Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Re: Lowrider2 in bloei, steeds meer bladeren verkleuren geel
Dankjewel JD!
Leuk he? Merk wel dat je je hand heeeel erg stil moet houden, ik trilde eigenlijk nog best wel.
Kan zo voortaan mn trichomes misschien wel checken?
Overigens dacht ik dat het geel worden ook te maken kan hebben met de fase van de planten, namelijk al 3 weken bloei, deze planten hebben volgens de " fabrikant" een levensduur van kiemen tot oogsten van 9 a 10 weken.
Daarvan zitten er inmiddels ruim 7 op.
Maar het begon dus al na 5 weken, EN de mannen (2 leven nog, buiten) zijn nog 100% mooi diepgroen, eentje is ruim 70CM zelfs. Denk toch dat e.e.a. met het binnenklimaat e.d. te maken heeft...
Zal wat afgezuurd voedingswater blijven geven om de PH wat te drukken. Morgen nog eens een grondmonstertje nemen om PH en EC te meten..
vind uw planten der nog schoon bijstaan. en die vergeling herken ik wel uit andere topics dak al gelezen heb van lowryder. ik zou me geen zorgen maken en gewoon men ph onder controle houden en da komt wel super
a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne
Nou dat geeft de burger weer moed Okiwiet!
Lampen springen zojuist weer aan, zo eens even de boel checken he...
Heb gelukkig ook een fles PH- gekocht, na het grondmosnter wat ik morgen ga nemen ga ik afhankelijk van de uitkomst water geven met een PH van maximaal 6.
Zo, met mijn belangrijkste plant gaat het weer beter.
Ik zorg dat mijn water niet meer hoger is als als PH6,5. Heb zelfs al water van PH onder de 6 gegeven om de PH wat te laten zakken.
Echter 1 plant heb ik overvoed, heb EC van 2.0 gegeven en dat was teveel van het goede. Blad trok krom, trok heeel snel geel en punten kregen necrose, waarna het blad helemaal opkrulde en stierf.
Heb met afgezuurd water doorgespoeld, hopelijk overleeft ie het nog.
De gele bladeren van de belangrijkste plant worden weer groen (niet de 100% gele, die gaan dood), dus nu de PH goed tussen 6-6,5 houden en beetje voeding geven.
Denk dat ik inderdaad op EC tussen 1 en 1,5 blijf.
Probleem!
Mijn temperatuurmeter heeft altijd op de aarde in de potten gestaan, wat blijkt nu dat de temperatuur in het licht ter hoogte van de toppen 34-36 graden is terwijl de temp 40 cm lager, op de potten 28 graden is.
Heb de afzuiger, (350m3), nu 100% voluit staan en fancontroller maar uitgeschakeld (die zit ook niet bij de toppen maar lager en in een hoek aan een stang van mn tent).
Volgens mij is dit NIET goed.
Mn volgende kweek zorg ik voor een 500m3 softbox, want de temperatuur is echt een probleem!
Softbox is er dus niet.
Deze kweek maak ik af en dan pauzeer ik tot september / oktober kan ik ook nog even op vakantie.
Zal dan met een sterkere afzuiger gaan testdraaien, als dan de temp onder de 30 blijft ga ik weer een kweekej starten. Met een lekkere indica dan!
Heb nortern light en afghani X hinduKush liggen.
Overigens staan er naast mijn overrijpe lowryders2 ook nog 2 Shiva plantjes, in veel te kleine potten ;p, te bloeien.
Hopelijk rijpen de LR2's nog even door zodat ik flink wat zaad kan oogsten.
Zo even een update.
Zoals ik geloof ik al geschreven had heb ik alle 3 de dames bevrucht met ene sterke vroegbloeiende Lowrider#2 man.
Vandaag maar eens een topje afgeknipt (zijtakje) en jawel 60 rijpe zaadjes!
Ik verwacht er per plant wel 150 a 200 te halen, totale zaadoogst tussen de 400-600. Al is meer ook mogelijk, en minder ook....
Zie zadenruil topic.
Ik had iemand nog wat zaadjes beloofd, neem contact op via PM, moet je wel beloven een growverslagje te maken hier...
Comment