Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is het probleem? met foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is het probleem? met foto

    Korting op 420shop
    hallo mijn bladeren van 2 planten zijn beetje gelig aan uitenden en laten tipjes beetje hangen(3de foto), heeft iemand een idee hoe dat komt?

    9 dagen 12/12 nu
    lv +- 70%
    temp ong27 graden lamp aan ong 19 graden lamp uit

    Te nat staan ze ook niet denk ik,

    Heeft iemand een idee?

    Alvast bedankt
    Attached Files
    Geniet van iedere dag!!

    #2
    Re: Wat is het probleem? met foto

    ik zou bijna zeggen dat je eerst weinig voeding had en dat je erna bent gaan overvoeden ???? maar kan natuurlijk ook iets anders zijn kan je wat meer vertellen van welke deel je van de plant het blad hebt gehaald boven onder in het midden

    wat voor voeding geef je ph en ec waarde welke tijd zit je plant nu groei of bloei meer info hebben we nodig om je goed te kunnen helpen

    Comment


      #3
      Re: Wat is het probleem? met foto

      En een foto van je hele plant erbij graag,
      De plaats waar blad vergeelt zegt ook wat over de oorzaak..

      De laatste foto's duiden op een voedingsoverschot,donkergroene kleur en verbrande puntjes(als de kleur representatief is dan voor hoe het er in het echt uitziet..)

      Grts
      Daniella
      Last edited by misty; 22 October 2009, 12:10.
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
        ik zou bijna zeggen dat je eerst weinig voeding had en dat je erna bent gaan overvoeden ???? maar kan natuurlijk ook iets anders zijn kan je wat meer vertellen van welke deel je van de plant het blad hebt gehaald boven onder in het midden

        wat voor voeding geef je ph en ec waarde welke tijd zit je plant nu groei of bloei meer info hebben we nodig om je goed te kunnen helpen

        planten al 9 dagen onder12/12 en het waren allen ver uitstekende bladeren uit ongeveel het midden van planten.

        En houdt me aan de voedingsvoorschriften van Hesi,zou het de ph kunnen zijn?
        Bedankt voor reactie,

        Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
        En een foto van je hele plant erbij graag,,
        De plaats waar blad vergeelt zegt ook wat over de oorzaak..

        De laatste foto's duiden op een voedingsoverschot,donkergroene kleur en verbrande puntjes(als de kleur representatief is dan voor hoe het er in het echt uitziet..)

        Grts
        Daniella
        Moet ik dan paar dagen gewoon regenwater in ieder geval zonder voeding geven(of hoe los ik dat voedingsoverschot op)

        En ik houdt me aan kweekvoorschriften van Hesivoeding===??????
        Last edited by jehsd; 27 October 2009, 18:44.
        Geniet van iedere dag!!

        Comment


          #5
          Re: Wat is het probleem? met foto

          De middelste het meeste last!
          Alvast bedankt voor reacties
          Attached Files
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #6
            Re: Wat is het probleem? met foto

            Een ph probleem kan zich op vele manieren uiten,dus ja,dat kan het zijn.
            Een voedingsschema is een richtlijn,geen enkele plant is hetzelfde in behoeften,dus altijd je plant laten praten en voeding aanpassen aan behoefte.

            Zou het kunnen zijn dat je nog hebt overgepot voor de bloei??
            Nieuwe,voedingsrijke, bodem moet je de eerste weken niet voeden.

            Voedingsoverschotten kun je uit je medium krijgen door te spoelen.
            Daarna zeker 2-3 dagen geen water geven,en voeding langzaam opbouwen.

            Als je de mogelijkheid hebt even een foto bij daglicht ivm de kleur van het blad,dat is op deze foto niet te zien.

            Grts
            Daniella
            Last edited by misty; 22 October 2009, 12:27.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Wat is het probleem? met foto

              hallo, Had nog al grote stekken 25 a 30 cm en aangezien het Haze is heb ik ze na 1 dag 18uur al in bloei gezet in versepotgrond gemengd met Cocopead.
              En ben meteen kweek schema gaan volgens vanaf stekken,geef maar eens in 2 dagen water ongeveer een glas (als ze het nodig hebben).
              Als ik ze nu ewoonwater geef kan ik dan overschot niet wegwerken,of moet ik echt spoelen.
              Kan ik plant uit tent halen om foto te nemen? (als licht aan is natuurlijk!)

              Bedankt groetjes,
              Last edited by misty; 22 October 2009, 21:22. Reden: onnodig quoten
              Geniet van iedere dag!!

              Comment


                #8
                Re: Wat is het probleem? met foto

                Een voedingsschema voor stekken is gebaseerd op voedingsarme bodem zoals zaai- en stekgrond(waar je normaliter een stek in laat wortelen)
                Jouw grond is al bemest,dus alle voeding die je erbij geeft is te veel,zelfs de grond die je hebt gebruikt kan alleen al een overvoeding veroorzaken,stekken hebben,zelfs in zaai- en stekgrond,normaliter de eerste 2 weken geen voeding nodig.
                Je kunt beter spoelen,zo lang het overschot in de grond zit zal je plant het opnemen.

                Grts
                Daniella
                p.s.
                Je kan de plant tijdens lichturen best even uit de tent halen om een foto te maken.
                Last edited by misty; 22 October 2009, 12:59.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is het probleem? met foto

                  hier de fotos wat denk je Misty of anderen ?
                  Attached Files
                  Last edited by misty; 22 October 2009, 20:12. Reden: onnodig quoten
                  Geniet van iedere dag!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is het probleem? met foto

                    hallo,

                    Heb 1 van de 5 vanavond gespoeld met water van ongeveer 20 graden,met een ph van 6.(10 liter voor een pot van 10 liter)
                    Wanneer gaat de plant er door komen?

                    Ben benieuwd en hoop dat werkt

                    Groetjes
                    Hoop op nog reactie aub
                    Last edited by jehsd; 22 October 2009, 20:11.
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is het probleem? met foto

                      wat ik zie op de foto is dat je bladeren zijn verbrand (de punten) duiden op overvoeding de bladeren beter gezegd de vingers de punten ervan krullen
                      hellemaal naar binnen bijna een rondje duidt op overvoeding
                      je hebt vele paarse stengels kan overvoeding zijn maar ook door constante
                      tocht door ventilator bijvoorbeeld

                      je kan dus beter ff geen water geven nu na die spoel beurt en dan als die erom
                      vraagt geef je water ph 5.8 - 5.9 en dan blijf je zo doorgaan tot die bladeren weer
                      gestrekt zijn zeg maar die punten en dan ga je weer langzaam je voeding opbouwen
                      en de plant laten spreken zei vraagt jij geeft niet gaan verwennen is niet goed.

                      mvg DH

                      ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is het probleem? met foto

                        even n edit op mijn pm ,misty wees mij erop dat er stipjes zichtbaar zijn opt blad ,dit klopt en kan wijzen op spint of trips.voor de rest sluit ik me bij devilshaze aan.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is het probleem? met foto

                          Ja,denk idd ook tripsen..

                          En nog een aanvulling als antwoord op jouw vraag.
                          Het effect van het doorspoelen zal zich snel laten zien,
                          Volgens mij moet je nog wat intensiever spoelen en gieten tot het water rijkelijk onder de pot uit stroomt,daarna zal je binnen enkele dagen herstel moeten zien.

                          Grts
                          Daniella
                          Last edited by misty; 22 October 2009, 21:19.
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is het probleem? met foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                            even n edit op mijn pm ,misty wees mij erop dat er stipjes zichtbaar zijn opt blad ,dit klopt en kan wijzen op spint of trips.voor de rest sluit ik me bij devilshaze aan.

                            lijken trips op fruitvliegen,en heb 5 dagen geleden gespoten met Pyritrinum wat doe ik als het trips is kan ik hiervoor spuiten (zo ja wat)

                            Iedereen Bedankt voor reacties,hou jullie op hoogte
                            Last edited by jehsd; 22 October 2009, 22:29.
                            Geniet van iedere dag!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is het probleem? met foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
                              lijken trips op fruitvliegen,en heb 5 dagen geleden gespoten met Pyritrinum wat doe ik als het trips is kan ik hiervoor spuiten (zo ja wat)

                              Iedereen Bedankt voor reacties,hou jullie op hoogte

                              Ph grond trouwens tussen 5,98 en 6,16!!!
                              Morgen alles spoelen met water van ph 6,0 10 liter per pot

                              Baat het niet dan schaadt het niet
                              Geniet van iedere dag!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X