Bladprobleem help!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • GotJah
    Advanced Stoner
    Member
    • Mar 2009
    • 66

    #1

    Bladprobleem help!!!

    Korting op 420shop
    Bladprobleem help!!!

    Waarom verkleuren m'n nieuwe bladeren... vooral de uiteinden... en het complete blad is niet meer mooi groen maar... gaat richting groen/licht groen

    Vind het met de dag erger worden...

    Geef ze voldoende water...

    M'n topic staat bij buitenkweekverslagen...
    Attached Files
  • bobo
    Cronic Grower
    • Oct 2007
    • 3103

    #2
    Re: Bladprobleem help!!!

    Hebben je nieuwe bladeren dit ook ?

    Grtz

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: Bladprobleem help!!!

      "
      Waarom verkleuren m'n nieuwe bladeren.."

      Dat denk ik wel Bobo
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • GotJah
        Advanced Stoner
        Member
        • Mar 2009
        • 66

        #4
        Re: Bladprobleem help!!!

        Ja de nieuwe gaat het om... maar is de foto niet echt duidelijk???

        Groetjes Martijn

        Comment

        • organic
          Psychonaut
          • May 2009
          • 739

          #5
          Re: Bladprobleem help!!!

          Ik heb klak hetzelfde voor met mijn SAD.
          Ik heb me gek gezocht naar info, sommige zeggen "maak je niet druk"

          maar dat is een probleem dat ik toch liever oplos dan er op staan te kijken.

          Dat is zeker niet alleen van teveel zonlicht, dat weiger ik gewoon te geloven.

          Wat wel een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn is dat onze pH in de grond net ietsje te laag ligt. Ze kunnen de voeding dan niet opnemen zoals het hoort.
          Kalk (beeeeeeeeeeeeeeeeeetje zeer klein beetje maar) zou hierbij moeten helpen.
          En dan zeg ik er wel bij, als dat de oorzaak ZOU zijn.

          Ik heb daarom mijn SAD uit haar medium gehaald, gewoon aarde met perliet gemengd. Die staat nu op een kuur van beendermeel. Aangezien ik aanneem dat beendermeel een bron van kalk is?

          Als ge zo vergelijkt met Buxus, zet buxus eens in grond dateen te lage pH heeft, die gaat ook helemaal geel uitslaan. Daarom dat ze bij buxus toch niet "mals" met kalk omgaan.
          Buxus houdt wel van een kalkrijke bodem, en ik zou bijna durven zeggen: sommige wietsoortjes ook
          Last edited by organic; 28 May 2009, 10:27.

          Comment

          • GotJah
            Advanced Stoner
            Member
            • Mar 2009
            • 66

            #6
            Re: Bladprobleem help!!!

            Tis m'n eerste kweek ooit... zal eens een keer gaan denken aan een grond/ en water ph meter... moet gewoon nog veel leren...
            Het kan idd zijn dat de grond een te lage ph heeft maar heb geen idee...

            Altijd een moeilijk verhaal om zoiets op te lossen...

            Groetjes Martijn

            Comment

            • organic
              Psychonaut
              • May 2009
              • 739

              #7
              Re: Bladprobleem help!!!

              Ja, ik zei het net nog op de chat hier.
              Er zou eens een goede cursus moeten komen met alle voedingtekorten, bladproblemen en ongedierte enzo.

              Ik heb net dezelfde symptomen als jou en in het nieuwe medium gaat het heel goed.
              Ze krijgt terug kleur. Ik denk dat het met kalk op te lossen is hoor. Ik zou het bijna met volle zekerheid durven zeggen
              Dat ze door de iets te lage pH net niet aan de voeding kunnen.

              Ik heb ze overgepot in universele potgrond met perliet.
              En ik laat beendermeel oplossen in water en geef dat zo.
              De kleur komt traag maar zeker terug.

              Dus ik adviseer u kalk, beendermeel is in mijn logica een vorm van kalk.
              De kalk uit tuincentra heeft wel nog eens een mooie portie magnesium .. Hoewel magnesium magnesium is he, zit ook in beenderen dus wss ook beendermeel. (zeg ik niet met zekerheid van beendermeel)

              Moeste nu ergens een parkske weten waar buxus staat, negen kansen op tien zijn de padjes er rond van dolomiet. Een bron van magnesium en kalk
              En opletten met kalk he, nicht teveil nèjmen
              Last edited by organic; 28 May 2009, 21:33.

              Comment

              Bezig...