Bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • toepsen
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2016
    • 28

    #16
    Re: Bladprobleem

    Oorspronkelijk geplaatst door LR2
    Wat ook wel handig is: 1mL water is 1cc, dus 1x1x1cm, ofwel 1cm³ en weegt precies 1 gram.
    In een rietje hoef je niet te wegen, want een rietje is ofwel 0,5cm (dik) ofwel 0,3cm (standaard).
    Inhoud van een cilinder is pi*r²*hoogte
    pi = 3,14
    r² is ofwel 0,25 ofwel 0.09.
    1mL = 3,14*0,25*x || X= 1,27cm
    1mL = 3,14*0,09*x || X=3,5cm
    0,5mL is dan de helft van x.
    Hoeveel dan 0,425mL is, dat mag je zelf berekenen.

    Scheelt weer een boel handwerk als je zakjapanners gebruikt.
    Wauw xd

    Comment

    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #17
      Re: Bladprobleem

      planten met pot en al wegen,en pas weer wateren als je ziet dat het gewicht echt lager is geworden.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • Bubblegumer
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Mar 2016
        • 4

        #18
        Re: Bladprobleem

        You give water too much..

        Cut voeding for 2 weeks.. She is still young.. You need her to search for water to have good roots.. If the roots is always submerged in water, they can NOT uptake nutrients..
        I have had the same with my 2x GDP and 1x AK serios seeds before.. No water for 1 week now and they are recovering.. This happened becouse I gived water before I transplant. Waited then transplanted and give water again.. No probleem all the new growth is fine..
        Keep it up and all the best..
        14812870649921895700393.jpg
        Bubble

        Comment

        • toepsen
          Senior Stoner
          Member
          • Dec 2016
          • 28

          #19
          Re: Bladprobleem

          dit is hoe me planten er nu voor staan heb ze sinds donderdag geen water/voeding gegeven

          Comment

          • toepsen
            Senior Stoner
            Member
            • Dec 2016
            • 28

            #20
            Re: Bladprobleem

            Comment

            • toepsen
              Senior Stoner
              Member
              • Dec 2016
              • 28

              #21
              Re: Bladprobleem

              Ze gaan nu de 3e groeie week in

              Comment

              • ergonaut
                Big Bongmaster
                420 MemberMemberLucky Member
                • Apr 2016
                • 396

                #22
                Re: Bladprobleem

                Ik gebruik aptus. Op hun site staan de hoeveelheden in druppels. heb je de kleine flesjes aptus? Zoja dat zijn druppelaars.
                Startbooster 5dr/l
                Topboost 4dr/l
                Regulator 3/l
                Pboost 10/l
                Kboost 10/l
                Ca/mg 5/l
                Dit zijn de max waardes volgens aptus! Naast u basisvoeding.
                Ca/mg niet mengen met pboost.
                verslag 1, verslag 2

                Comment

                • toepsen
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Dec 2016
                  • 28

                  #23
                  Re: Bladprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door ergonaut
                  Heb je de kleine flesjes aptus? Zoja dat zijn druppelaars.
                  Startbooster 5dr/l
                  Topboost 4dr/l
                  Regulator 3/l
                  Pboost 10/l
                  Kboost 10/l
                  Ca/mg 5/l
                  Dit zijn de max waardes volgens aptus! Naast u basisvoeding.
                  Ca/mg niet mengen met pboost.
                  Ik gebruikte aptus maar ik zetten elkedag een dopje in 1,7 ltr water wat ik verdeelde over 2 planten

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #24
                    Re: Bladprobleem

                    1,7 liter per dag voor 2 zaailingen met een dopje voeding? Nja, dat komt ni goed he. In zo'n grote potten hoeven ze de eerste twee weken sowieso niks van voeding en amper water. Ze trekken wel bij, maar dat gaat nog effe duren.

                    Comment

                    • toepsen
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Dec 2016
                      • 28

                      #25
                      Re: Bladprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                      1,7 liter per dag voor 2 zaailingen met een dopje voeding? Nja, dat komt ni goed he. In zo'n grote potten hoeven ze de eerste twee weken sowieso niks van voeding en amper water. Ze trekken wel bij, maar dat gaat nog effe duren.
                      Ja. Heb ze nu all sinds donderdag niks gegeven

                      Comment

                      • Ronthebudman
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2015
                        • 916

                        #26
                        Re: Bladprobleem

                        Je moet ze nu ook weer niet gaan uitdrogen hé. Ff een gulden middenweg vinden. Geeft met die kleintjes geen water vlakbij het plantje zelf maar iets meer naar de randen van de pot. Dan verzuip je ze ook niet zo snel omdat het water meer verdelen kan.

                        Comment

                        Bezig...