Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 120708

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

    Wat is verstandig, om bloeivoeding te geven of nog groeivoeding?

    Ik merk dat als ik naar EC 1 mix met kraanwater en biologische bac dat ik dan op een ph van 6 uitkom!
    De bloeivoeding zit in diezelfde verhouding op ph van 7.

    Thanks bobo,
    Buizerd

    EDIT: moet ik de EC van mijn kraanwater trouwens negeren? Die is 0,2/0,3.
    Dus in jouw voorbeeld zou ik dan EC1,5 moeten maken?

    Comment


      #17
      Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

      Je basis groeivoeding moet je altijd blijven gebruiken, vul die nu aan met je bloeivoeding tot je EC idd met bijrekenen van je EC van het water op 1.5 komt.

      Tracht wel van je PH zo stabiel mogelijk te houden, de schomelingen zijn nefast voor het groene kruid .

      Grtz

      Comment


        #18
        Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

        Thanks Bobo!

        Nog 1 ding, in de groeischema's van BAC (fabrikant) zie ik niet staan dat ik groei door zou moeten geven. Na 1ste week bloei, enkel nog bloeivoeding.

        Hoe zit dat?

        Groetjes
        Buizerd

        Comment


          #19
          Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

          heb het schema hier voor mij, werk je met 1 componenten voeding van BAC ? Beschrijf eens wat je allemaal hebt van voeding suplimenten.

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

            Bobo enorm cool dat je er zo bovenop zit.
            Hopelijk komen mn plantjes dat ook!

            Ik heb nu in huis:

            - BAC groei (bio) (gisteren gekocht, men zei dat lowriders geen groei voeding nodig zouden hebben op growshop-aarde)
            - BAC bloei (niet bio) (gekocht gelijk met mn setup, dacht dat zxe me BIO meegaven, maar niet dus)
            - Clonex
            - Bloedmeel
            - Beendermeel
            - Kali

            Woensdag wil ik nog even BAC bloei BIO gaan kopen, moet dan toch nog even naar de GS.
            Neem ik gelijk wat wormenmest mee, en een propagator als dat een beetje betaalbaar is.

            Overigens ben ik maar wat bladvoeding gaan geven, heb EC 1 groeivoeding gemaakt en dat op het blad gespoten, uhhh klein foutje, 2 uur voordat de lampen aangingen... :o

            Overigens, hier het BAC bio-kweekschema: http://www.baconline.nl/downloads/folde ... ule_nl.pdf
            En de niet-bio (1 component): http://www.baconline.nl/downloads/folde ... min_nl.pdf

            Maar 1 soort voeding per keer....

            Groetjes
            Buizerd

            PS: Zal morgen eens een EC/PH test doen van niet gebruikte GS aarde. Ben benieuwd!

            Comment


              #21
              Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

              Joehoe Bobo waar ben je? Kheb je nodig!

              Comment


                #22
                Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                Jeeps, Bedoel je voor je voeding ?

                Ik heb schema nagekeken en idd de bloeivoeding apart. Lees ook dat je volgende keer je eigen mixje wilt maken, daar zou ik voor gaan met het geen je al hebt. Voor nu de voedingslijn van BAC volgen en nog paar keer bladvoeding geven.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                  Heb ik dus nog vragen over de voedingsschema van BAC.

                  Als ik een eigen mixje heb of van growshop (bemest dus) waarom moet ik dan op dag 1 mijn stek/zaailing al bijvoeden?

                  Begrijp ik jou goed als je zegt: geen groeivoeding geven, maar bloeivoeding en wel volgens schema van BAC?

                  Kan ik van mijn BIO GROEI voeding, BLAD voeding maken?

                  ZAl ik dan die BIO Bloei ook maar kopen?

                  Man ik ben een simpele buitenkweker met wat kalk/maerl en wormenmest... Wordt knettergek van al die schema's cijfertjes EC PH, potgrootte's etc etc

                  Volgende keer zet ik ze minimaal in 11 liter potten, volgens mij houdt de PH zich in grotere potten ook wat beter....

                  Groetjes
                  Buizerd

                  Comment


                    #24
                    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                    Je hebt enkel de BAC potgrond niet gekocht waar dat schema voor is, je potgrond is al voorbemest dus word improviseren. Ik denk dat je best de bloeivoeding dan maar toepast. Je kan van je groeivoeding bladvoeding maken, maar wel halve dosis op een liter dan en om de 2 a 3 dagen geven zolang er geen bloemen zijn.

                    Volgende keer zet ik ze minimaal in 11 liter potten, volgens mij houdt de PH zich in grotere potten ook wat beter
                    Is zo, en als je je eigen potgrond mixje maakt gaat alles beter gaan.

                    Grtz

                    Comment


                      #25
                      Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                      Ehmm, ik heb al bijna 3 weken bloemen.. )

                      Ze staan nu 4 a 5 weken in deze potten (6 liter ongeveer) denk dat er niet veel voeding meer inzit.
                      De EC van het grondmonster was 0,3, daar zat natuurlijk ook 2/3de water bij (met EC 0).

                      Groetjes en bedankt maar weer zenne!

                      Buizerd

                      Comment


                        #26
                        Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd
                        Ehmm, ik heb al bijna 3 weken bloemen..
                        Juist ff verstrooid, als je bloemen nu nog niet te vast van structuur zijn kan het geen kwaad om ze nog even bladvoeding te geven maar vermijd een beetje de bloemen.

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                          Ok dankje.

                          Heb gisteren een oplossing met BAC groei gemaakt van EC1, hiermee beetje om de toppen heen de bladeren bespoten.
                          Echter het was 1,5 uur voor de lamp aan ging, denk niet dat dat een heel goed idee was...

                          Bladvoeding moet je toch ook weer wegsproeien na 4 uur ofzo?

                          Is de PH ook van invloed op de opname van bladvoeding?
                          En geel blad, neemt dat nog wel bladvoeding op?

                          Wat een vragen he sjonge jonge, maar als je niks vraagt, leer je ook niks..

                          Dankjewel Bobo voor alles,
                          Buizerd

                          Comment


                            #28
                            Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                            Is niet zo erg zo vroeg de bladvoeding geven, ze zullen er zeker iets aan gehad hebben .

                            Bladvoeding moet je toch ook weer wegsproeien na 4 uur ofzo?
                            Doe ik nooit, ik werk met sproeimix van bio nova en men planten hoeven niet veel bladvoeding. En dan nog halve dosis. Maar word idd toegepast.

                            Is de PH ook van invloed op de opname van bladvoeding?
                            Eigenlijk wel, maar als je binnen de normen blijft heeft het geen invloed.

                            Is de PH ook van invloed op de opname van bladvoeding?
                            Zolang ze niet afgestorven zijn nemen ze nog voeding op, als ze echt geel zijn is het einde nabij.

                            Vergeet wel niet dat je bladeren naar het einde van de oogst automatisch geel gaan worden.

                            Grtz

                            Comment


                              #29
                              Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                              Hmz...

                              Moet zo maar eens gaan slapen, maar heb weer nieuwe vragen..

                              IK bedoelde dus als de grond een te hoge PH heeft waardoor de plant minder goed voeding opneemt, neemt deze dan ook bladvoeding minder goed op? (stel bladvoeding heeft PH 6)

                              Nou, ik las dat zaad 8 weken nodig heeft om te rijpen. Zoals het nu gaat met de plantjes halen ze dat niet. Ze zijn nu ruim een week bevrucht namelijk en alles wordt steeds geler.

                              Misschien dat ik de plantjes nog een maand in leven kan houden.... Nog tips?

                              Slaap wel voor straks,
                              WV

                              Comment


                                #30
                                Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel



                                Heb vandaag water gegeven, 3 flessen met PH tussen 6 en 6,5, EC tussen 1,2 en 1,5.

                                Verspreid over 3 LR2 dames die 3 weken in bloei staan en 2 Shiva;s die net bloemen beginnen te maken.

                                In de voeding zit 60-70% groei- en 30-40% bloeivoeding.

                                Hopelijk kan ik ze zo lang mogelijk gezond houden want ik wil ZAAD!

                                Comment

                                Bezig...
                                X