Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dringende vraag i.v.m. jonge plantjes. Doorgaan of snel opnieuw beginnen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dringende vraag i.v.m. jonge plantjes. Doorgaan of snel opnieuw beginnen?

Korting op 420shop
    Beste,

Op 25 december (jaja, kerstkindjes) zijn er hier 8 PPP van Nirvana boven gekomen.
    Elk is in een potje van 2 liter gegaan, eerst opkomt in zaaigrond en daarna in Allmix.

Nu, alle omstandigheden zijn goed, misschien wel wat frisjes met de lamp uit (19-20 graden) maar met de lamp aan blijft het mooi 25-26 graden.
    Voorts krijgen ze allemaal hetzelfde water, enkel de ene wat meer water dan de andere. Maar elke watergift is maximum 10 cl aan de buitenzijde van de pot.

De plantjes zijn nu bijna zo'n 3 weken oud en begin me toch wat vragen te stellen. Ik heb er acht gezaaid met de bedoeling om hier de 6 beste uit te halen (2 reserve) en daarmee te scroggen.
    Nu, toen ze opkwamen was er 1tje die wat gehandicapt was, de rest leek me goed.
    Maar nu zijn er in mijn ogen maar 3 plantjes die het echt goed doen. Van de andere 5 zijn er 2 bij die wat groter zijn (strek) en me heel licht lijken en 3 plantjes die mager, lichtjes en wat slapjes lijken.
    Ik heb deze nu even in het midden gezet om eens te zien wat het geeft, en heb de laatste 48 uur ook de fan voornamelijk hun richting laten uitblazen in de hoop van de stammen dikker te krijgen.
    Ik dacht eventueel voeding, maar dat lijkt me heel sterk aangezien ze in Allmix staan. De plantjes hebben enkel 1 maal een halve dosis Root Juice gekregen en 1 maal Vita Race en toch zijn er een paar onderste bladpuntjes verbrand.

Nu is mijn vraag aan jullie: zouden jullie deze overplanten en met deze planten (de 5 of 6 beste) beginnen scroggen, of vanavond nog snel nieuwe zaden bestellen en blij zijn dat ik maar 3 weken verloren heb? Want ik kan niet echt het risico nemen dat ik binnen 2 maand opnieuw moet beginnen aangezien ik na deze kweek even moet stoppen.
    Ik kan me ook niet veel anders indenken dan dat er ook iets niet helemaal pluis is met de zaadjes, of met de Allmix. Deze zak was wel nog van m'n vorige kweek maar dat zou geen kwaad mogen denk ik...

Foto's zodat jullie het kunnen inschatten:
    IMG_20160113_083350.jpgIMG_20160113_083402.jpgIMG_20160113_083408.jpgIMG_20160113_083417.jpgIMG_20160113_083422.jpgIMG_20160113_083427.jpg

Grtz
    Modest.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En ohja, dit is m'n vierde kweekje. Vorige rondes is er wel wat fout gegaan, maar nog nooit in dit stadium.
    Ik heb hetzelfde gedaan als anders en toch is dit de eerste keer dat ik dit krijg...
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Dringende vraag i.v.m. jonge plantjes. Doorgaan of snel opnieuw beginnen?

Ben ik nu zo'n grote noob? Ik zie helemaal niets verkeerd met je plantjes. Misschien toch iets meer water en al beetje voeding? Dat is wat ik persoonlijk zou doen om dat ze me er wat droog uitzien en wat lichtgroen. Maar dat kun jij beter inschatten door te wegen en te kijken zonder vreemde lampen.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ze lijken -met dit licht- inderdaad wat aan de lichte kant.
      Het lijkt wel of er zand door die allmix zit ? Weet je heel zeker dat ze niet in zaai/stekgrond staan ?
      Dat zou ook de lichte kleur verklaren: voedingstekort.

Als mijn plantjes er zo bij staan, dan krijgen ze een aantal keren een sproeibeurtje met Fishmix, een minuutje voor de lamp uit gaat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Die moeten een grotere pot in.
        En ik zou de drie groene nemen.
        Plantje 1,2 en 6.
        Allmix in een grote pot en niks anders dan gewoon water de eerste 6 weken geen rootjuice niks afzuren.

Comment

Gewoon allemaal afbloeien. De sterksten en grootsten groeien wel gewoon goed door en boven de zwakkere uit.
          Zolang je genoeg ruimte hebt niets aan de hand toch?

Comment

Bovenste laagje is wat zaaigrond dat ik er heb bijgedaan (ze strekten wat de eerste dagen) maar staan nu effectief met de voetjes in Allmix hoor.
            Straks nog eens sproeien met Vita Race. En jup ze zijn idd zo licht, het is niet door de foto.
            En ik wil ze wel overpotten, maar dan is het weer definitief. Normaal zouden ze nog wel een klein weekje kunnen in deze aarde.
            Hierna zouden ze in Batmix moeten, maar niet veel zin om potgrond te verspillen aan plantjes die niet beter worden.
            Kan ik beter nu herbeginnen.

En ahja, ik zou er 6 moeten hebben (minimum 5) om m'n scrognetje mooi vol te krijgen. Of kan ik even lang blijven doorgroeien tot ik de ruimte met 3 planten gevuld krijg (in pakweg 16 liter potten) zonder vermindering van opbrengst? Ik dacht 1 maal ook eens groeivoeding bij te geven, maar toch maar niet gedaan (3 weken oud, in Allmix, dus tekort gaat het niet zijn).

Eventueel nog enkele dagen afwachten, anders gaan ze vroegtijdig de vuilbak in en gaan we naar een andere strain. Spijtig dan van de zaden, elektriciteit en moeite.
            Nog steeds tips welkom!

Comment

ik zal niet te snel goede planten weg kieperen als je een klein beetje lichte planten hebt, beter gewoon de oplossing achterhalen en de kweek doorzetten is mijn advies
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ja, maar als ik dan binnen enkele weken zie dat ze niet herstellen ben ik nog meer gef****d.
                Echt, ik wil wel wachten, maar elke dag dat ik langer wacht is eventueel een dag meer weg gegooid.
                Alhoewel dat de 3 plantjes die het wel goed doen wel heel mooi zijn, maar daar ben ik natuurlijk ook niets mee.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En ohja, moesten ze binnen dit en 5 dagen niet beter zijn en ik begin opnieuw:

Gisteren was ik al zo dom van de Batmix voor te bereiden (alles is een kuip), kan het kwaad als ik dit gewoon een weekje of 3 laat staan of is het erg als dit uitdroogt (en uiteraard weer wordt ingewaterd als ik hem opnieuw gebruik)?
                Grtz.

Comment

misschien een idee?

ontkiem alvast een nieuwe ronde.

ik denk eerlijk gezegd dat het niet nodig is, maar mochten de oplossingen niet werken dat heb je geen dagen verloren.

je zou dan met meer plantjes zitten mocht het wel allemaal lukken. de prijs die je betaalt voor een geruster hart.

advies van een stonede beginneling
                  Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Je kan ook met 3 plantjes dat met vol binden alleen zal er dan wat langer groei nodig zijn.

Die komen er wel mooi door No Worry's

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Doe even gewoon niks dan alleen water geven.En geen rootjuice meer geven.
                      Wel eens er over nagedacht dat dat spul van jou niet lekker werkt met Plagron?

Comment

Wel, ondertussen al 10 fem. Purple Bud van White Label besteld, just in case...

1Tje is er wel wat bovenop aan het komen, andere 2 naar beneden.
                        Ik wacht af, enkel is m'n geduld zo slecht.

Rootjuice is maar 1 maal gebeurd (halve dosis) en daarna niet meer (omdat ze er niet zo goed op reageerden precies).
                        Volledige lijn is hier van Plagron, dus ik zou niet weten wat er dan niet zou mogen/moeten/kunnen werken?

Nu, allesinds zouden ze nu ongeveer mogen worden overgepot naar de Batmix, maar daar wacht ik nog een dagje of 2 mee. Zien ze er dan wat beter uit gaan we er volop voor!

Comment

Die aarde kun je rustig laten staan.
                          Ik doe de grote potten ook al 2-3 weken van tevoren vol, dan een deksel erop om het vocht binnen te houden en dan gaan ze op de vloerverwarming.
                          Als je na een paar weken de planten er in zet -de aarde zo min mogelijk omwoelen- dan is het bodemleven al aardig op gang.

Kun je eens een fotootje zonder dat licht maken ?
                          Als ze echt wat geel uitzien kan dat een paar oorzaken hebben, het meest voor de hand liggen: tekort aan voeding, of te lang natte voeten.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Morgen zal ik proberen wat goede foto's te maken in het daglicht.
                            Je stelt me allesinds al gerust over de aarde, bedankt daarvoor .
                            Soms zijn m'n handen en de zin om erin te vliegen m'n verstand voor...

Maar tekort aan voeding lijkt me zeer sterk. Ik heb de plantjes in 2 liter potten gestopt, enkel het plekje waar ik ze in zaaide was effectief zaaigrond.
                            Maar na enkele dagen zouden hun wortels al doorgegroeid moeten zijn in de Allmix.
                            Te natte voeten was een fout die ik (voornamelijk vanaf de bloei) heb gemaakt en nu dus ook enorm mee oplet.
                            Plantjes krijgen om de dag (soms eentje wat meer) 10-15 cl aan de rand, dus dat lijkt me sterk. Ook al was ik er zelf ook wat over aan het denken.

Bedankt allesinds, en morgen volgen er meer pixels.

Comment

Waarom zou grond niet een tijdje kunnen staan? De grond in de natuur ligt er al duizenden jaren en de planten doen het er prima op.
                              srs, je kan je klaargemaakte grond gewoon een aantal weken laten staan. Als het wat droger wordt kan je het voor gebruik gewoon weer wat bevochtigen.

Comment

Bezig...
                              X