10
                    ventilator op 20 cm stand 1 bij zwaardere stand zet ik hem verder . inlaat op 40 cm onderaan mijn kast afzuiging tegenovergestelde hoek bovenaan ondertussen heb ik geen problemen meer en groeien ze als bamboe ik denk dat de plantjes gewoon te jong waren. bij de volgende kweek zet ik de lamp de eerste week op een meter afstand ik denk dat het een teveel aan licht was want de temp. is nooit hoger geweest dan 27gr. en bedankt voor jullie reactie

                    Comment

                    Bezig...