Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

verbrande bladeren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verbrande bladeren?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    De bladeren van de plantjes lijken te verbranden.
    Eerst dacht ik dat het door de hitte kwam maar met de burger afzuiger Word het nog steeds erger.

    3 zijn gestorven vroeg in de bloei.
    De 4 zag er slecht uit en de derde deed het prima tot een paar dagenvterug.

    Wat o wat kan het toch zijn?

    Foto's volgen snel


    Groeten

    #2
    Re: verbrande bladeren?

    Hier de foto's









    Wie weet wat dit kan zijn?

    Comment


      #3
      Re: verbrande bladeren?

      Vertel eens wat meer over je kweekruimte en welke soort het is en hoelang ze al bloeien, welk medium (denk potgrond zo te zien?), voeding en indien ja, welke etc.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: verbrande bladeren?

        Er hangen 2 600 watt Philips greenpower.
        De ruimte is een tent van 150x150x200
        Er is een actieve inblaas buisafzuiger 300m3 en een buisafzuiger 1200m3.
        Temperatuur ligt tussen de 24 en de 27 graden en daalt nooit onder de 20 vanwege een elektrische verwarming met thermostaat.

        De afzuig en inblaas halen en brengen de lucht direct buiten via sonodec slangen.

        Als groeimedium gebruik ik potgrond met turf en tuinturf.
        Ook heb ik microleven van bionova gemengd welke eigenlijk pas na 2 maanden echt zichtbaar werd. Mooi levende aarde ))

        Verder gebruik ik voor de bloei biologische tomatenvoeding van de tegenhanger van pokon. De naam ontgaat me even.
        Kom ik dadelijk wel op.

        De temperatuur was voorheen met een lamp te hoog vanwege een te lage afzuigkracht en een gebrek aan actieve inblaas met de nieuwe afzuiger kan ik 2 lampen aan hebben met een prima temperatuur.

        De lampen hangen ongeveer 65cm boven de planten. Wel hangen de lampen vlak naast elkaar.

        Er staat een zwenkventilator op een krukje die om en om de planten een briesje geeft.
        Vlak boven de lampen een kleine klip fan die bedoeld is om een lichte airflow op de lampenkappen te blazen.

        Buiten de tent een zwenkventilator gericht op de VSA's zelfde idee als bij de lampkappen.

        De planten verbranden voorheen waarschijnlijk door de hitte maar nu gaat het ineens verder en eigenlijk leek dit plantje zelfs imuum omdat hij als enige bijna niet verbrand was.

        Hopelijk is dit voldoende informatie.

        Groeten
        Last edited by xidijo01; 7 May 2015, 17:02.

        Comment


          #5
          Re: verbrande bladeren?

          aanvulling: Ze bloeien nu een goede 2 maanden.

          Luchtvochtigheid rond de 50 vrij stabiel met natte handdoeken.

          Het betreft de original amnesia haze van dinafem.
          Dus ik denk wel dat ik echt amnesia haze heb hier [emoji16]

          Comment


            #6
            Re: verbrande bladeren?

            Het zal vast een gebrekje ofzo zijn maar aangezien ze al zo ver zijn (mede de oorzaak van de bladconditie denk ik) zijn zou ik zeggen, lekker afbloeien en oogsten straks!
            Zien er nog steeds smaakvol uit niet?
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: verbrande bladeren?

              Ja dat zeker wel ! alleen lijkt de linker niet echt goede toppen te ontwikkelen.
              Voor de rest erg juicy [emoji12]

              Groet en heel erg bedankt

              Comment


                #8
                Re: verbrande bladeren?

                1 van die 2 lampen mag al uit. 1200 watt voor 2 plantjes? Met nog is een elektrische verwarming er bij? Betaal je meer dan shopweed. Die meststof klinkt ook ni echt ok, je hebt tekorten. En eens te warm geweest, die bladeren sterven wsl toch af ook al is de temperatuur nu ok. Natte handdoeken...

                Comment


                  #9
                  Re: verbrande bladeren?

                  1 lamp is uit nu. Ga het volgende keer snachts aan doen zodat de verwarming uit blijft. Ik heb er wat verse potgrond overgestrooid om micro te korten op te vangen.
                  Dat is waar je op doelde toch? Borium etc.

                  Heb je een beter idee voor die natte handoeken?
                  Ik wou zoiezo een vaporizer halen om de luchtvochtigheid hoog te houden.

                  Comment


                    #10
                    Re: verbrande bladeren?

                    Aanvulling: waar kan ik goedkoop losse micro elementen kopen?
                    Ik heb zoiezo ongezuiverd en verdund zeezout staan.
                    Daar zit alles in.

                    Denk maar eens aan wat er gebeurd na een tsunami; de boeren hebben fantastische oogsten [emoji12]

                    Comment


                      #11
                      Re: verbrande bladeren?

                      Gewoon een fles groei en bloei en tis in orde. Die zijn perfect samengesteld. Met losse stoffen heb je snel blokkades en het tegenovergestelde effect. Moet je trouwens al 100 % zeker zijn wat het tekort is en meestal is dat giswerk. Dat nu nog rechttrekken zal ook niet meer lukken zo laat in de bloei, ik zou mij eerder daar op concentreren. En opt klimaat.

                      Comment


                        #12
                        Re: verbrande bladeren?

                        Ga het meenemen voor de volgende keer. Had je nog tips voor de luchtvochtigheid?

                        Comment


                          #13
                          Re: verbrande bladeren?

                          Laag houden 40-50%. Het moet serieus droog zijn bij u binnen moest je dat niet halen.

                          Comment


                            #14
                            Re: verbrande bladeren?

                            Als ik de handoeken gebruik kan ik het ongeveer 40 a 50 houden maar anders blijft hij op 30.
                            Misschien iets meer inblazen?
                            Bedankt voor de adviezen. [emoji1]

                            Comment

                            Bezig...
                            X