Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaadjes ontkiemen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaadjes ontkiemen.

Korting op 420shop
    Hee iedereen,

Ik had een vraagje over het ontkiemen van (wiet)zaadjes.
    Ik en een vriend van me zijn namelijk bezig 3 zaadjes te ontkiemen, we hebben ze op wol gelegd en er ook weer wol overheen gedaan, een zakjes om het bakje gedaan, gaatjes in de bovenkant gemaakt en onder een bureau lampje gezet.
    De zaadjes krijgen ook 1/(2) x per dag wat water met een planten spuit.
    Mijn vraag is dus of het ons op deze manier gaat lukken en we niet nu onze zaadjes aan het verkloten zijn.

Ik hoop gauw wat te horen.

Grtz!

Re: Zaadjes ontkiemen.

Dit zijn DE manieren

Beschrijving - wietzaden ontkiemen in een bekertje water
    Zorg voor een omgevingstemperatuur van minimaal 20 graden anders zullen de zaden niet of niet optimaal ontkiemen. Vul een bekertje met water en leg daar je zaden in. Na 2 tot 4 dagen zouden de zaden open moeten springen en het worteltje laten zien. Als dit het geval is kun je deze ontkiemde zaden direct in de grond doen. Stop ze ongeveer 0,5 - 1 centimeter in de grond met het worteltje naar beneden. Het steeltje wat uit het wietzaadje komt direct na het ontkiemen is niet de plant, maar de wortel. Het beste is om dit kleine stengeltje naar beneden te richten bij het planten van het ontkiemde zaadje. Op deze manier zal je plant wat makkelijker zijn weg naar beneden vinden, dit is geen must, maar wel zeer aan te raden.

Beschrijving - wietzaad ontkiemen op een vochtige ondergrond
    Leg de zaden op een ondergrond die vocht vasthoudt. Bijvoorbeeld watten of toiletpapier op een schoteltje, maak deze ondergrond goed vochtig, pas op dat het niet te nat wordt. Het vocht in de watten of toiletpapier verdampt vrij snel bij kamertemperatuur, het belangrijke is dat de zaden dus vochtig blijven gedurende de periode dat ze nog moeten ontkiemen. Door het vocht wat in de zaden trekt wordt het zaadje geactiveerd en gaat ontkiemen. Je kunt de zaden eventueel nog afdekken met een stuk vochtig toiletpapier en daar weer een omgekeerd schoteltje bovenop.

Beschrijving van wietzaadjes ontkiemen in de grond/aarde
    Iedere plant weet dat hij naar boven moet groeien. Je kunt de zaden dus ook gewoon direct in de aarde stoppen, het blijkt wel dat de kans dat de wietzaadjes ontkiemen iets kleiner is dan bij de andere manieren.
    Greetz,
    L00n3y

Comment

" Beschrijving van wietzaadjes ontkiemen in de grond/aarde
      Iedere plant weet dat hij naar boven moet groeien. Je kunt de zaden dus ook gewoon direct in de aarde stoppen, het blijkt wel dat de kans dat de wietzaadjes ontkiemen iets kleiner is dan bij de andere manieren."

De beste manier met het minste werk als je het mij vraagt en geen gepriegel met kwetsbare gekiemde zaden.

Als het kiem-% lager is wees dan blij dat deze methode de zwakkelingen blijkbaar geen kans geeft.

Kiem gewoon in zaai- en stekgrond dus.

gr
      Buizerd

Comment

Yep, ik ben volledig van Buizerd z'n mening. Gewoon Moeder Natuur haar werk laten doen
        Die watjesmethode heeft als nadeel dat het wortelpennetje wel eens in die watjes gaat groeien met als gevolg dat je ze er moeilijk uit krijgt...

Greetzzz

Jona

EDIT: heb zelf 20 van de 20 zaden boven gekregen met deze methode trouwens
        Last edited by Jona; 26 April 2010, 23:29.

Comment

Comment

Nou Vale
            Ik heb gisteren een worteltje gebroken om dat het worteltje vast zat en in mijn watte schijfje grrrrrrrrrr

In doe het weer gewoon via aarde zaadje er op en water laat de natuur maar zijn werk doen

groetjes
            God was never on your side..

Comment

Heb ook altijd ontkiemd in watjes , glas water of direct de grond ingestoken. Werkt allemaal zeer goed , hoewel ik in glaasje water kiemen iets sneller vind dan de andere manieren. Maar zoals jona & buizer al aanhaalde , direct in je medium planten is natuurlijker

MvG Izzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Nou Vale
                Ik heb gisteren een worteltje gebroken om dat het worteltje vast zat en in mijn watte schijfje grrrrrrrrrr

In doe het weer gewoon via aarde zaadje er op en water laat de natuur maar zijn werk doen

groetjes
                Kan gebeuren, maar is bij mij nog niet voorgekomen.
                Hoelang was het worteltje dan? Ik haal ze eraf zodra er een wit puntje uitkomt.. dus geef ze geen kans om vast te groeien....

Comment

Ja, Vale, dat is eigenlijk het moment dat je ze in de aarde moet steken. Dus in feite heb je gelijk. Maar als je wat langer wacht dan geraakt ie in de knoop met het watje, zo heeft Bella het mogen ervaren denk ik

Comment

Dat denk ik dus ook.
                    Het gaat mij erom dat ik ze zie ontkiemen en dan direct de grond in....

Comment

Yep, mijn mening is dezelfde als die van jou
                      Niet te lang laten ontkiemen is gewoon de opdracht
                      Vanaf ontkieming zo snel mogelijk de aarde in

Comment

Natuurlijk kan het ook tussen watten, echter er is geen enkel voordeel aan verbonden.

Nadelen wel:
                        - droogt eerder uit, als je te laat bent zit je met lange worteltjes, dus kans op beschadigingen, zwakke zaadjes krijgen ook een kans, watten zijn voor watjes, je hebt extra werk..

Het gaat mij erom dat ik geen nadelen en extra werk heb.. ;p

Succes eenieder met zijn/haar methode,
                        Buizerd

Comment

Heb toch gemerkt dat het snelste gaat tussen 2 vochtige papierdoekjes.
                          Rechstreeks in de grond steken ben ik veel te nieuwschierig voor, heb ik liever wat zekerheid of het zaadje goed is of niet!

Comment

Bezig...
                          X