Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is het probleem? met foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Wat is het probleem? met foto

    Foto's bij gewoon licht zijn duidelijker dan van onder de lamp in het hok.
    We zien ze wel verschijnen

    vale.

    Comment


      #32
      Re: Wat is het probleem? met foto

      Hoi,
      echt beter is het nog niet(of meer geduld nodig?)
      , en fototoestel doet moeilijk!

      Zou het kunnen dat het is omdat ik geen ventilator heb in tent, alleen een passieve aanzuig van 2x 120 mm en 1 zo een tentluikje(of zijn dat andere verschijnselen of kan dit een kwaad)
      Worden de beschadigde(gele randen) bladeren terug groen of vallen ze af en komen er gewoon nieuwe gezonde groene bladeren?
      Wie heeft dit ook al gehad (HELP)

      Ty groeten
      Last edited by jehsd; 24 October 2009, 20:17.
      Geniet van iedere dag!!

      Comment


        #33
        Re: Wat is het probleem? met foto

        Als bladeren echt beschadigd zijn herstellen ze daar niet meer van,
        Lichtere geelverkleuringen kunnen nog wel bijtrekken.
        Heb even geduld,
        Zo lang het niet erger wordt betekend dat dat er iets van herstel of stabilisatie is.
        Ben niet bekend met de effecten van overdruk of vacuum van de tent of kast,dat zal iemand anders even voor je moeten beantwoorden,
        Al is dit weer lastig zonder foto's.

        Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #34
          Re: Wat is het probleem? met foto

          Hallo,
          hier nog een paar fotos de eerste 3 zijn van het achterblijvende plantje,deze is 2 dagen geleden gespoeld met 12 liter water.
          En wordt hopelijk beter(weet niet goed of bladeren er door gaan komen anders wachten op nieuwe blaadjes)
          De volgende 2 gaan redelijk(ook wel wat verkleuring) heb 1 van de 2 gespoeld om het verschil te zien na paar dagen.
          De 2 gespoelden krijgen geen water meer tot grond weer lekker droog is.
          De laatste is 20 cm langer als de rest die heb ik omgebogen zodat de lmp nog ff op die hoogte kan blijven ongeveer 35 a 40 cm.

          De 3 die ik niet gespoeld heb krijgen gewoon water ph 6.
          Zal wel zien wanneer weer voeding toevoegen.

          Weet iemand hoe die geelverkleuring nou komt`?
          Zou het over bemesting zijn (wat ik denk)en sommigen

          Heb ook weer gespoten vandaag met pyrithrenum,

          Help me groeten ,
          Attached Files
          Last edited by jehsd; 25 October 2009, 22:11.
          Geniet van iedere dag!!

          Comment


            #35
            Re: Wat is het probleem? met foto

            Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
            Hallo,
            hier nog een paar fotos de eerste 3 zijn van het achterblijvende plantje,deze is 2 dagen geleden gespoeld met 12 liter water.
            En wordt hopelijk beter(weet niet goed of bladeren er door gaan komen anders wachten op nieuwe blaadjes)
            De volgende 2 gaan redelijk(ook wel wat verkleuring) heb 1 van de 2 gespoeld om het verschil te zien na paar dagen.
            De 2 gespoelden krijgen geen water meer tot grond weer lekker droog is.
            De laatste is 20 cm langer als de rest die heb ik omgebogen zodat de lmp nog ff op die hoogte kan blijven ongeveer 35 a 40 cm.

            De 3 die ik niet gespoeld heb krijgen gewoon water ph 6.
            Zal wel zien wanneer weer voeding toevoegen.

            Weet iemand hoe die geelverkleuring nou komt`?
            Zou het over bemesting zijn (wat ik denk)en sommigen

            Heb ook weer gespoten vandaag met pyrithrenum,

            Help me groeten ,
            Ben nog foto vergeten nemen van laatste plantje lijkt op laatse maar helft kleiner???????????????(waardoor verschillen is dezelfde moederplant)
            Geniet van iedere dag!!

            Comment


              #36
              Re: Wat is het probleem? met foto

              Ik zou het nog ff afwachten, dus geen voeding geven.
              Kijken wat ze dan doen.

              Ik meende een keer gelezen te hebben dat je een onderdruk in je kast/tent moet hebben, bij mij is het i.i.g. wel zo.
              Een afzuiging(d.m.v. pc-fan of sterker) verbeterd de luchtverversing en afvoer van afvalstoffen die de in de tent zitten.
              Kan een oorzaak zijn, maar slechter worden ze er niet van als je een afzuiging installeert.

              vale.

              Comment


                #37
                Re: Wat is het probleem? met foto

                Heb afzuig met fanncontroller en passieve inlaat maar zie mijn blaadjes niet echt bewegen in de tent ga morgen 2 pc ventilators installeren in de hoop dat het dan beterd.
                En geef gewoon paar dagen geen voeding.
                Dus je denk dat het wel goedkpomt.

                Bedankt voor reactie,

                Groetjes
                Geniet van iedere dag!!

                Comment


                  #38
                  Re: Wat is het probleem? met foto

                  Okay, dat is dus wel goed afzuig e.d.
                  De ventilator in de kast is voor het sterken van de planten d.m.v. beweging.

                  Ff rustig aan met de voeding en over een paar dagen kijken hoe ze er dan voor staan.

                  vale.

                  Comment


                    #39
                    Re: Wat is het probleem? met foto

                    oke instaleer die dingen morgen over dag of 3a 4 weer fotos,

                    volg me aub super bedankt en ph6 water is oke he?

                    Gewoon kraanwater of regenwater + Ph-(groei) of Spa als water ph=6

                    Ga binnenkort om ph- bloei staan nu 14 dagen 12-12

                    PS zouden ze nog veel groeien(beetje mag nog hoor gemiddeld 45 cm nu
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #40
                      Re: Wat is het probleem? met foto

                      Ph lijkt me goed,om en nabij de 6 wordt meestal aangegeven.
                      (Maar eerlijk gezegd kijk ik daar zelf niet naar, vind het te bezwaarlijk om er zo ver in te gaan, de dames moeten het maar doen met het spul dat ze toegediend wordt. Luie kweker )

                      De mijne staan sinds week 38 op 12/12 en krijgen gewoon kraanwater.
                      Net de 1e keer minimale bloei-voeding mee gegeven en ze gaan nog steeds groenetjes door.

                      Ik blijf je volgen hoor, ben benieuwd hoe het uitpakt.
                      Keep the faith!

                      vale.

                      Comment


                        #41
                        Re: Wat is het probleem? met foto

                        zwaar overvoed

                        en je kan als je metertjes hebt je ph beter op 5.8 houden
                        en hoest met je temp in je hokjhe ???

                        Comment


                          #42
                          Re: Wat is het probleem? met foto

                          Is het erg dak ph nog ff verlaag met ph- groei(ga dit weekend om voor de bloei)

                          Temperatuur is 26 a27 graden soms 28 en s nachts 18 a 19. lv 65%

                          Lampen iets hoger gehangen(misschien ligt het daar aan ongevr 50 cm nu 400w)
                          Last edited by jehsd; 26 October 2009, 14:08.
                          Geniet van iedere dag!!

                          Comment


                            #43
                            Re: Wat is het probleem? met foto

                            Hallo,

                            Dat slechtste van de gespoelde plantjes gaat zijn geelste bladeren verschrompelen en worden nu bruin aan kanten.
                            Moet ik dit zien als:
                            Zij gebruikt die bladeren om zoveel mogelijk voedingsoverschot in kwijt te raken.(toch al beschadigt).

                            Of de grond niet goed gespoeld,(ook deel grond ververst)
                            De andere blaadjes weet ik niet wat ik daarvan moet denken. (beter of slechter)?

                            Fotos straks
                            Geniet van iedere dag!!

                            Comment


                              #44
                              Re: Wat is het probleem? met foto

                              Hier die vervelende dame nog eens na 16 dagen 12-12
                              Nog steed vrij vochtige grond.
                              De rest mooier en groter en al vollere topjes.Fotos voor weekend

                              Ziekte of beestjes zouden ze het toch alle 5 hebben he.
                              Of gewoon meer geduld hebben
                              Attached Files
                              Geniet van iedere dag!!

                              Comment


                                #45
                                Re: Wat is het probleem? met foto

                                Die bladeren sterven af door de waarschijnlijke overvoeding, gewoon gaan laten.
                                Geen water geven en afwachten. Pas weer water geven als ze droog staat.

                                Als je beestjes op 1 plant hebt in een tent, is de kans zeer groot dat ze ze allemaal krijgen.
                                Een ziekte heb je niet denk ik zo, dus geen zorgen.
                                Geduld is een schone zaak.

                                vale.

                                Comment

                                Bezig...
                                X