Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

$iR freaks???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    $iR freaks???

    Korting op 420shop
    Yo bladpeeps!

    I'm in a pickle...
    Onlangs had ik op straat 'enkele' tripsjes ondekt en uiteraard werden deze satanische sletjes verleid door de geuren van mijn zoete meiden. tripsen op speed
    Ik heb de planten behandeld met dit productje om de tripsen een halt toe te roepen: (bijsluiter terug te vinden in bovenstaande link midden post 22 KB multisect) gif maar niet schadelijk geacht voor volksgezondheid.

    De plantjes in de kast doen het super goed. Dagelijks groeien de kleine scheutjes kaarsrecht naar het licht toe en schieten overal omhoog. Hier ga ik ff fluisteren want: tijdens het jagen op tricho's heb ik hier en daar ook wel eens een ander plant onder de micro gelegd om dat wereldje toch eens te gaan doorgronden. Wat een toestanden... Overal zie je wel iets wat je na enkele klopjachten wel zult herkennen en ik neem aan dat dit ook tricho's zijn (?) Tricho's dienen voor de plant zijn verdediging en dus moeten die er al tijdens de groei zijn volgens mij. Morgen bij goed zonlicht ga ik nog eens op jacht want dit is eigenlijk een hersenspinsel. De reden voor mijn bewering: tijdens de groei merk ik op mijn planten "kristallen" aan, keer op keer op keer... Na de behandeling met het product zijn deze dingetjes in een sneltempo vooruit gegaan!
    Nu heb ik op de buitenplant die een dubbele dosis KB heeft gekregen iets vreemds opgemerkt (zie foto's). Er zit echter een heel verhaal en mn mede growers drongen erop aan om hier eens iets te komen vertellen.
    De foto's zijn bij nacht genomen met de flits op. Er was wat wind en de plantjes waren nat. De kleuren zijn wat fucked up en vooral het wit bleek heel moeilijk om deftig op foto vast te leggen. Als vergelijk heb ik de laatste foto toegevoegd waarop een andere opkomende groeischeut te zien is.
    De plant die je ziet is er eentje uit eigen huis. Na een foutje tijdens mijn eerste probeersel had een herma NL (hoofdzakelijk mannelijk maar hier en daar toch een witte draad) een vrouwelijke WW bestoven met deze zaden tot resultaat. Is dit dan brabants wit?
    De ouders hadden geen merkwaardige "foutjes", de zus van de ww (zelfde pakje zaden, maar...) was echt een draak van een plant... Een foto heb ik nooit durven nemen (had ook nog geen fototoestel) en een blaadje aan een kenner geven al zeker niet... Ik dacht dat ik iets helemaal fout deed, dus terug in de boeken gedoken, voor een hele lange tijd... Ze maakte bladeren aan die net verfrommeld waren als een prop papier waarna met een strijkijzer over is geweest. Alle bladeren hadden plooien maar zagen er voor de rest helemaal gezond uit. Deze ene dame heeft mijn eerste oogst helemaal goedgemaakt door een oogst die dubbel tot zelf 3 keer zoveel bedroeg als gelijk welke andere plant in de kast. Het blad zat vol witte tekeningen & lijnen en in de hoofdbud waren die helemaal gedraaid in een spiraal. De plant groeide en bloeide gewoon verder maar is nooit zo groot geworden als de rest, 1 meter ongeveer. Ze had de grootste hoofdbud ooit die ik heb gekweekt en de kwaliteit (hars en tricho's, maar wist toen nog helemaal niet wat dat was maar plakken dat die deed, amai) was enorm. De plant waar ik het zaad uit haalde was ook wel kwalitatief sterk maar uiteraard minder en de smaak was verschrikkelijk!!! De plant heeft wel gegeven + 300 zaden ofzo maar nog niet de helft van haar zusje. Legde Alien dit verhaaltje uit... Vind hem nog steeds een toffe peer maar volgens mij dacht ie dat ik gek was of iets helemaal anders in mijn kast had staan dan weed Sindsdien herkent hij me wel als ik binnenstap
    Ik had het al eerder opgemerkt in de eerste getande blaadjes maar niet echt aandacht aan besteed. Het leek net of er een mineervliegje was gepasseert: een spoortje net als van een slak maar veel duidelijker. Bij nader toezicht leek er helemaal niets mis met het blad en voelde het helemaal gewoon aan, effen en vlak, niet dood maar kerngezond. Ik heb er geen aandacht meer aan besteed maar merkte het op bij meerdere planten in verschillende groeiexperimenten. Het is echter veel te klein en soms vaak echt fijn (en wel mooi eigenlijk vaak) voor mijn foto-skills om vast te leggen. Ik blijf trainen...
    Ik had er al eens een opmerking over gemaakt maar niet echt dieper op ingegaan. De planten vertonen hier en daar witte tekeningen (vlekken kun je het niet echt noemen omdat je dan een verkeerd beeld schetst van de situatie volgens mij) maar deze die een dubbele dosis KB heeft gekregen heeft er wel erg last van.
    De verkleuring had ik al zien zitten in de groeischeut die nog open moest komen. Zo erg had ik het echter niet verwacht. Ik krab in mijn haar samen met nog andere ervaren rotten want dit hebben we eigenlijk nog nooit gezien. Hoe zou ik het omschrijven: het lijkt net op een gebrek aan pigment. Volgens mij is bladgroen/chlorofyl niet hetzelfde en als deze ontbreekt of de werking stopt je blad geel kleurt en daarna, maar veel later eventueel wit voor het afsterft. Ook is naar mijn mening en ervaring dit in het gehele blad aanwezig. De plant(en) in volle grond vertonen algemeen totaal geen gebrekken en ik ben er eerlijk gezegd veel geruster in dan mijn indoorliefjes op gebied van gebreken. Deze warme zomer heb ik ze nog geen enkele keer gewaterd maar ze snoepen wel wat mee van de sproeier op het grasveld. Het blad sterft niet af en groeit gewoon lekker mee met de plant. Ik stel geen abnormale vervorming van het blad vast en constateer na veel aanraken en bekijken dat er met het blad niets scheelt... I'm puzzled want een gelijkaardige foto heb ik sinds mijn lange zoektocht op het internet noch nooit gezien. Daarbij, en dit vind ik het meest onwaarschijnlijke, de 4 ander vingers van het desbetreffende blad (en de rest met hier en daar een lijntje) zijn perfect textbook exemplaren! Misschien durven mensen hun freak niet tonen...
    Ik hou het blad elke dag nauwlettend in de gaten en hoop dat het echt een kanjer wordt zodat een goede foto alles duidelijk zal maken.
    Enjoy the pics...







    Grtz $iR
    Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 13:04.
    sigpic

    #2




    Overal zie je wel iets wat je na enkele klopjachten wel zult herkennen en ik neem aan dat dit ook tricho's zijn (?) Tricho's dienen voor de plant zijn verdediging en dus moeten die er al tijdens de groei zijn volgens mij. Morgen bij goed zonlicht ga ik nog eens op jacht want dit is eigenlijk een hersenspinsel. De reden voor mijn bewering: tijdens de groei merk ik op mijn planten "kristallen" aan, keer op keer op keer... Na de behandeling met het product zijn deze dingetjes in een sneltempo vooruit gegaan!
    Op het oppervlak van bladeren en stelen komen vaak haren voor ter bescherming tegen uitdroging, vraat of parasieten. Haren zijn uitgroeiingen of trichomen van de epidermis (bovenste cel-laag van het blad ). Aan de top zit een secretiecel (kliercel) die etherische olien afscheidt waardoor agressies van veel organismen tegengehouden worden. Vele plante gebruiken deze afweermethode en er zijn verschillende trichomes met verschillende functies op een plant denk maar eens aan de haren (wat in feite ook trichomes zijn, en de harsproducerende trichomes die we zo waarderen.


    Haartrichomes


    Onderstaand de harsproducerende trichomes, alders van bouw en ook meer cel-lagen.




    Grtz
    Last edited by monty; 3 September 2009, 14:15.

    Comment


      #3
      Re: $iR freaks???

      Hey monty!!!

      Op zoek naar een +je? Je hebt ze verdient man.
      Blij om te horen dat ik toch in de juiste richting denk ivm onze schatjes, jammer genoeg kan ik het niet zo goed verwoorden Hoop dat er nog iets uit de bus zal komen binnenkort!

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: $iR freaks???

        Mogelijkheidje:
        Tobacco rattle virus (TRV)

        TRV has probably the widest host range of any plant virus. Over 100 plant species are infected in nature, and under laboratory conditions more than 400 species have been infected. Many serotypes of TRV are known. They differ in type and severity of symptoms produced. (Visser et al., 1999b)
        Virions found in all parts of the host plant in the cell cytoplasm.

        Tobraviruses belong to one of only two genera of viruses that are spread by soil-inhabiting nematodes. (MacFarlane, 1999) The Tobraviruses are transferred in an isolate specific manner by the root feeding nematodes belonging to the genera Trichodorus and Paratrichodorus.

        The virus enters the vector as the nematode feeds on infected epidermal root cells, thus the virus is taken up with the plant cytoplasm. (Visser et al., 1999b)
        The distribution of Tobraviruses depends on the distribution of the nematode vector. TRV is primary soilborne, due to nematode spreading, but seed transmission is possible in some plant species e.g. tomato. (Gaspar et al., 1984; Sudarshana & Berger, 1998; Visser et al., 1999b)
        Tobraviruses can persist in dormant nematodes for up to a year. Virus is spread by nematodes in a noncirculative manner and is not passed on to the nematode progeny nor does the virus stay in the vector after moulting. In addition to persist in the nematode, the Tobraviruses can survive in perennial plants and in infected seeds. (Vassilakos et al., 2001; Visser et al., 1999b)

        Ja, dit is geen hapklare brok.Heb ook lang moeten zoeken naar deze info.

        Rondwormen (Nematoda) zijn een grote groep (stam) van zeer algemeen voorkomende wormen. Er zijn meer dan 25.000 beschreven soorten. Ook de bekende 'aaltjes' behoren tot de nematoden. Nematologie is de wetenschap die de nematoden bestudeert. De term nematoda komt uit het Grieks en betekent 'draad-achtig'.
        Veel nematoden leven in de bodem van dode organische stof. Andere soorten leven als parasiet en veroorzaken plantenziekten zoals aardappelmoeheid of zitten in het darmkanaal van zoogdieren zoals de spoelwormen of de aarswormpjes en worden in het laatste geval dan vaak als draadworm aangeduid.
        Deze brengen het trv over. Een symptoom van het trv zijn verkleuringen en strepen van geel tot wit.

        vale.

        bronnen afkomstig van het www.

        Comment


          #5
          Re: $iR freaks???

          En zo, op deze manier.... zijn de lezers van dit draadje hun botanische kennis weer flink bijgedikt als toppen op een wietplant.

          Comment


            #6
            Re: $iR freaks???

            Nog enkele foto's voor de non-believers
            Eerste 7 zijn van een ander blad onder andere belichting (de enige foto's die goed zijn gelukt want er was nogal wat wind en het regende)
            Volgende 2 van het ons wel bekende blad (alle andere foto's komen van planten die niet werden besproeid met het desbetreffende bestrijdingsmiddel!!!)
            en de laatste zijn van hier en daar maar het is wel minder expleciet.
            Wat me verder nog opvalt is dat het altijd 2 grote vingers zijn die er last van hebben (en eventueel een derde kleintje dicht tegen het steeltje als dat er is) en nooit het gehele blad... Ook nooit 1 vinger alleen...
            Grtz $iR
            Attached Files
            Last edited by SirSmokeAllot; 5 September 2009, 18:59.
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: $iR freaks???

              He $ir.

              Wat zie ik op foto 8 en 9??
              Een asymmetrische vorm van een vinger???

              vale.

              Comment


                #8
                Re: $iR freaks???

                jep, nu dat die begint uit te groeien lijkt het daar wel op. Blij dat je het opmerkt. Mag ik hieruit concluderen dat delen van de plant toch zijn afgestorven? Omdat ze niet meegroeien? Dit blad is uiteraard echt een extreem geval, daarom heb ik ze ook eens op het net geplaatst.
                Volgens mij denk je nu onmiddellijk aan tvm, maar ik heb de planten gecheckt en kan voor de rest geen kromme, gekrulde vingers vaststellen. Zoals je ziet op de eerste 7 foto's ofzo van het andere blad aan een andere plant die op een iets anders licht voorbereide volle grond staat. Dagelijks check ik ze op bepaalde kenmerken die afwijken van de mij bekende algemene standaard en vind... niets.
                Ik blijf regelmatig een foto posten van hoe het afloopt en hoop het blad tot het einde aan de plant te kunnen houden.

                Grtz $iR
                Last edited by SirSmokeAllot; 5 September 2009, 21:28.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: $iR freaks???

                  Ik dacht meer aan een andere variant:
                  Tobacco mild green mosaic virus - tabaksbontvirus -> Veroorzaakt vlekken op de bladeren en licht kromme bladeren en niet de duidelijke mozaiek tekening.

                  vale.

                  Comment


                    #10
                    Re: $iR freaks???

                    hm...interesting, dat moet ik eens gaan opzoeken dan...
                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X