Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

    kan je mij vertellen of dat klopt van het meerdere keren afzuren van water en of het een probleem is als ik ph- groei gebruik in de bloei?

    greetz.

    Comment


      #17
      Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

      De zuurtegraad verandert, dat klopt.
      Als je zuurtegraad goed zit dan hoef je geen pH- te gebruiken.
      Groeivoeding hoef je in de bloei niet meer te geven, de plant heeft dan andere bestanddelen nodig (P en K) om tot topontwikkeling over te gaan.

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #18
        Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

        thx man, maar bedoelde meer of het kwaad kon als ik ph- groei gebruik ipv bloei.

        heb hier namelijk een fles ph- groei staan om af te zuren en had begrepen dat in de bloei andere gebruikt moest worden maar die heb ik niet dus zuur ik nu af met ph- voor in de groei periode.

        thx

        Comment


          #19
          Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

          Als je maar kleine hoeveelheden water klaarmaakt en je wil ph-of+ gebruiken, is het gemakkelijker om wat ph- te verdunnen met water in een ander flesje en dit dan te gebruiken om af te zuren.

          Comment


            #20
            Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

            Ik ben ook niet bekend met het ph- groei of bloei verhaal,wat ik wel zie is dat je blad veel verschillende tekorten vertoont,jullie zoeken waarschijnlijk dus goed in het ph/ec..

            Het ec meten heb ik iets anders gezien,neem een bekertje met 150 ml gedeminiraliseerd water,
            vul dit aan met aarde/grond **onderuit!!** de pot tot 250 ml,dit is een verhouding van 1,5/1 tegenover jouw verhouding van 2/1,of het erg veel uitmaakt met de meting weet ik niet,daarvoor heb ik nog niet genoeg verstand van het meten,maar proberen kan altijd neem ik aan...

            Verder wil ik je een simpele oplossing bieden voor het wateren van uitgedroogde grond,
            Prik met een vork eerst de bovenlaag van de grond wat los(2/3 cm),
            geef dan een klein beetje water,wacht min.5 minuten en geef nog een beetje,en na weer min.5 minuten de rest.Je zal zien dat het water weer opgenomen wordt.

            Succes!

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #21
              Re: beetje hulp nodig aub, van alles blad problemen

              thx misty,

              toevallig heb ik die manier gisteren avond nog gebruikt en heb heel geduldig met mijn jointje zitten wachten en ze om de 5 minuten een beetje water geven en ze hielden het behoorlijk droog deze keer.

              over de metingen, ik ga dit de volgende keer weer proberen.

              heb nu een vat water aangemaakt en ga deze vanavond voor de 2e x afzuren. zal dus aan het eind van de week nog eens gaan meten en dan op jou manier.

              ik heb dus 2/1 gebruikt, of het ideaal is weet ik zelf ook niet, wel leek de meting mij te kloppen want ik heb een stukje grond direct uit de zak ook gemeten op deze manier en hierbij kwam op op een ph van precies 6 en een ec van 1.21 en dat lijken mij de goede waardes .

              groetjes en iedereen bedankt voor de reacties.

              Comment

              Bezig...
              X