Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 120708

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

    Mooie foto die close up
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #32
      Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

      Dankjewel JD!

      Leuk he? Merk wel dat je je hand heeeel erg stil moet houden, ik trilde eigenlijk nog best wel.

      Kan zo voortaan mn trichomes misschien wel checken?

      Overigens dacht ik dat het geel worden ook te maken kan hebben met de fase van de planten, namelijk al 3 weken bloei, deze planten hebben volgens de " fabrikant" een levensduur van kiemen tot oogsten van 9 a 10 weken.
      Daarvan zitten er inmiddels ruim 7 op.

      Maar het begon dus al na 5 weken, EN de mannen (2 leven nog, buiten) zijn nog 100% mooi diepgroen, eentje is ruim 70CM zelfs. Denk toch dat e.e.a. met het binnenklimaat e.d. te maken heeft...

      Zal wat afgezuurd voedingswater blijven geven om de PH wat te drukken. Morgen nog eens een grondmonstertje nemen om PH en EC te meten..

      Heren/JD fijne avond!

      Groeten
      Buizerd

      Comment


        #33
        Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

        vind uw planten der nog schoon bijstaan. en die vergeling herken ik wel uit andere topics dak al gelezen heb van lowryder. ik zou me geen zorgen maken en gewoon men ph onder controle houden en da komt wel super

        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #34
          Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

          Nou dat geeft de burger weer moed Okiwiet!

          Lampen springen zojuist weer aan, zo eens even de boel checken he...

          Heb gelukkig ook een fles PH- gekocht, na het grondmosnter wat ik morgen ga nemen ga ik afhankelijk van de uitkomst water geven met een PH van maximaal 6.

          Wellicht nog lager...

          Groeten
          Buizerd

          Comment


            #35
            Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

            Zo, met mijn belangrijkste plant gaat het weer beter.
            Ik zorg dat mijn water niet meer hoger is als als PH6,5. Heb zelfs al water van PH onder de 6 gegeven om de PH wat te laten zakken.
            Echter 1 plant heb ik overvoed, heb EC van 2.0 gegeven en dat was teveel van het goede. Blad trok krom, trok heeel snel geel en punten kregen necrose, waarna het blad helemaal opkrulde en stierf.
            Heb met afgezuurd water doorgespoeld, hopelijk overleeft ie het nog.

            De gele bladeren van de belangrijkste plant worden weer groen (niet de 100% gele, die gaan dood), dus nu de PH goed tussen 6-6,5 houden en beetje voeding geven.

            Denk dat ik inderdaad op EC tussen 1 en 1,5 blijf.

            Zal jullie nog wel op de hoogte houden.

            Groeten
            Buizerd

            Comment


              #36
              Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

              Dit is een nice en leerzaam verslag aan het worden .

              Grtz

              Comment


                #37
                Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                Probleem!

                Mijn temperatuurmeter heeft altijd op de aarde in de potten gestaan, wat blijkt nu dat de temperatuur in het licht ter hoogte van de toppen 34-36 graden is terwijl de temp 40 cm lager, op de potten 28 graden is.

                Heb de afzuiger, (350m3), nu 100% voluit staan en fancontroller maar uitgeschakeld (die zit ook niet bij de toppen maar lager en in een hoek aan een stang van mn tent).

                Volgens mij is dit NIET goed.

                Mn volgende kweek zorg ik voor een 500m3 softbox, want de temperatuur is echt een probleem!

                Comment


                  #38
                  Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                  Softbox is er dus niet.

                  Deze kweek maak ik af en dan pauzeer ik tot september / oktober kan ik ook nog even op vakantie.
                  Zal dan met een sterkere afzuiger gaan testdraaien, als dan de temp onder de 30 blijft ga ik weer een kweekej starten. Met een lekkere indica dan!
                  Heb nortern light en afghani X hinduKush liggen.

                  Overigens staan er naast mijn overrijpe lowryders2 ook nog 2 Shiva plantjes, in veel te kleine potten ;p, te bloeien.
                  Hopelijk rijpen de LR2's nog even door zodat ik flink wat zaad kan oogsten.

                  Zal eerdaags nog es een fotootje posten....

                  Comment


                    #39
                    Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel

                    Zo even een update.

                    Zoals ik geloof ik al geschreven had heb ik alle 3 de dames bevrucht met ene sterke vroegbloeiende Lowrider#2 man.

                    Vandaag maar eens een topje afgeknipt (zijtakje) en jawel 60 rijpe zaadjes!
                    Ik verwacht er per plant wel 150 a 200 te halen, totale zaadoogst tussen de 400-600. Al is meer ook mogelijk, en minder ook....

                    Zie zadenruil topic.

                    Ik had iemand nog wat zaadjes beloofd, neem contact op via PM, moet je wel beloven een growverslagje te maken hier...

                    Weet iemand of ik ook op JD foto's kan uploaden?

                    Gr
                    Buizerd

                    Comment


                      #40
                      Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                      Zo even 2 foto's van de uitrijpende dames, je kunt het zaad, en harsklieren, goed zien.
                      In het ruiltopic biedt ik mijn LR#2 zaden ook aan.



                      Comment


                        #41
                        Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                        Zooo!

                        Gisteren is alles omgegaan. Van de proefoogst heb ik 2 zaadjes te kiemen gelegd, beiden zijn inmiddels in 48 uur gekiemd.

                        Dussss, zal nog wel posten hoeveel zaad ik gewonnen heb.

                        Groeten
                        Buizerd

                        Comment


                          #42
                          Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                          Gefeliciteerd met je succesvolle oogst .
                          Knape lowryder, op naar de volgende kweek?

                          48 uur, dat is nice! Ben benieuwt naar de hoeveelheid zaden.

                          Peace

                          Comment


                            #43
                            Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                            Mensen schatten het aantal al boven de 1000. Beetje veul he!?

                            Maar we zullen zien, het is wel fijn want nu heb ik veel ruilmateriaal om een zadendatabase aan te leggen.

                            Volgende binnenkweek zal niet voor september starten. Moet wat veranderen aan mn binnentuin maar grootste probleem is de warmte hier in de zomer.

                            Groetjes
                            Buizerd

                            Comment


                              #44
                              Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                              Hoi

                              Heb nu 1 plant helemaal geoogst en er kwamen 524 gezonde zaden vanaf!
                              Dus potver3, ruim boven de 1000 zaadjes!

                              Ook een lekker stukje vingerhash hmmmmm

                              Groetjes
                              Buizerd

                              Comment


                                #45
                                Re: Lowrider2 in bloei, geel blad > zaadkweek fotoupdate 020708

                                Amaai, erg mooi man!
                                524!! en er komen er nog.

                                Daar zal je wel even met doen

                                Gefeliciteerd

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X