Probleem/ tekort (foto's)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Streetwalker
    Advanced Stoner
    • Jun 2009
    • 61

    #1

    Probleem/ tekort (foto's)

    Korting op 420shop
    Hey,
    Ik heb 2 plantjes (Super Lemon Haze en Jack Diesel) van ongeveer 4 weken oud (sinds ik ze gezaaid heb). Sinds gisteren komen er echter vreemde verschijnselen op de bladeren. Ik heb ze al 2x voeding gegeven (Superthrive/ Supervit) en gebruik nu universele potgrond. Ik dacht dat het een magnesiumtekort zou kunnen zijn dus heb ik er daarnet wat 'kieserite' bij gedaan. Als iemand zeker weet wat het probleem is en/of wat ik moet doen... reacties zijn welkom

    De Jack Diesel:



    De Super Lemon Haze (hier krullen sommige bladeren ook naar beneden):

  • markster
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2151

    #2
    Re: Probleem/ tekort (foto's)

    hey ik denk niet dat je een tekort hebt .dat blad lijkt verbrand misschien heb je er water op gemorst of door regen .die waterdruppel werkt dan als een vergrootglas wanneer de zon dr op schijnt
    die naar binnen krullende bladeren kan duiden dat ze miss wat te nat staat.gewoon even aankijken,vaak verschrompelen de bladeren ook een beetje als ze nog jong zijn dit groeit er later weer uit

    Comment

    • Streetwalker
      Advanced Stoner
      • Jun 2009
      • 61

      #3
      Re: Probleem/ tekort (foto's)

      Hey, bedankt voor de reactie maar ik denk niet dat dat het probleem is. Ik geef enkel water savonds of smorgen's vroeg...

      Comment

      • markster
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2151

        #4
        Re: Probleem/ tekort (foto's)

        je hebt zelfs mos op je grond,toch echt wel een teken dat t aardig vochtig is,maar als jij t zegt

        Comment

        • Streetwalker
          Advanced Stoner
          • Jun 2009
          • 61

          #5
          Re: Probleem/ tekort (foto's)

          Je kan misschien wel gelijk hebben. Ookal geef ik geen water op de plant zelf... Ze staat inderdaad wel redelijk vochtig. Wat zou je dan voorstellen dat ik nu doe?
          Grtz

          Comment

          • Mr_3ppozz
            Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2009
            • 659

            #6
            Re: Probleem/ tekort (foto's)

            Kijk het rustig aan en geef even geen water, de bovenkant van de pot zal altijd zeer snel droog ogen, dus steek je vinger in de aarde en voel hoe het daaronder gesteld is... Als je vinger helemaal droog blijft hebben ze zeker wel dorst, maar voelt de grond vochtig aan, dan kan je nog even wachten.

            Het is een geweldige tip die ik meegekregen heb van de kwekers hier en heeft me tot zover nog niet in de steek gelaten, als het geregend heeft hoef je de dames waarschijnlijk niet water te geven
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment

            • Streetwalker
              Advanced Stoner
              • Jun 2009
              • 61

              #7
              Re: Probleem/ tekort (foto's)

              Zal ik doen... 'khoop dat het alleen dat is, geen tekort/overvoeding/foute potgrond ofzo, zodat de vlekken niet erger worden.

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Probleem/ tekort (foto's)

                zo klein plantje buiten heb helemaal nog geen voeding nodig hij weet niet waar hij er mee moet blijven en dat komt er via de bladeren uit volgens mij
                God was never on your side..

                Comment

                • Mr_3ppozz
                  Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2009
                  • 659

                  #9
                  Re: Probleem/ tekort (foto's)

                  het zal wel goedkomen, er komen nog genoeg nieuwe blaadjes niet vergeten he, het blijft onkruid dus vergaat maar zo niet
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment

                  • Streetwalker
                    Advanced Stoner
                    • Jun 2009
                    • 61

                    #10
                    Re: Probleem/ tekort (foto's)

                    Misschien even een update om het wat duidelijker te tonen:
                    Dezelfde foto's maar unresized...



                    grtz

                    Comment

                    • Mr_3ppozz
                      Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2009
                      • 659

                      #11
                      Re: Probleem/ tekort (foto's)

                      de kleinere puntjes zien er uit als waterdruppels, de grotere vlekken zullen zijn veroorzaakt door een kleine "plas" water op de bladeren.

                      Na een regenbui ff de plantjes lichtjes uitschudden of droog blazen zal moeten voorkomen dat het nog een keer gebeurd, ik zou me hier verder geen zorgen over maken gelukkig
                      sigpic
                      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Probleem/ tekort (foto's)

                        Het vald me op dat mensen die nu al voeding gaan geven veel klagen over bruine vlekjes op de bladeren.
                        Kijk maar is rond

                        groewtjesss
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • potfather
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 2

                          #13
                          Re: Probleem/ tekort (foto's)

                          oei ziet niets best uit. denk dat je probleem komt door slechte potgrond.
                          greets from belgium.

                          Comment

                          • Streetwalker
                            Advanced Stoner
                            • Jun 2009
                            • 61

                            #14
                            Re: Probleem/ tekort (foto's)

                            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
                            Het vald me op dat mensen die nu al voeding gaan geven veel klagen over bruine vlekjes op de bladeren.
                            Kijk maar is rond

                            groewtjesss
                            Zou ook best wel kunnen, de symptomen kwamen op 1 a 2 dagen nadat ik ze laatst gevoed heb...

                            Comment

                            Bezig...