Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Had niet online kunnen vinden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Had niet online kunnen vinden

Korting op 420shop
    Al een week heb ik probleem dat mijn onderste en sommige van mijn bovenste bladen vergeeling heeft maar ik heb de symptomen nergens kunnen vinden.

Ph Is 6.5 ik heb al 4 dagen geen voeding gegeven lv Is 60 en temperatuur is op 27c

Re: Had niet online kunnen vinden

Nu nog even een paar goeie foto's, zonder HPS licht, en met meer plant erop ?

je topic titel slaat ook helemaal nergens op.
    Als er iemand met 'n gele bladeren probleem zit gaatie niet zoeken op "Had niet online kunnen vinden".
    Als iedereen dit zou doen had je je probleem inderdaad niet kunnen vinden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Comment

wel een mooie plant koop of paf een vergrootglas en kijk naar de onderkant van het blad,als bij de onderkant van de gele spikkeltjes beestjes zitten heb je spint.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Lijkt wel een Calcium tekort (1e foto) maar zeker weten doe ik het niet.
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Lijkt eerder hitte schade.

Comment

Als jij het zegt dan zal het wel zo zijn Flint, jij bent de expert en ik had even in het topic Bladproblemen gekeken

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Lijkt eerder hitte schade.
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Dankje wel voor al jullie reacties het zal wel kunnen dat het hitte schade Is maar dat vind ik best raar als me temp hooguit 29 graden is en het Is alleen op sommige onderste en een bovenste blad [emoji14] zal ik dan beter nog een ventilator erin stoppen? Want ik heb een continu luchtstroom dus er komt altijd frisse lucht binnen en wordt direct uitgezonden

Comment

29 graden IS toch warm
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Die heeft last van teenkaas.

Maar
                      29 graden IS toch warm
                      Lange bloeischeuten of het sneller vormen van het geel worden van de bladeren is ook een teken van hitte.
                      Veel gestelde vragen over het forum
                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL
                      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

Njah..zonder hps-licht op de foto is in ieder geval te zien wat je bedoelt.
                        De schade zit voornamelijk op wat ouder blad ?
                        Ik kan niet precies zeggen wat het is, en dan is het best om dingen te gaan uitsluiten.
                        Daarom : bij een onduidelijk probleem hebben we alle info nodig.

Ze zien er wel wat donkergroen uit, en je zegt dat je al 4 dagen geen water hebt gegeven.
                        Ik zie sommige bladpunten ook een beetje krom trekken, een teken van teveel stikstof.
                        Volgens mij zie ik op de voet-foto hierboven ook een blad waarvan je de helft van de vingers hebt afgeknipt ?
                        Had je daar een reden voor, of was dat een experimentje ?

Dan ga ik denken dat je teveel of verkeerde voeding gebruikt, teveel water in 1 keer of onregelmatig water geeft.

Als je de pH aanpast, misschien niet helemaal precies elke keer hetzelfde aangehouden ?
                        6.5 is een beetje aan de hoge kant van de schaal, ik zou liever 6.2 of 6.3 aanhouden. (ja die paar tienden maakt veel uit)

Tja, en lichtverbranding zou ook nog kunnen, elk blad heeft een keer boven gezeten, dus het dichtst bij de lamp en die schade uit zich niet altijd meteen, dat kan ook een week later pas zichtbaar worden.
                        Of brandpunten door spiegelende reflectie misschien ?

Voila, nu staan er wat mogelijkheden in je topic om over na te denken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tanks QnQ Ik bedoelde dat ik geen water met voeding gaf voor 4 dagen ik geef om de 2 dagen water of wanneer de grond te droog lijkt. Het reden waarom ik wat bladen heb geknipt Is omdat de bladen heel groot zijn en blokkeren de licht naar sommige takken. Ik gebruik biobizz grow als voeding. Werkte perfect met me eerste plant waarom zou het nu in eens niet werken trouwens om de 4 dagen geef ik ze voeding of wanneer het lijkt alsof ze het nodig hebben. Ph Is constant 6.5 Hps licht staat 55 cm boven de langste plant dat Is die plant toevallig is dat te laag? Ik heb gehoord 60 maar maakt dat uit?

Comment

Beter elke dag een klein beetje water, dan om de dag een plens.

Blad weg knippen = de energie bron weg halen ook niet de meest slimme zet.

In de regel word er 1 cm per watt aan afstand gehanteerd: 250 watt op 25cm / 400 watt op 40/ 600 op 60 en 1000 op 1000cm. Je kunt dit met een super spreader "omzeilen" aangezien deze de warmte verspreid en je daardoor dichter op je dames kan ( A just a wing lampen kap )

Comment

Is goed 👍 bladen knippen zal ik niet meer doen. En nu geef ik me planten 0.5 liter dit vind te veel om ze elke dag te geven. daarmee zal ik rond spelen.

Trouwens Is het nu koud in Groningen en some wordt het max 25c dat verhinderd de groei een beetje. zou ik dan het licht nog lager kunnen zetten als gevolg?

Comment

Bezig...
                              X