Wortels

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Franco
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Apr 2017
    • 390

    #1

    Wortels

    Korting op 420shop
    Dames/Heren, vraagje..

    mijn linkerplantje (purple) heb ik ong 4 weken geleden in deze grotere pot gezet in de hoop dat het wortelstelsel zich verder ging uitbreiden,dit is echter niet gelukt want ik zie nu nog steeds geen wortels aan de onderkant van de pot uitkomen.

    is hier nog iets aan te doen zodat de wortels toch nog aan de onderkant eruit komen zodat ik van onder water kan geven..?
    de purple heb ik ook geprobeerd te toppen maar dat is niet helemaal gelukt naar mijn idee.


    De rechter (kush) (niet getopt) heb ik eerder in een grotere pot gezet en deze laat wel een hoop wortels zien aan de onderkant.

    De 2 planten laten ook verschillende symptomen zien , zoals je ziet hangt het blad bij beide planten een beetje, heb ik wat verdraaide/kromme bladeren bij de kush en lijkt erop dat de purple in een groeistilstand staat.

    weet iemand wat ik verkeerd doet..?

    Alle hulp en op of aanmerking/kritiek stel ik zeer op prijs
  • Franco
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Apr 2017
    • 390

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Franco
      Big Bongmaster
      MemberLucky Member
      • Apr 2017
      • 390

      #3
      Ook mijn binnenplant vertoont wat hangende bladeren,dacht eerst dat ze in slaapstand was maar dit is niet het geval lijkt mij.

      Plant krijgt niet genoeg zon naar mijn idee,de top van de plant krijgt zowiezo weinig zon omdat deze de plant niet kan reiken,zou het daarmee te maken kunnen hebben..?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        De wortels hoeven niet in het water, ze drinken uit de aarde.
        De aarde neemt het water op.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Franco
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Apr 2017
          • 390

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          De wortels hoeven niet in het water, ze drinken uit de aarde.
          De aarde neemt het water op.
          Ik wil graag aan de onderkant water gaan geven omdat ik wel eens heb gelezen dat planten ook ontlasting hebben en het lijkt mij erop dat als de ontlasting op het potgrond valt en ik dan water aan de bovenkant gaat geven ik dan de plant z'n eigen ontlasting laat drinken en dat is niet de bedoeling lijkt mij..?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Regen komt toch ook van boven? Ieder zijn voorkeuren, maar ik geef gewoon van boven.

            Lees goed wat Q schrijft, de aarde zuigt het water op en de wortels nemen het water vanuit de aarde op.

            En wat jij bedoelt met 'ontlasting' zijn waarschijnlijk voedingszouten die omhoog komen? Vallende ontlasting is klinkklare onzin!
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • Franco
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Apr 2017
              • 390

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma

              En wat jij bedoelt met 'ontlasting' zijn waarschijnlijk voedingszouten die omhoog komen? Vallende ontlasting is klinkklare onzin!
              De voedingszouten bedoel ik niet.

              Heb wel eens gelezen dat een plant ook ontlasting heeft,als ik mijn ontlasting gaat drinken zou ik dat op z'n zacht gezegd niet prettig vinden dus dacht dat de plant dit ook niet tof gaat vinden.

              Maar zo te horen is het onzin wat ik gelezen heb.

              Dank voor jullie berichten!

              Nu eens kijken wat ik aan de hangende/kromme bladeren gaat doen.

              Comment

              • Flip Hasjkip
                Wicked Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Sep 2008
                • 3595

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                Regen komt toch ook van boven?

                Dit klopt wel maar regen komt ook in de bodem terecht, de bodem onder en rondom de plant wordt dan vochtig. Op zich wel logisch dat je dan ook van onder water kunt geven.

                Als je de natuur wilt nabootsen dan kun je wellicht beter van onderen geven, de plant is breder dan de pot, als je het water niet in de pot zou gieten maar, zoals de regen, van bovenaf erop liet vallen dan valt het meeste op de bladeren en van de bladeren naast de pot. In de natuur valt zo het meeste water naast de plant, niet direct onder het bladerdek zoals wel gebeurt bij water geven in een pot.

                Ikzelf geef ook gewoon van boven hoor, heb ook wel eens van onder geprobeerd en zag weinig verschil. Het is, zoals je al zei, ieders eigen voorkeur.



                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                   
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • Franco
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2017
                    • 390

                    #10
                    Zeer informatief filmpje, dank u Stemma!

                    Comment

                    Bezig...