Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Het grond onder in emmer is nog vochtig als je je vinger in grond steekt dan is je nagel vochtig dus droog zal het nie zijn en voeding heb ik nog nie gegeven alleen regenwater uit de ton
joh kan ook gewoon een beetje verbrand zijn. gebeurd ook wel eens door natuurlijke omstandigheden.
misschien een druppel dauw die tijdens ochtenduren naar het puntje is getrokken, hier door wat verbrand
door de zon.
misschien een vlieg die er vroegtijdig op heeft gescheten en heeft door haar zure poep verbranding veroorzaakt.
misschien beschadiging opgelopen bij de uitgroei waardoor de blaadjes wat moeilijk zijn hersteld en dit tot gevolg
is gekomen.
er komt veel misschien in me op, maar hou het gewoon in de gaten. lijkt me nog niet echt iets waar je je druk om
kan maken. het is alleen daar toch? want de grotere bladeren (althans die op de foto, stukje van 1 vinger) hebben
volgens mij een gezond uiterlijk.
Die heeft dus eerst veel te nat gestaan wat ook bruine bladpuntjes kan geven. Lijtk geen overvoeding eerder gevolg van wortels die lang zuurstofarm staan.
N.B.
misschien een druppel dauw die tijdens ochtenduren naar het puntje is getrokken, hier door wat verbrand
door de zon.
Je krijgt enkel bladverbranding door druppels als het voedingswaterdruppels zijn. Als zoon druppel deels verdampt stijgt de (voeding)zoutconcentratie in de druppel wat dan uiteindelijk tot een zoutverbranding kan lijken. Dauwdruppels of regendruppels geven echt geen verbranding. Anders zou in de natuur eigenlijk alles verbrand moeten zijn.
Comment