Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
hier ben ik dan met de foto's,speciaal voor vale een blad van mijn plant geknipt die nog nie klaar is
zoals je kan zien heb ik ook die freak like kleine vingers die in het midden recht naar boven groeien.
er zijn er nog die het veel harder hebben,mijn plant telt miss 10 of 15 van die bladeren met wiet op.
Uploaded with ImageShack.us
Dank je voor de foto. Het bladpatroon is haast gelijk aan de mijne. ik had er maar eentje aan daar het een dwergplantje was, maar als je daar zoveel aan hebt zitten heb je een mooie unieke freak!! Dat budje is zelfs van een leuke grootte Succes met je budweed....
Hehe als je ziet welke vervormingen mensen kunnen hebben, dan denk ik dat een budje op een blaadje niet moeilijk te geloven is, heb er zelf ook eentje gehad. Der zijn wel nog meer abnormaliteiten...
We zullen het in de toekomst wel weten waardoor het komt. Verzekers een bepaalde stof te weinig of teveel ...
Als we nu de bladeren door toppen kunnen vervangen in de toekomst zijn we helemaal goed bezig
al zelf een 4x weer meegemaakt, wat mij overduidelijk is geworden, dat het telkens de planten waren die met hypro blad spray werden behandelt, die dit vertoonden, ook mijn black jack inmiddels nummer 5 die deze symptonen toont , voorheen ook vaker met hypro blad spray behandelt.
haha lol monty, misschien krijg je wel planten die bij elk blad buds gaan aanmaken als je dat zaadje plant :p Heb zelf ook eens meegemaakt dat er zo 2 kleine blaadjes uit het bladhart groeiden maar had er verder geen aandacht aan geschonken en weet niet of er later een bud op gekomen is.
Ik trek hem weer even omhoog, buiten seizoen komt immers op gang.
Ik had in mijn eerste micro kweek ook een aantal bladeren die pistels hadden, heb die er toen af gehaald omdat ik niet wou dat de plant daar al te veel energie in ging stoppen(of dat ik door het blad er af te halen niet een grotere energie bron heb weggehaald dan de blad topjes opnemen dat weet ik niet XD).
Vond het wel grappig heb het destijds alleen niet opgezocht, het zijn immers levende organismen en je weet nooit wat je allemaal kunt verwachten.
Wat ik me echter afvraag is, dat als het in botanische geschiedenis niet beschreven staat?? of dat het dan niet iets is van de cannabis die wij hebben veredeld over de jaren om betere en krachtigere planten te krijgen. Genetische vervuiling(inteelt)?
hehe, cool project maar ik geloof er niet in, het spijt me.
Cannabis is een stengelplant en dus moet je de stengel stekken. We kennen allemaal het principe van dieven. De okselscheut weghalen zodat daar geen scheut 'met verlies' aankomt.
Dat een steel van het blad kan wortelen, daar twijfel ik niet over. Dat is tenslotte hetzelfde als een stek. maar een groeiknop die uit het blad komt...
Ik zag ooit eens zon chinees die in 2 werd gereden door een vrachtwagen. Leuk, niet gefotoshopt clipje maar jammer genoeg mag je niet zomaar meer geloven wat je ziet. Dat bella dat duidelijk kan zien met haar superwoman vision daar twijfel ik niet over maar eventueel zou ik nog een kleinere foto posten, dan kan ik ze even onder mijn microscoop leggen
Zelf heb ik ooit eens 5 maand gewacht op een lemon haze plantje. Eerst vertel ik je hoe het gelopen is. De plant heeft nooit eerste getande blaadjes aangemaakt, direct blaadjes met 3 vingers. Daarna is er niets meer uitgekomen, groeiknopjes had ze ook niet. De 11l pot zat helemaal vol met wortels, veel meer dan de groeiende soortgenoten die op hetzelfde moment werden geplant. Zie foto voor het eindresultaat. Uiteraard was het plantje lekker groen gestart, op dezelfde manier als haar zusjes en nichtjes.
De stengel heeeft uit zichzelf nooit nieuwe groeiknoppen geproduceerd gedurende 5 maand tijd. De wortels hebben nooit een nieuwe stengel geproduceerd die een nieuwe plant zou kunnen voortbrengen. Het blad werd gevoed door de stengel en een enorm wortelgestel, nooit heb ik iets gezien. Alles was reeds aanwezig, ze moest totaal geen moeite doen.
Ik herhaal nog eens dat ze mijn volledige zorgen heeft gekregen, dit gedurende bijna 5 maand (2x blijven staan tijdens het voorgroeien van een nieuwe batch dus want nog plaats over).
Je zult met sterker en vooral groter beeldmateriaal moeten afkomen om mij te overtuigen. een stengelplant werkt gewoon niet op deze manier en het zou me verwonderen dat 2000 jaar botanische kennis op JD opeens achterhaald wordt. Fotoshoppen hoeft niet, gewoon een stukje stengel mee afknippen, de groeiknop erop laten staan, behandelen met stekpoeder/gel en er goed voor zorgen dat je de groeiknop niet raakt. Plant het hele goedje net op de zelfde hoogte van het aardoppervlak en wacht een 2 tal weekjes. Gooi nog een mini-laagje aarde bij en je hebt de perfecte bladstek
Dat er een genetisch foutje is opgetreden, dat zou mayb wel nog verstaanbaar zijn. maar wie wil nou een plant die op elk blad nog eens een extra internode gaat aanmaken? Ik zou die m² niet willen gaan afdieven hoor, lijkt me een fulltime jobke en iets uit een science fiction film.
De eerste die het lukt mag binnen de week een bezoekje van Monty & $iR verwachten en een plek in the hall of fame, believe me you!
Een bloeiende stek laten wortelen, daar moeten we ons mee bezig houden.
Grtz $iR
Heb het zelf nooit in levende lijve gezien, maar heb er over gelezen in een boek geschreven door een ervaren grower. Een top op een blad is vrij ongewoon, maar het is geen onbekend fenomeen dus trek je maar niets aan van de mensen die je niet geloven.
rofl...je komt ff 2 jaartjes te laat Argenjointje in een discussie die duidelijk al is uitgeklaard...
Jammer genoeg heb ik het zelf nog steeds niet mogen aanschouwen.
Comment