Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ideale formaat tent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ideale formaat tent?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    ik heb me vorige week geregistreerd en al es rondgeneusd in alle topics, maar ook op internet naar het aanbod van zaden, lampen, tenten etc etc.
    Als absolute leek, ik heb nog nooit gekweekt in mijn leven, zie ik soms door het bos de bomen niet meer.
    Ik wil m'n eigen kweekje starten met max. 3 planten. Dat heb ik zo overeen gekomen met mijn vriendin, dat het de bedoeling is dat het absoluut kleinschalig blijft en niet gestart wordt met idee dat er mss iets mis kan lopen, dus maar dubbel zo veel plantjes zetten etc

    Maximum 3 plantjes, dus ga ik sowieso voor amnesia of zo gaan. Iets wat niet te groot wordt en dat toch een lekkere blow geeft. Ik zou wel es afwisselen van soort, natuurlijk, maar nooit meer dan 3 plantjes...

    Die worden niet groot en hopelijk ook geen monsterstruiken in breedte, dus welke afmeting zou ik voor gaan? Mijn eerste keuze was de standaardmaat die je blijkbaar in alle merken redelijk goedkoop vindt, nl. 120 x 120 x 200. Dat zou volgens mij perfect geschikt moeten zijn voor 3 plantjes? Ze hebben maar beter wat teveel plaats en dat het licht er goed tussen kan, dan dat je ze op mekaar propt?

    Meer vragen volgen nog later, maar zo weet ik al welke tent ik mag bestellen

    Bedankt voor een antwoord

    UPDATE: in het browsen van enkele topics lees ik dat de verlichting ook belangrijk is, ik zou willen starten met led-verlichting, nl. met de 300W groei/bloeilamp van GalaxyHyrdo. Lees ik heel erg goeie reviews over, omdat het perfect is voor de beginnende hobbykweker...
    Last edited by Patat; 1 March 2017, 12:03.

    #2
    Welkom op de forum patat.
    Amnesia plantjes staan erom bekend dat ze maar blijven groeien, dat groeien zal zelfs in de bloei periode tot week 6 doorzetten. Je zou ze kunnen toppen en dan blijven ze klein en groeien ze lekker in de breedte. 120x120 is overkill voor 3 plantjes, ik zou dan voor een 60x60 of 90x90 tentje kiezen. Er is genoeg info te vinden op de forum, zit je nog met vragen dan horen we het graag. Succes
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Stel jezelf eens de vraag hoeveel wil je kunnen oogsten? Want daar moet/wil je dan weer 3-4 maanden van kunnen roken voordat er weer een ronde klaar is. Daarbij ook rekening houdend dat je zomers niet wilt kweken ivm met warmte en op vakantie etc. 3 planten op 120x120 is wel wat weinig maar kan opzich wel maar dan zul je wat langer moeten voor groeien.

        Die lamp die je noemde verbruikt een stuk minder dan die 300w die ze aangeven namelijk 135w en dat is veel te weinig licht voor een 120x120 deze zou beter in een 60x60 passen. Waarom wil je eigenlijk met led kweken? die led lamp die je noemde zal zo ongeveer 1gr per watt moeten kunnen doen maar dat kan een hps ook makkelijk en die is een stuk goedkoper dan zon ledbak.

        Zelf kweek ik ook onder Cree led Cobs een zelfbouw systeem, maar hier liggen meer voordelen, met deze led lampen ga je wel richting 1,5gr per watt of nog beter richting de 2gram per watt. Zo hoef je dus in totaal minder vermogen op te hangen om het zelfde droog gewicht eruit te halen, minder vermogen is ook minder warmte om af te voeren.. lagere stroomrekening etc
        Zelf zou ik mn geld niet uit geven aan zon ledbak die maar matig presteert een vermogen kost en vaak maar een korte levensduur hebben. Lijkt wel een hype van de laatste tijd. Geef dan liever wat meer uit aan een softbox afzuiging, zodat je straks niet met zo lawaaierige buisfan zit.

        Wat ganja ook al zei misschien is amnesia nou niet de meest ideale soort om mee te beginnen. Vergeet niet dat amnesia ook nog eens een langbloeier is die er zo 11+ weken over doet om te rijpen. Welke soort dan wel, tja ik zou een er 1 kiezen die wat sneller klaar is met een 8weken bloei bijv een White Widow.

        kijk ook even op de marktplaats van JD daar is ook nog wel 1 en ander te koop en K1 heb er nog twee complete tenten opstaan, die aantrekkelijk zijn met goed materiaal.

        greetzz

        Comment


          #5
          Je had toch zoveel goeie reviews gelezen van die lamp ?
          Met een review bedoel je dan toch wel kweekverslagen hoop ik, zodat je ziet wat de lamp doet en wat het resultaat is.
          Al die reclamepraatjes dat een ledlamp de allerbeste van de hele galaxy is word je mee doodgegooid.
          Zonder praktijkvoorbeelden is het BS. "Pics or it didn't happen" zeggen we in Duitsland.
          Zo'n lamp is niet de beste. Je kunt er onder kweken, maar dat kan onder TL buizen ook

          Hierik neem Amnesia want ik wil kleine plantjes

          Ohja, laatste tip: Neem geen autoflowers.

          Succes!

          Wat heb je nodig (srry nog een tiptopic)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Bedankt voor het kweeksverslag van rollitup QnQ. Heel erg handig. Het enige wat ik zal aanpassen is de koolstoffilter, want zoals hij het doet is het wel heel amateuristisch.
            Ik zal inderdaad opteren voor een 90x90 tentje. Gewoon voor de veiligheid, je weet maar nooit dat ik na wat onderhandelen toch 4-5 plantjes mag zetten op termijn.

            En mja, da's inderdaad een dikke tegenvaller, op RoyalQueenSeeds staat er in de beschrijving van de Amnesia dat ze klein blijven, maar die moet ik dus ook niet meer geloven

            Was sowieso niet van plan om autoflowers te nemen. Een vriend van me heeft nog bubblegum gekweekt, de gewone zaden. Daarna overgestapt op iets autoflower en de opbrengst was echt slecht, terwijl hij alles net hetzelfde deed als voordien (behalve de uren licht dan)...

            Bedankt voor de reply, deze week bestel ik alles! En dan maak ik hier ook zo'n kweekverslagje aan
            Last edited by Patat; 1 March 2017, 20:02.

            Comment


              #7
              Je moet uw vriendin is leren argumenteren want het aantal planten zegt niks over je kweek, het wattage van de verlichting bepaalt alles. Of je er dan 1 of 10 of 50 onder zet, dat maakt niet uit.

              Royal queen verkoopt rommel, hoe ze het klaar spelen om elke keer weer de beginners te overtuigen is mij een raadsel. Googel op herma en royal queen en je weet genoeg.

              Comment

              Bezig...
              X