gaatjes in de bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • feester
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2016
    • 6

    #1

    gaatjes in de bladeren

    Korting op 420shop
    Beste allen,

    de bladeren van mijn little Dwarf auto krijgen gaatjes. Dit is snel gegaan. Mijn Frisian Dew auto die er vlak naast staat heeft dit niet. Wat kan dit zijn? Moet ik de Frisian verplaatsen?
    Attached Files
  • Tjirp
    T.H.C. Master
    Nieuw Lid
    • Jun 2016
    • 531

    #2
    Re: gaatjes in de bladeren

    't Is moeilijk te voorspellen waar de volgende hongerige fladderaars zullen neerstrijken. Beter 10 insecten in de lucht dan 1 geit op de grond in ieder geval.
    Buiten zou ik niks verplaatsen omwille van wat miniem geknabbel. Blijven goed kijken voor blijvende ongenodigde gasten en ingrijpen waar het nodig en mogelijk is uiteraard.

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #3
      Re: gaatjes in de bladeren

      Heb je gecheckt op rupsjes, goed onder de bladeren gekeken?
      En hou slakken uit de buurt, ik heb na slakkenvraat mijn potten wel hoger geplaatst, met succes
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • ergonaut
        Big Bongmaster
        420 MemberMemberLucky Member
        • Apr 2016
        • 396

        #4
        Re: gaatjes in de bladeren

        Haal een stuk koperbuis en plooi die in een grote circel, leg deze zond u pot als een soort extreem laag muurtje. Slakken kruipen niet over koper dus geen vraat aan plant. Of het tegen ander ongedierte ook werkt weet ik ff niet. Wat ook werkt is een laag gebroken schelpen rond de pot, kruipen ze ook niet over. Is goedkoop dus mss het proberen waard. Succes
        verslag 1, verslag 2

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: gaatjes in de bladeren

          Ze kunnen er wel onderdoor. Veel van die huismiddeltjes werken totaal niet als je ze op zich gebruikt.
          Het is juist de combinatie van 3-4-5 manieren die soms resultaat hebben.
          Kleine naaktslakjes kruipen voornamelijk onder de grond naar je planten.
          Er staan tientallen middelen tegen slakken op het forum, als je even verder kijkt kun je ze makkelijk vinden.

          Als de Frisian het niet heeft, waarom zou je ze dan verplaatsen, of moet die het ook krijgen ?
          De ene plant smaakt nou eenmaal beter dan de andere.
          En wellicht zijn het geeneens slakken.
          Bekijk je plant eens goed, boven, onder de bladeren, misschien zijn het wel vliegende beestjes, die zitten niet de hele tijd te wachten tot jij ze komt bekijken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • kanon
            Expert Grower
            420 MemberLucky Member
            • Sep 2015
            • 1387

            #6
            Re: gaatjes in de bladeren

            dit heb ik op me tomaten planten ook.
            toen ben ik is op gaan letten maar volgens mij is het iets vliegends wat dit doet (soort mug of vlieg)
            sigpic
            LED there be light

            Comment

            Bezig...