Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

    De theorie van bio voeding is dat je bodemleven nodig hebt. Afgezuurd water doet dat bodemleven naar de knoppen. Ik heb de alga lijn nu ook, maar of het slim is? Mij lijkt de terra veel gemakkelijker om mee te werken.
    Als uw kameraad ook zen water afzuurde met de alga lijn, hetzelfde probleem had en nu met de terra twee keer zoveel oogst dan zou het daar wel eens mee te maken kunnen hebben. Ik zou zeggen geef is een paar dagen minerale voeding en zie of ze recht trekken. Dat wordt direct opgenomen.

    Comment


      #17
      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Zeker geen Calcium tekort.

      Misschien heb je hier iets aan: http://www.growweedeasy.com/marijuana-symptoms-pictures

      Welke pH heb je tot nu toe elke keer gegeven ?
      Site had ik al gevonden in een van jou vroegere posts .
      Maar jammer genoeg kan ik hiermee ook geen uitsluitsel geven. Aangezien ik niets vind wat helemaal overeenkomt, maar het lijkt van alle symptomen wel wat te hebben .
      PH zuur ik altijd af na de voedingstoevoeging tot ik een PH bereik van tussen de 5.8-6.4.
      EDIT: Deze foto van bij light burns/light stress komt me zeer herkenbaar voor. Maar de lamp hangt wel een 35 cm van de toppen en tonen verder geen last van te dichte lampen...

      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      De theorie van bio voeding is dat je bodemleven nodig hebt. Afgezuurd water doet dat bodemleven naar de knoppen. Ik heb de alga lijn nu ook, maar of het slim is? Mij lijkt de terra veel gemakkelijker om mee te werken.
      Als uw kameraad ook zen water afzuurde met de alga lijn, hetzelfde probleem had en nu met de terra twee keer zoveel oogst dan zou het daar wel eens mee te maken kunnen hebben. Ik zou zeggen geef is een paar dagen minerale voeding en zie of ze recht trekken. Dat wordt direct opgenomen.
      Ik kan moeilijk een hele voedingslijn aankopen voor slechts enkele dagen te testen. Volgende kweek ging ik zowiezo toch eens zien voor een andere lijn want ik geraak toch niet overtuigd over het hele Bio kweken (indoor dan).
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #18
        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

        Als ik naar de 'plaatjes pagina' van Q kijk denk ik aan nitrogen toxicity of een magnesium tekort ( kan door verstoorde kalk magnesium verhouding)

        Werken je vrienden ook met een Brita filter ? Anders kan je geen vergelijk maken.
        Ik denk dat op het tijdstip van 3 a 4 weken bloei veel problemen tot uiting komen, dat heb ik ergens gelezen dacht ik.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

          Een hele lijn moet je daarvoor niet aanschaffen, gewoon de terra vega oid. Kost je 10 euro, 2 grammetjes. Ik koop nooit een hele lijn, meestal enkel de bloom. Alle blad tekorten die ik zie vanaf week 4-5 van de bloei die negeer ik trouwens. Zeker onderaan.

          Comment


            #20
            Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

            Jup Stemma, ik twijfel idd ook tussen deze twee.
            Aangezien ik bij vorige kweekjes ook wel problemen had met magnesium.

            Nu uiteraard weet ik hiermee nog geen oplossing, en elke dag dat het probleem opstapelt verminderd de opbrengst.
            Nogal jammer dat het deze kweek weeral misloopt
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #21
              Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

              Daarnet nog even paar foto's genomen. Probleem lijkt heel stil, maar toch wel toe te nemen.
              Ik vind dat de toppen nog heel dun zijn. Maar langs de andere kant staan ze ook nog maar 4 weken op 12/12, en nog maar 2 weken zichtbare bloei.
              Ik heb me een beetje misrekend met deze kweek qua duur, zit al een hele tijd zonder goede wiet.
              Bon, nog wat foto's: ik twijfel nog steeds aan het magnesium. Sommige stukken zien er idd magnesiumschade uit, maar sommige stukken ook niet.
              Zou ik bij de volgende beurt voeding meegeven (gewoon schema blijven volgen, alhoewel dat dat afgesteld is op 8 bloeiweken).
              Nu, bloei heb ik al een klein beetje gegeven, maar moet ik nu ook al effectief beginnen met Green Sensation zoals het schema zegt, aangezien deze plant toch minstens 3 weken langer moet bloeien dan het standaard schema?
              IMG_20151012_214948.jpgIMG_20151012_214936.jpgIMG_20151012_214908.jpgIMG_20151012_214845.jpgIMG_20151012_214914.jpg
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #22
                Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                Sorry Modest, ik kan met HPS geen goede beoordeling geven.
                Zie wel her en der wat verbrande puntjes van overvoeding, maar dat kan oud zijn.


                Ik vond de vorige kweken er veel beroerder bijstaan Modest, op deze enkele plekken na staan je plantjes er nog mooi groen bij.
                Last edited by Stemma; 12 October 2015, 23:09.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #23
                  Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                  leer hoe je een grondmonster moet nemen en pas daar je ec en ph op aan,en gebruik de volgende keer grotere potten met een goede allmix dan gaan de eerste 6 weken probleemloos mits je klimaat op orde is en je geen plagen krijgt.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #24
                    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                    Ik zeg dat je bodemleven niet meer werkt.
                    Ik heb tot nu alleen maar plagron gebruikt en nog nooit afgezuurd gebruik tevens een brita.
                    Geef eerst eens 2 dagen alleen water.
                    Dan strooi je wat bio supermix boven op de grond voor je weer water geef.
                    Gebruik 4 theelepels vol voor elke kant van de pot en strooi zo dun mogelijk.Daarna geef je water en niet meer afzuren.

                    Comment


                      #25
                      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                      Uhu, was me ook al aan het bedenken dat er eventueel een probleem zit bij de PH.
                      Gisteren even een bodemstaal genomen en deze zit nu te trekken zodat ik daar vanavond iets meer over weet.

                      Jammer genoeg wel geen enkele growshop hier in de buurt die Bio Supermix in huis heeft. Bestaan er alternatieven van bij de normale tuinbouwzaak?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Nog iemand dat dat van de Bio Supermix kan bevestigen (dat dit een positief resultaat zou geven)?
                      Ik kan 1 KG bestellen bij 420shop, zou me op 16 euro komen incl. verzending.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #26
                        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                        In bio supermix zit het bodemleven in gemixt wat je nu mist.
                        Er zijn ook mychoroza schimmels te koop deze los je op in water een geef je de plant heb dit ook 1 keer toegepast en werkt ook.

                        Comment


                          #27
                          Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                          Er is blijkbaar geen enkele producent dat deze schimmels los verkoopt, tenzij verwerkt in plantenvoeding die dan waarschijnlijk niet ingesteld is op de behoefte van onze dames.
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #28
                            Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                            In veel ecostyle mest zit dat, ik gebruik dit in de aarde bij mijn buitenplanten. Zou rhizotonic dit niet bevatten? What's in a name? Of misschien in andere wortelstimulators?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #29
                              EG-MESTSTOF. Oplossing van PK-meststoffen (0-9-10). 9% In water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 10% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).
                              Bij de FAQ staat er ook dat bij gebruik van Green Sensation (heb ik tot nu toe nog maar 2 keer gebruikt denk ik) geen enzymes of extra bloeistimulators nodig zijn.
                              Ook dat het enkel voor de laatste 4 tot 6 weken is, terwijl mijn plantje toch zeker nog een week of 8 moet denk ik.

                              Grtz.
                              Last edited by Modest; 13 October 2015, 15:14.
                              Stap voor stap geraken we er wel.

                              Comment


                                #30
                                Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                                Pure enzym is om je teveel aan zouten en oude wortelresten te verteren.
                                Hier kun je de schimmels krijgen alsmede in sannies webshop.
                                http://onlinetopgarden.com/nl/voeding-supplementen/540-bac-schimmels-50-gram.html

                                Comment

                                Bezig...
                                X