Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

please heeeeeelp (bladproblemen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    please heeeeeelp (bladproblemen)

    Korting op 420shop
    hellow ganjalovers

    Net als vorig jaar ben ik uiteraard terug aan het tuinieren geslagen eens het zonnetje erdoor kwam. Ik heb gekozen voor een female strawberry haze van greenhouse eerst een kleine maand voor laten groeien in mn kastje daarna naar buiten. Tot vorige week ging alles probleemloos. mn plantje heeft me in de hoogte al voorbijgestoken en daar ben ik blij om. maar nu beginnen mijn bladeren te verkleuren. eerst baarde ik me niet zoveel zorgen en had ik de gekleurde bladeren verwijderd. nu zijn er alweer nieuwe en begin ik me toch zorgen te maken.

    Ik heb bij de andere topics gekeken maar ik vind dat al die bladeren op een andere manier verkleuren dus vandaar mijn nieuwe topic. weet iemand raad

    teveel/te weinig water, voeding combinatie regen zonneschijn? ...........

    dank bij voorbaat
    greenpassion
    Attached Files

    #2
    Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

    waarschijnlijk een tekort aan stikstof, ohja en haal die gele bladeren er niet af. Hieruit kan de plant nog voeding halen. Ze kleuren vanzelf bruin en vallen er vanzelf vanaf als ze niet meer te redden zijn. Bij het toevoegen van stikstof heb je nog een kleine kans dat ze groen kleuren.
    Last edited by noam; 27 July 2009, 15:17.

    Comment


      #3
      Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

      ik zou idd beginnen bij voeden voor het te laat is .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

        thanks guys
        Ik heb nog voeding voor groene planten uit het tuincentrum.
        Hier zit stikstof in. Ook heb ik in mn tuin nog netels staan die ik in mn water kan laten trekken. kies ik 1 van de twee of ga ik voor het groot geweld en neem ik beide??

        nog iets wat ik me al even afvraag. op mijn voeding staat zoveel ml per l toevoegen en 1maal per week met water meegeven. maar hoeveel liter mag ik dan gebruiken want momenteel drinkt mn schatje meer dan 10l per dag. dus geef ik dan 1 maal per week 10 l water met voeding of veel minder???

        ah dus bladeren gewoon laten hangen. goed om weten

        En wat vinden jullie van mn schatje? zieter niet slecht uit e behalve voedingstekort dan

        thanks
        Last edited by greenpassion; 27 July 2009, 15:24.

        Comment


          #5
          Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

          Netel gier is heel goed, wel goed opletten want je geeft rap teveel en heb je onherroepelijk verbranding. Ik denk dat die voeding voor groene planten wel moet voldoen, heb je daar wat meer gegevens van ?

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

            wow, 10 liter water is wel erg veel maar dan kan je toch gewoon steeds een liter water mengen met het spul dat dan 10x opnieuw. Ik zou zeker niet meer voeding mengen met 1 liter water dan is aangegeven. Hoe geconcentreerder hoe groter de kans zal zijn dat je schade kan aanrichten aan de wortels. Wat voor voeding gebruik je trouwens?

            Comment


              #7
              Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

              thanks, ja hoor dit staat op de fles
              Merk COMPO
              Meststof voor kamerplanten en palmen met sporenelementen

              Deze vloeibare meststof is speciaal ontwikkeld voor stikstofminnende planten zoals groene planten, palmen en varens. Het hoge stikstofaandeel zorgt voor een stevige groei van de bladeren. Het kaliumaandeel bevordert een krachtige celstructuur en sterke planten. Deze meststof bevat alle nodige voedingselementen voor en evenwichtige voeding.

              gebruiksaamwijzing
              goed schudden voor gebruik. dop tot aan onderste streepje vullen en vermengen met 1 l water. 1 maal per week met gieten meegeven.

              EG MESTSTOF oplossing vanNPK meststoffen 7 3 6 met boor, koper, ijzer, mangaan, molybdeen en zink.

              lijkt het jullie wat? ik geef dit al 1 week mee. wel maar 5 l omdat ik niet zeker was. en beter te weinig dan te veel e


              greetings
              Last edited by greenpassion; 27 July 2009, 15:45.

              Comment


                #8
                Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                Oorspronkelijk geplaatst door noam View Post
                wow, 10 liter water is wel erg veel maar dan kan je toch gewoon steeds een liter water mengen met het spul dat dan 10x opnieuw. Ik zou zeker niet meer voeding mengen met 1 liter water dan is aangegeven. Hoe geconcentreerder hoe groter de kans zal zijn dat je schade kan aanrichten aan de wortels. Wat voor voeding gebruik je trouwens?
                ja gek e. 10 l water en volgende dag staat ze kurkdroog. maar ze is dan ook al 2m dus ergens mss wel logisch. jaja ze gaat lekker. neenee zeker niet meer per liter dan aangegeven maar gaat 1l iets uitmaken als ik dagelijks 10l moet bijgieten in een kuip van 80l. dus vraag ik me af hoeveel lieter van dat mengsel mag ik nu meegeven

                Comment


                  #9
                  Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                  zeker niet meer van vermengen. Is redelijk zware shit met veel stikstof in, dient eigenlijk om de palm en varens mooi groen te houden. Die hebben een stikstof bom nodig af en toe.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                    sorry hoor maar bedoel je
                    niet meer gebruiken
                    niet meer dan 1 l mengsel per week
                    niet meer dan ..ml per l

                    ????? ben soms nie zo vlug mee e

                    greetings

                    Comment


                      #11
                      Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                      misschien onduidelijk geschreven van mij . Ik zou niet de volledige dosis nemen op een liter water.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                        aaah ja nu snappeket. idd omdat mn plantje minder nodig heeft dan de plant waarvoor de voeding bedoeld is.

                        bedankt voor de hulp en hopelijk komt alles goed.

                        Comment


                          #13
                          Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                          hier ben ik dan weer
                          nog steeds niet gebeterd, integendeel zelf
                          ik giet nu weekelijks voeding bij maar dit blijkt niet te werken.
                          de bladeren blijven eerst verlichten dan vergelen dan verbranden langs de rand.
                          het is onderaan begonnen maar verspreid zich. iets ernstig mis dus.
                          wel blijft ze groeien. is dit een goed teken of doodnormaal?
                          iemand is inmiddels de ph van de grond komen meten en die was maar 5.5
                          niet goed dus. zou dit de oorzaak kunnen zijn? of komt dit door overmatige groeivoeding die pas na het probleem begonnen is. ik ga straks naar tuincentrum voor iets om zelf mn ph te meten ,een grond ph meter ongeveer 10 euro denkek. en iets om mijn ph te verhogen. ik had gehoord kalk.klopt dit?? ook heb ik gehoord dat je beter je oude bladeren kunt weghalen omdat die veel energie opslorpen en voeding van de nieuwere pakken. weet iemand alstublieft wat er met mijn plantje is want ik vind het niet

                          greetings
                          Attached Files
                          Last edited by greenpassion; 11 August 2009, 16:50.

                          Comment


                            #14
                            Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                            Man, prachtige plant heb je daar.
                            Spijtig genoeg kan je niet helpen met je probleem want ik heb precies hetzelfde maar wel met m'n binnenplantjes.
                            Eerst was het er maar 1tje en nu begint het al bij 3.
                            De onderste bladeren beginnen geel te worden, dan worden de buitenkanten van het blad bruin en het verplaatst zich naar boven
                            Ondanks dat de uwe buiten staat is het heel gelijkaardig.
                            Misschien kan iemand ons helpen...

                            Edit:Nog iets,
                            die ph-meters van in aveve met groene kop en staaf om in je aarde te prikken moet je niet halen.
                            Ik vind ze persoonlijk maar niks. Heb thuis al enkele testjes gedaan in bv.
                            cola, regenwater, stadswater,... en het resultaat is altijd 7.
                            Vind ik precies toch een beetje raar.
                            Zal straks ook eens proberen om enkele foto's te showen want heb dit nog nooit gedaan.
                            Tot straks

                            [INFO]Gelieve niet dubbel te posten aub! Grtz [/INFO]
                            Last edited by westport; 11 August 2009, 17:52.

                            Comment


                              #15
                              Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                              Wat een kerstboom zeg pffff
                              Ik zou me niet super druk maken sommige bladeren sterven af en zo verwerk de plant giftige stoffen .
                              Alle planten gaan bladeren verliezen zeker de oudere en grotere bladeren verder ziet het er mooi uit hoor
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X