Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

Korting op 420shop
    Wat kan men over het algemeen zeggen van een feminised zaadje die herma geworden is door stress en ook zaad geproduceerd heeft?
    Komt daar zowel mannelijk als vrouwelijk zaad uit?

Ben hier wel benieuwd naar.
    Gelieve alleen antwoorden als je zeker bent van je zaak of een linkje hebt waar dit onderbouwd beschreven staat.

Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

dat zullen ook grotendeels herma's worden

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ok thanx!

Comment

Nee joh
        Dan heb je gefeminiseerd zaad.
        (tenminste als het idd een genetisch vrouwelijke plant was die door stress ook mannelijke bloemen aanmaakt,
        indien je plant genetisch gezien hermafrodiet is, zijn je zaden ook herma's)
        Zaden zijn dan wel van slechtere kwaliteit gezien je met zelfbevruchting vollenbak aan inteelt doet.
        minder kiemkracht bvb

Comment

shades of green jij mag je opleiding helemaal gaan terug betalen
          gefeminiseerd zaad wat herma's voorbrengt zal geen nieuw gefeminiseerd zaad maken
          of weet jij zoveel over erfelijkheidsleer dat IK terug naar school zou moeten op m'n ouwe dag??

grtz angel777
          HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
            shades of green jij mag je opleiding helemaal gaan terug betalen
            gefeminiseerd zaad wat herma's voorbrengt zal geen nieuw gefeminiseerd zaad maken
            of weet jij zoveel over erfelijkheidsleer dat IK terug naar school zou moeten op m'n ouwe dag??

grtz angel777
            Is wiet homogametisch vrouwelijk of homogametisch mannelijk?

Indien homogametisch vrouwelijk dus XX = female en XY = male
            dan heb je in geval van een XX-individu enkel X chromosomen in je gameten
            => X in stijl en X in stuifmeel =>>> XX nakomelingen , dus alle vrouwtjes

Als wiet homogametisch mannelijk is (dus XX= male, en XY = female) , dan ligt het anders, aangezien je dan X en Y in je stuifmeel en stijl hebt, en dus 3 combinaties (XX en XY en YY) bij de nakomelngen, (of die YY mannelijk of vrouwelijk zal zijn is de vraag, wss wel vrouwelijk dan)
            dan zijn er dus zowel mannelijke als vrouwelijke nakomelingen..

edit: Voor een deftig antwoord op je vraag zou je dus eerst wat basis moeten weten van de genetica van wietjes
            edit2: na even logisch denken (feminised wiet) en even opzoeken, is gebleken dat wiet dus homogametsich vrouwelijk is, maw XX = vrouwtjes, dus enkel de bovenste alinea is van toepassing
            Last edited by Shades of Green; 17 June 2010, 17:40. Reden: klopte niet helemaal ;) homozygoot moest homogametisch zijn off course

Comment

gefeminiseerd zaad is al genetisch gemanipuleerd zaad
              daar is dus al met de genetica geknoeit

het stuifmeel is dus geen zuiver vrouwelijk stuifmeel om het maar even zo uit te drukken
              het herma stuifmeel bestuift de herma zonder dat er verdere middeltjes gebruikt worden om vrouwelijke zaden te verkrijgen.

dus vrij vertaald is het hele homozygoot verhaal totaal niet van toepassing
              dat is puur theorie

grtz angel777
              HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

huh lol

feminiseren heeft niets te maken met genetisch manipuleren..

Bij feminisatie neemt men een vrouwelijke plant,
                besproeit die met redelijke dosis giberlinnezuur
                en dan maakt die vrouwelijk plant mannelijke geslachtsorganen aan (omdat die gestressed is; enkel door stress niet door genetisch manipuleren!)

het blijft echter een genotypisch vrouwelijke plant,
                enkel worden er ook mannelijke bloemen aangemaakt..

en de theorie is wel degelijk wél van toepassing

Comment

ik ga daar niet verder op in
                  als jij denkt dat het zo is, zal het zo zijn

Ik weet voor mezelf dat wat ik vroeger geleerd heb totaal verschilt van wat jij beweert
                  einde discussie van mijn kant uit verder

grtz angel777
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

tgoh kerel
                    geef gewoon toe dat je fout bent

kijk,
                    je kan in het feminisatieverhaal "giberlinnezuur" vervangen door eender welke stressfactor

stress zorgt er gewoon voor dat de vrouwelijke plant ook mannelijke bloemen aanmaakt.. Of die stress komt door giberlinnezuur (zoals zaadfirma's doen om feminised wiet te maken) of door een andere factor (mechanisch stressen, heel weinig licht, heel slechte bodemcondities) maakt niet uit.
                    stress is stress en daar gaat het om
                    die plant wil zich kostte wat het kost nog voortplanten, en gaat dan zhaar laatste energie stoppen in mannelijke bloemen, zodat ze zichzelf kan bevruchten en haar genen niet verloren gaan...

enjah, ik ga er ook niet mer op ingaan, want ik heb morgen examen (evolutiebiologie) en kheb nog een pak werk

cheerzz
                    Last edited by Shades of Green; 17 June 2010, 18:14.

Comment

Stop de discussie vanwege een meningsverschil niet jongens, het blijkt dat we hier allemaal nog van kunnen leren!
                      Niemand kan ik gelijk of ongelijk geven op dit moment omdat simpelweg de antwoorden verschillen en de waarheid misschien nog niet boven tafel is.

Ik constateer bij een van de planten dat het om een dame gaat (toeval of niet!?).
                      Ik kan alleen resultaat gericht antwoord geven op deze vraag, maar vind het wel erg interessant om de achtergrond ervan te weten.
                      Zodra er meerdere hun geslacht gaan laten zien dan zal ik dit topic aanvullen.

Comment

Even een tussenstand.
                        Van de planten die ik uit dit zaad heb zijn tot nu toe alleen maar vrouwelijke symptomen naar voren gekomen.
                        Het gaat om de eerste twee planten die in een kas staan en veel sneller gegroeid zijn dan degene in de buitenlucht.
                        Het kan allemaal toeval zijn natuurlijk, maar eind van deze zomer weten we nog meer.
                        Voorlopig is de stand 2 - 0 voor de dames

Comment

Nou we gaan je volgen, ik heb een kennis die het vorig jaar ook had en die heeft er ook 5 hele mooie vrouwen aan overgehouden, dus tja ik denk dat je een beetje mazzel moet hebben ook.

Veel suc6 .

Grtz.

Comment

Ik kan van de overige nog geen uitsluitsel geven, vanavond ben ik bij iemand die ook zaad van mij had en ook al bezig was in bloei te gaan.
                            Mijn bevindingen van hem zal ik laten horen vanavond.

Comment

Niet zoals beloofd maar alsnog de uitslag van de planten!

Alle planten vertonen overduidelijk de vrouwelijke kenmerken.
                              Ik heb hier dus een hele zak met "gefeminiseerde white widow zaadjes".
                              Er is er geen een bij die mannelijke kenmerken heeft, ik praat over in totaal 15 planten verdeeld over diverse adressen gezien ik wat heb weggegeven.
                              Tevens is er nog een forumlid die ook deze zaadjes gehad heeft, wellicht kan hij als hij dit bericht leest bevestigen dat ook hij alleen dames heeft staan.

gegroet.

Comment

Bezig...
                              X