Help !! Blad Probleem !!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • barriebatpak
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2016
    • 9

    #1

    Help !! Blad Probleem !!

    Korting op 420shop
    Beste luitjes , de naam dus Barrie en nieuw in het vak van groene vingers , why ? had laatst een joekel van een zaad in 1 van mijn zakjes wiet. Dus ik heb het in een bakje met water gedaan en hoppa na 3 dagen had ik een kleine rakkert. Ik heb geen verstand maar wil ik er natuurlijk zo veel mogelijk uithalen ! Dus bij deze jullie tips and tricks zijn welkom ! ( ik heb me onderzoek gedaan )

    Moest snel wat maken met de spullen die ik heb:
    Setup: 2× 100w spaarlamp 2700K totaal 2500L
    Growbox: 50x40 doos met silver folie, kleine computer fan.
    Plant/Voeding: NPK 7.3.5 / Coco's grond / Bubbels plant ?

    Back to the story:

    Pantje ging super hard de eerste 2/3 weken maar nu in week 4 is er iets vreemds gebeurt.. ik heb goed gezocht maar weet het niet zeker en kom er eigenlijk niet uit. Eerst dacht ik mangaan tekort daarna teveel voeding vervolgens beestjes. Dus, geen beestjes..te veel voeding niet want het heeft geen duidelijke tip burn denk ik.. mangaan tekort want het heeft flekjes ??

    Iemand een beter oog op dit probleem ?! Zie foto's !
    Attached Files
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: Help !! Blad Probleem !!

    Hi

    Welkom hier. Met je probleem kan ik je niet direct helpen. Zeker dat het geen beestjes zijn? Ze kunnen soms heel klein zijn.

    Wat is de hoogte van je doos?
    Welk soortje is het?

    Is wel een mooi compact plantje. Ga je toppen?

    Thugz


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • barriebatpak
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jan 2016
      • 9

      #3
      Re: Help !! Blad Probleem !!

      Thanx Thugz,

      Ik denk een bubbels maar kan ook een lemon haze zijn ( had ze allebij ) verder is de doos 50 cm hoog en de afstand tussen lamp en plant is 10/15 cm. Ik heb goed gezocht maar ik kan er best iets voor halen ? Waar zat je aan te denken ?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ow en ik ga haar toppen maar weet nog niet wanneer want ze is nog niet echt flink of moet ik dat juist nu doen ? Had begrepen van niet.

      Comment

      • thugz
        Amazing Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4284

        #4
        Re: Help !! Blad Probleem !!

        Wanneer je 5 node's hebt kan je toppen dan top je terug naar node 3. Eens het plantje nog wat groter is zou je met draadjes je plantje kunnen opentrekken.

        En dan niet te lang meer wachten om op 12/12 te zetten anders heb je een hoogteprobleem vrees ik. Het zal nu ook al wel wat krapjes zijn denk ik.

        Thugz


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment

        • barriebatpak
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jan 2016
          • 9

          #5
          Re: Help !! Blad Probleem !!

          Bedankt Thugz !

          Ik denk toch dat het een probleem was van te veel voeding in de grond, ik heb haar gister gespoeld want ik kreeg tip burn bij de jonkies ( afval water eerst zo donker als cola nu mooi licht van kleur ) plantje is al wat recht gaan staan en nu even 2 dagen geen voeding of water. 5e node komt nu naar boven toe dus ik wacht nog even tot die mooi volgroeid is en dan toppen dus ! Heel erg bedankt voor de tips ! Hij schiet alleen niet echt de hoogte in jammer genoeg... is daar nog iets aan te doen ?

          Comment

          • barriebatpak
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jan 2016
            • 9

            #6
            wiet iemand hier raad mee ?! noob need help !!

            Beste luitjes , de naam dus Barrie en nieuw in het vak van groene vingers , why ? had laatst een joekel van een zaad in 1 van mijn zakjes wiet. Dus ik heb het in een bakje met water gedaan en hoppa na 3 dagen had ik een kleine rakkert. Ik heb geen verstand maar wil ik er natuurlijk zo veel mogelijk uithalen ! Dus bij deze jullie tips and tricks zijn welkom ! ( ik heb me onderzoek gedaan )

            Moest snel wat maken met de spullen die ik heb:
            Setup: 2× 100w spaarlamp 2700K totaal 2500L
            Growbox: 50x40 doos met silver folie, kleine computer fan.
            Plant/Voeding: NPK 7.3.5 / Coco's grond / Bubbels plant ?

            Back to the story:

            Pantje ging super hard de eerste 2/3 weken maar nu in week 4 is er iets vreemds gebeurt.. ik heb goed gezocht maar weet het niet zeker en kom er eigenlijk niet uit. Eerst dacht ik mangaan tekort daarna teveel voeding vervolgens beestjes. Dus, geen beestjes..te veel voeding duidelijke tip burn denk ik.. mangaan tekort want het heeft flekjes ??*

            Ik heb hem sinds eergisteren in een 30L bak gedaan en nu is het alleen maar erger geworden...

            Iemand een beter oog op dit probleem ?! Zie foto's !
            Attached Files
            Last edited by barriebatpak; 8 January 2016, 08:36.

            Comment

            • barriebatpak
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Jan 2016
              • 9

              #7
              Re: Help !! Blad Probleem !!

              Hey Thugz , het probleem is erger geworden ! Kan jij halen uit deze foto's ?! 20160108_081814.jpg

              Comment

              • Stemma
                Exquisite Grower
                420 Member
                • Mar 2014
                • 7415

                #8
                Re: wiet iemand hier raad mee ?! noob need help !!

                De foto's zijn niet echt duidelijk, en je info summier maar geef je voeding erbij ?

                Zou ook graag foto's van de zijkant willen zien dan kan ik zien of de bladeren afhangen of niet.
                Doet mij aan voedingstekort(stikstof)denken, maar de bruinige vlekken in het hart van het blad onderaan de foto kan ik niet zo goed plaatsen. Een foto in daglicht of met flits zou welkom zijn.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Re: Help !! Blad Probleem !!

                  Ik zie dat je 2 topics hebt aangemaakt, maar hier heb je meer foto's geplaatst.

                  Heb je alufolie gebruikt voor je growbox ? Dit kan hotspots veroorzaken voor de rest denk ik dat je plantjes te heet staan gezien dat gebrobbelde blad ?

                  Geef eens wat info over de temperatuur en de lv ? Bij overvoeding zie je vaak donkerder bladeren die van jou zien er hongerig uit.
                  Hoeveel water geef je ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • barriebatpak
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jan 2016
                    • 9

                    #10
                    Re: wiet iemand hier raad mee ?! noob need help !!

                    Bedankt voor je reactie Stemma !

                    Ik geef voeding met NPK 7.3.5 1/4dop over 2L water
                    Ik plaats met een uurtje even foto's in dag licht. Hopelijk heb je hier wat aan ! ( exstra foto's geplaatst bij 1e post ) thanks !

                    Comment

                    • Stemma
                      Exquisite Grower
                      420 Member
                      • Mar 2014
                      • 7415

                      #11
                      Re: wiet iemand hier raad mee ?! noob need help !!

                      Wat is het voorschrift van de voeding en welke voeding is het ? 1/4 dop kan 2,5 of 10 ml zijn dus daar zit wel verschil in
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Help !! Blad Probleem !!

                        Op cocos moet je de pH op peil brengen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • barriebatpak
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Jan 2016
                          • 9

                          #13
                          Re: Help !! Blad Probleem !!

                          Ja ik moest even snel wat maken temperatuur is 25° lv=laag.. 40% en wat betreft die voeding geen idee qua merk.. staat gewoon een stikker op met npk 7.3.5 - 1/4 (6.5ML )dop per 2 liter water. Ph van het water is 6.2 en van de Coco's 5.5-6.5 met Ec 750ųS/cm. Ik geef 2 liter in 4 dagen.

                          Maar meer voeding dus ?

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Help !! Blad Probleem !!

                            Ja, nou kom je met info...

                            Toch lijkt het het meest op schade door pH fluctuatie.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • barriebatpak
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • Jan 2016
                              • 9

                              #15
                              Re: Help !! Blad Probleem !!

                              Het word alleeeen maar erger.... snap er niks meer van...
                              Ben bang dat die dit niet gaat overleven...
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...