Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

    Je waardes zijn goed en geef eens 3 dagen gewoon water en als je gaat voeden met 1,5ml beginnen en Greensensation pas vanaf week 6 echte bloei en niet eerder.

    Comment


      #47
      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

      Ik meet nooit ph en kweek superplanten bio supermix al enkele malen getest,bijvoeden is total overbodig geworden,doe ik het wel,heb je direct geel blad,verteld voldoende...
      Wat me wel beste lijkt,mix je aarde en laat ze een week of 2 afgedekt nat staan,tegen dat je overpot,is het bodemleven al volop actief,resultaat,keiharde volgroeide buds

      Comment


        #48
        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

        Ik heb dit ook even op een ander forum gepost, en daar wist iemand te vertellen dat het aan de Brita zou liggen.
        Kalkrijk water (zoals het mijne, daarom gebruik in de Brita en de PH-) zou zelfs goed zijn voor de planten, dus ik zou dat volgens hem nooit gebruikt mogen hebben.
        Nu heb ik niet echt een maatstaf, aangezien alle planten hetzelfde water kregen. De redenering was dat de plant gewoon calcium en magnesium tekorten zou hebben door het ontnomen kalk in de filter.
        Beetje dezelfde remedie als jullie aangeven, enkel dan zonder de aarde. Maar de planten staan nog steeds vochtig, dus nog altijd geen water nodig tot nu toe. Morgen ofzo zullen ze wel wat nodig hebben en ga ik ook wat aarde strooien.

        Soul: Volgende kweek gebeurt met Terra, bio begin ik even niet meer aan
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #49
          Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

          Veel succes modest,terra lijn is ook goed voor wiet,maar jammerlijk ligt de nadruk op 'bio' in naam van hun supermix van plagron,terwijl het eigenlijk meer een complete voeding is voor groei tot bloei,wormenhumus/batguano/bloedmeel/beendermeel enz volgens mij is dit gewoon organisch kweken,bio is een nieuw modern woordje die tegenwoordig overal voorgeplakt wordt omdat het 'in' klinkt en zo goed/slecht verkoopt

          Comment


            #50
            Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

            Dag mensen,

            Zou iemand mij kunnen vertellen wat voorn blad probleem ik.heb?

            Gebruik gewoon potgrond van de growshop met persist.
            De dames staan nu 12dagen in de groei.

            Bvd M

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Heb de vanaf het overpotten geen water gedaan, heb de grond bevochtigt met wortelstimulator en daarna 12dagen niks gegeven want het blad en alles zag er gewoon super uit, ze groeide goed!!
            Attached Files

            Comment


              #51
              Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

              Je kaapt iemand anders zijn topic en van foto's onder hps licht kunnen we maar moeilijk wat herleiden omdat je geen ware kleuren ziet. Om toch antwoord te geven; Ik gok dat je na die wortelstimulator het wator niet hebt aangezuurd en je dus water met een PH van boven de 8 die grond hebt ingewaterd maar dat is puur een gok. Open een eigen topic in bladproblemen en maak foto's zonder hps licht en geef zoveel mogelijk info.

              Comment


                #52
                Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                Bon,

                Ondertussen zijn we wat verder.
                Stikstof bijvoegen hielp niets, en magnesium was moeilijk te behandelen.
                Dan maar laagje Allmix bovenop gestrooid en gebruik de Brita nu niet meer (na aanraden op WF).

                Nu, planten worden wel erger. Deze kweek gaat zowiezo een verminderde opbrengst zijn, maar het probleem legt zich gewoon dat ik absoluut geen idee heb wat dit probleem nu is, en is hiertegen bij volgende kweken dus ook geen stappen kan onderzetten. Ik doe alles via het schema en toch treden er tekorten op?
                Een van dezer eens op Opengrow of een ander Engelstalig forum vragen of ze het ginder mss weten, want op WF kreeg ik weinig respons.

                Plantjes zelf moeten volgens m'n berekeningen nog zo'n 7 weken, dus geef nu Bloom mee en vanaf volgende week beginnen we met Green Sensations.
                Plantje linksonder en rechtsboven zijn het meeste aangetast en zijn het laagste gebleven, en hebben ook de kleinste topjes die amper zwellen.
                Plantje rechtsonder en linksboven zijn het minst aangetast, hoogste geworden en daarvan zwellen de toppen ook het meest.

                Geur bij de planten is ook echt wel heel sterk aanwezig. Als ik m'n tentje opendoe om eens te piepen ruikt de hele kamer naar zoete wiet. Qua geur en plakkerigheid geen gebrek allesinds.
                Zeer benieuwd hoe de plantjes het nu verder gaan doen.

                Info over het bladprobleem zeker nog steeds welkom! Als ik niet weet wat ermee scheelt is het nogal moeilijk om dit volgende ronde te vermijden waarschijnlijk.


                Foto's:
                IMG_20151022_194933.jpgIMG_20151022_194835.jpgIMG_20151023_213048.jpgIMG_20151022_194752.jpgIMG_20151022_194816.jpgIMG_20151023_213056.jpgIMG_20151022_194758.jpgIMG_20151022_194915.jpg
                Last edited by Modest; 23 October 2015, 21:45.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #53
                  Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                  Het blad dat aangetast is zou ik niet als graadmeter nemen.Kan zijn dat de plant het nut er niet meer van in ziet en alle voeding eruit trekt en afsterft.
                  Greensensation raad ik je toch pas vanaf de 6de week echte bloei te geven.
                  Ivm het geven van bloom hou rekening dat je met de watergift voedingstoffen uit de verse aarde meespoel.
                  Zou beginnen met 1,5ml bloom per liter hooguit 2ml.
                  Blind staren hoef ook niet op het probleem want het is een voedseltekort geweest.

                  Comment


                    #54
                    Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                    Wel wat scherpere foto's plaatsen Modest,
                    of raakte je al van de wereld door de geur

                    Bekijk je toppen eens, ik vind ze er een stuk beter uitzien als in voorgaande kweken!

                    Ik snap dat je bij de eerste verkleuringen aan het doemdenken bent gegaan,
                    maar ga niet door te panikeren de verkeerde dingen doen. Soms duurt het langer voordat je verbetering ziet, voor je gevoel duurt dit altijd te lang.

                    Niet al je planten hebben dit probleem op dezelfde manier, dus je doet ook dingen goed.
                    Zolang er nog groene bladeren zijn, is er hoop
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #55
                      Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                      Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                      Het blad dat aangetast is zou ik niet als graadmeter nemen.Kan zijn dat de plant het nut er niet meer van in ziet en alle voeding eruit trekt en afsterft.
                      Greensensation raad ik je toch pas vanaf de 6de week echte bloei te geven.
                      Ivm het geven van bloom hou rekening dat je met de watergift voedingstoffen uit de verse aarde meespoel.
                      Zou beginnen met 1,5ml bloom per liter hooguit 2ml.
                      Blind staren hoef ook niet op het probleem want het is een voedseltekort geweest.
                      Jup, enkel jammer dat dat bij het plantje linksonder bijna bij alle bladen het geval is. Maar de 2 meest aangetaste plantjes waren van op voorhand wel al de minst sterke.
                      M'n rekensom: De strain moet ongeveer 10-11 weken, daar maar ik 12 van. Dan reken ik nog 1,5/2 weken aan voordat het plantje begint met bloei (heb ze toen nog erg lopen knakken en plooien).
                      Ze staan nu 6 weken op 12/12, min de 2 weken voorbloei is dat 4 weken echte bloei. Dus nu nog 7.5/8 weken. Dus binnen een goeie week dacht ik stilletjes aan met GS te beginnen.

                      De bloom komt er nu sowieso maar in met 1,5ml/L, dit ga ik stilletjes opvoeren.
                      Plantjes hebben ook een hoop minder water nodig, nu drinken ze om de 4 dagen ongeveer.

                      @ Stemma, de foto's zijn genomen toen dat ik welgeteld 30 seconden wakker was, aangezien de lamp net uitsprong toen m'n wekker ging .
                      Ik zal straks voordat de lampen aanspringen wat betere foto's proberen nemen en deze vervangen .
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #56
                        Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                        Greensensation geef je pas vanaf de 6de week echte bloei.Dus die week er op pas geven vroeg genoeg.

                        Comment


                          #57
                          Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                          Nog een voordeel van supermix,de voeding wordt 'time released' opgenomen door de plant zelf,die zo zelf al het werk voor je doet en je zo als beginnend kweker meteen op je gemak vind ik

                          Comment


                            #58
                            d of wordt is).
                            Allesinds, alle fouten dat ik maak leer ik wel een pak meer van, waarschijnlijk meer dan dat het van de 1e keer goed zou lopen.

                            Heb nog even de foto's vervangen, ajb Stemma .
                            Nog steeds wazig, maar wel beetje meer kleur denk ik.
                            Beetje minder koffie drinken voor ik foto's neem...
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #59
                              Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                              Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                              Nog een voordeel van supermix,de voeding wordt 'time released' opgenomen door de plant zelf,die zo zelf al het werk voor je doet en je zo als beginnend kweker meteen op je gemak vind ik
                              Bedoel je supersoilmix van BioNova ? http://www.bionova.nl/grow-products/soil-supermix

                              Comment


                                #60
                                Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

                                Das waar Modest ,al wat je gehad hebt heb je gehad en daar leer je alleen maar uit ,ervaar ik ook zo ...


                                Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                                Comment

                                Bezig...
                                X