Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
Re: bladpunten krullen naar beneden + plekjes op 1 plant
Het vergeelde onderop zal niet meer herstellen, dat is reeds necrotisch. Bovenin ziet je blad nu gezond uit. Het onderste blad vangt nu ook nog maar nauwelijks licht en zal een negatieve fotosynthese hebben (het kost de plant meer aan respiratie dan dat et opbrengt aan fotosynthese. De plant zal deze bladeren nu verder leegtrekken en offeren.
goeiemiddag beste collega's
heb het een beetje druk gehad de laatste dagen en heb daarom mijn topic niet meer kunnen updaten..
de meisjes stellen het goed. niet perfect maarja.. gisteren kwam ik in mijn tent kijken en de ventilator was op 1 van de meisjes gevallen natuurlijk de takken helemaal geplooid maar vandaag ziet ze er al beter uit image[7].jpg
heb ook 2 lange strekkers sinds ik ze op 12/12 heb gezet weet helemaal niet hoe dit komt want de andere zijn wel niet zo image[4].jpgimage[5].jpg
2 gaan er heel goed vind ik zelf image[6].jpgimage[2].jpgimage[3].jpg
en de laatste heeft het meeste last met bloeien precies, daar zie ik helemaal niet zoveel haartjes als bij de andere. image[1].jpg
weten jullie ook hoe dit zou kunnen komen? ik dacht door teveel water (ookal krijgen ze niet zo veel), heb dan verminderd met 10 cl en het helpt nog altijd niet image[8].jpgimage[9].jpg
ook snap ik niet dat er nog altijd jonge en grote blaadjes blijven vergelen.. ze krijgen nochtans de maximumdosis aanbevolen voeding en ph van het water is 6.
nu nog eens alle dames op een rij image[10].jpg
Heej Stemma! Bedankt voor de link, heel leerrijk zelf lees ik ook veel op rollingstoned maar had dit artikel blijkbaar nog niet gezien. Het water kan idd ook nooit weg vanonder, want ik geef vanonder water en dan blijft het meestal helemaal staan tot het ofwel opgezogen ofwel uitgedroogd is. Zal denkik eens proberen van 1 dagje geen water te geven zien wadat het geeft.
Flintstoned, die witte plekken die je ziet op het blad zijn plekjes die overblijven van toen ik gesproeid had met bitterzout. En die witte puntjes die je ziet is door de kalk van mijn luchtbevochtiger..
Heej, ik kan mijn verslag maar moeilijk updaten doordat ik zonder pc zit.. Maar ik denk dat ik een probleem heb, ik zit denkik namelijk met 1 herma.. Heb ik gelijk of niet? Hopelijk van niet laar ze staat alvast uit mijn tent.image.jpgimage.jpgimage.jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik zie het bij de andere ook is lijk een balletje waaruit er een bruin haartje komt image.jpgimage.jpg
Comment