Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Meeldauw????

jup...als ik water gaf kon ik af en toe iets zien opspringen. Eerst dacht ik dat het spatwater was en soms twijfel ik nog. Ik las dat ze zo iets onder zich hebben en dat werkt als een veer, laten ze schieten en kunnen ze mee springen, de kleintjes he. Ik kon nympfen van het eerste en 2e stadium onderscheiden na lang inspecteren en met een vergrootglas van 30x...
    De volwassen exemplaren zijn 1-1,5 mm groot dus...

Grtz $iR
    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
      jup...als ik water gaf kon ik af en toe iets zien opspringen. Eerst dacht ik dat het spatwater was en soms twijfel ik nog. Ik las dat ze zo iets onder zich hebben en dat werkt als een veer, laten ze schieten en kunnen ze mee springen, de kleintjes he. Ik kon nympfen van het eerste en 2e stadium onderscheiden na lang inspecteren en met een vergrootglas van 30x...
      De volwassen exemplaren zijn 1-1,5 mm groot dus...

Grtz $iR
      wat heb je gedaan ter bestrijding aub ,ik heb net een topic geplaatst naar aanleiding van het jouwe heb ik het in mijn moestuintje ontdekt het begon zoals op je foto's ,en ik dacht het de genetica was of kon zijn van de plant lijkt heel onschuldig in beginfase groene groeten
      Last edited by latindos; 10 September 2009, 22:00.
      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

ben er nog mee bezig... http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ipsen-op-speed maar het productje, KB multisect blijkt wel te werken, voorlopig toch. Is nu al meer dan een weekje geleden en merk niets meer.
        Grtz $iR
        Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 13:03.
        sigpic

Comment

ben er nog mee bezig... http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ipsen-op-speed maar het productje, KB multisect blijkt wel te werken, voorlopig toch. Is nu al meer dan een weekje geleden en merk niets meer.
          Grtz $iR
          bedankt ,wat denk je van bayer garden zou ik doorgaan daarmee tot einde bloei ?greetz

die kb multisec waar vind ik dit in belgie?
          Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 13:03.

Comment

aveve/boerenbond en de link werkt niet bij mij. Ik kon daar ook kiezen voor een bayer product maar die kerel raadde het af voor planten die bestemd zijn voor consumptie. De pyrethro was te zwak en zou ze enkel verdoven dus was de keuze vrij snel gemaakt voor de tussenoplossing, KB.

Grtz $iR
            sigpic

Comment

aveve/boerenbond en de link werkt niet bij mij. Ik kon daar ook kiezen voor een bayer product maar die kerel raadde het af voor planten die bestemd zijn voor consumptie. De pyrethro was te zwak en zou ze enkel verdoven dus was de keuze vrij snel gemaakt voor de tussenoplossing, KB.

Grtz $iR
              Thx dude

Comment

ik heb net kb polycare totaalbehandeling gebruikt zie link in een van vorige posts, gewoon gekocht in brico denk ik
                ik weet wel niet of dat werkt zal morgen zien wat er is gebeurt.

grtz

Comment

Grtz $iR
                  heb net gelezen ,maar gedane zaken nemen geen keer he lol ,nochthans heb ik ze besproeid met provado ultra ,niet geschikt voor consumptie ,als dat maar goed komt ze zien er toch weer netjes uit
                  sierbomen en -heesters (niet bestemd voor consumptie) Veiligheidstermijn
                  Toepassingsstadium na de bloei Opmerking - Max. 2 toepassingen/jaar. - Het gebruik in sierbomen en -heesters werd toegestaan op basis van proeven uitgevoerd met de volgende soorten: Rosa sp., Rhododendron sp., Hibiscus sp., Camelia sp., Picea sp., Spiraea sp., Nerium sp., Pyracantha sp., Philadelphus sp., Ceanothus sp., Fuchsia sp., Myrtus sp. en Taxus sp..

Comment

ik heb kb polycare totaalbehandeling gebruikt vandaag
                    zien wat dit geeft morgen
                    gewoon te koop in brico
                    http://www.zonderisgezonder.be/gezin...deling-aerosol
                    grtz

Comment

het witte poeder is nog aanwezig maar sterk verminderd
                      wel daarstraks nog een trips gezien
                      einde deze week behandel ik nog eens

Comment

lees goed de bijsluiter ivm de wachttijd he sativa!!! Respecteer deze altijd! Onze plantjes kunnen wel wat verdragen hoor maar toch... Je wil ze tenslotten op het eind gaan oproken he.
                        Heb bij wijze van test 1 mannelijk plantje bij mij in de tuin besproeid met een dubbele dosis terwijl de plant nog niet het maximum van de lengte had bereikt voor de eerste schijf. Deze doet het prima.
                        Ik vraag me af of je spuitbusje sterk genoeg zal zijn. Hoelang is de wachttijd? Dit duidt op de tijd dat de stof werkzaam is in de plant. Ik heb eigenlijk echt wel een sterker chemisch middel gebruikt en vind soms (vooral onder de potten) nog tripsen. Ik vrees dat chemie alleen niet voldoende is...

Grtz $iR
                        sigpic

Comment

nee inderdaad ik weet ook niet of die producten altijd zo geloofwaardig zijn maar ge er toch van uit dat het iets zal doen. maar ik heb dit ook al gebruikt 2 keer in juli nadat er bladluizen op zaten, en ik al vreesde voor meeldauw en de planten bleven gezond. Ik denk dat het gewoon wat remt. De wachttijd is afhankelijk van de plant, en naargelang er geen wietplanten opstaan geef ik de dosis voor fruit en de wachttijd is 8-10 dagen.

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sativa303 View Post
                            ik ben gaan zoeken en deze motherfucker zat er op
                            vanavond toch maar insecticide dan maar...
                            het lijkt mij amerikaanse trips te zijn volgens de foto op deze site http://www.entocare.nl/nl/plagen/trips.htm

OMG Fuck die is de dader heb ik gezien net toen ik wou bewateren deze morgen maar kon hem niet fotograferen,ben maar direct gestopt en beginnen knippen ,ik wil je niet bang maken maar je moet die link eens lezen tenminste de draad van Sir bij beestjes in het subforum,hoe ver zit jij ?wat is de soort ?groene groeten!

Comment

weet de soort niet exact, heb een vermoeden dat het bubblegum is.
                              ze moeten nog een week of 5 schat ik.
                              en beestjes zijn er altijd buiten, gewoon de schade beperken en proberen bijhouden,
                              ik weet niet of het zo een goed idee is om te knippen.toch geen toppen?
                              door die beestjes heb je al minder bladgroen en de eitjes krijg je echt niet weg door bladeren af te knippen dus ik behandel ze gewoon (ik weet het ook niet zeker)

veel succes ermee alleszins,

grtz

Comment

Buiten kun je idd niet meer doen, maar wees consequent en blijf ermee doorgaan.
                                Ikzelf raad altijd aan van zo weinig mogelijk te knippen tenzij je zeker bent dat de plant het blad toch gaat verliezen. Naar mijn mening zal de plant het blad proberen te behouden in eerste instantie. Een blad bezorgt de plant energie en zou ze in principe geen energie mogen kosten.
                                Gisteren heb ik weer het 2e nymfenstadium kunnen waarnemen in de bodem van mn indoorkweekje. Dit klopt met de levensloop van tripsen want nu zal de nieuwe generatie de kop opsteken. Nieuwe schade aan de planten heb ik nog niet kunnen vaststellen en alles groeit weer lekker groen door. Ik hou het uiteraard nauwlettend in de gaten zodat ik jullie op de hoogte kan houden van de werking van mijn chemisch bestrijdingsmiddel. Weg zijn ze nog niet...
                                Het tvm virus is jammer genoeg overduidelijk aanwezig.

Suc6 & Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X