Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Hallo, de bladeren van mijn black widows beginnen licht te verkleuren. Iemand een idee of ze iets tekort hebben? Mijn andere soortjes hebben er geen last van.
Als je foto's hebt van het probleem nu kan het al wat zeker gezegd worden, maar ik zie precies tussen de nerfjes lichtere plekken wat mij aan Mg-tekort doet denken. Welke grond gebruik je?
Staat in volle grond.Heb anderhalve week terug wat kieseriet gegeven maar tis nog niet veel beter.Kan dat overvoeding zijn. Ik geeft bloom en green sensation samen 1x per week.
nee paarse bladnerven heb ik nog niet gezien. Ik zal er voor alle zekerheid nog eens opletten. Wel hebben ze een eind geen water gehad maar zoals ik zei staan ze in volle grond. Magnesium heb ik staan in de vorm van kieseriet maar ik ben wel bang om ze hiermee over te bemesten. Ook weet ik niet echt hoe snel deze word opgenomen door de plant?
Een plant in volle grond heeft geen voeding nodig doe je dat toch dan heb je last over voeding en worden je bladeren langzaam aan geel
dus stop met voeden
Ow, door het dubbelposten had ik niet gezien dat ze in volle grond staan. Je posts editten als je 2x kort op elkaar gaat posten. Bij deze zie ik het nut in van NIET te dubbel posten .
Met magnesium toevoegen kan je weinig tot niets verkeerds doen trouwens. Overvoeding door magnesium is vrij zeldzaam
Als plant in volle grond staat is het onnodig om hem bij tevoeden er zitten genoeg voedings stoffen in de grond lijkt me.... Dus wat gebeurt er als je er voeding bij gaat doen...
Comment