Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraag: Flushen/Spoelen nodig of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag: Flushen/Spoelen nodig of niet?

    Korting op 420shop
    Goedendag allen.
    Ik heb mij zojuist aangemeld op het forum nadat ik eigenlijk al weken lang hier al mijn info voor mijn eerste kweek van mijn autoflower vandaan haal.
    Schitterend hoeveel ervaring er hier gedeeld wordt waar je zoveel van kan leren, waarvoor mijn dank aan iedereen!

    Ik heb o.a. een vraag over het spoelen van mijn eerste autoflower.
    Ik ben begonnen met mijn autoflower zonder goede voorbereiding op de meest goedkope universele aarde die je maar kan vinden bij de plaatselijke tuincentrum. (Hierna ben ik mij pas gaan inlezen )
    Hier zat voor 6 weken voeding in en ben begonnen op 4 april hiermee.
    Volgens de info van deze autoflower (AKGun Auto) zou de oogst na het zaaien na 10-11 weken zijn.
    Ik heb de autoflower alleen voorzien van kraanwater , en de laatste week een beetje (paar ml per dag) Terra Bloom + PK13-14.
    Nu lees ik dat er ook gespoeld moet worden om de restanten voedingsstoffen e.d. eruit te spoelen.
    Uiteraard wordt dit allemaal netjes behandeld op dit forum zoals alles wat betreft de gehele groei/bloeiperiode van de plant. Toch heb ik er een paar vragen over.
    Gezien ik minimaal aan extra's heb toegevoegd, zouden jullie dan toch nog een spoelbeurt erachter doen?

    Volgens de kalender zou de plant nu geoogst moeten worden, maar zo ziet die er naar mijn mening nog niet uit, gezien de bloeiharen nog grotendeels wit zijn?
    Ook de Trichomen zijn nog nergens amberkleurig.
    Als die nog gespoeld moet worden, is daar dan nog tijd voor?

    Graag advies gevraagd.

    Fijne dag allemaal.
    M.v.g. SmokeyB


    #2
    Hier nog wat foto's van mijn plantje
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #3
      Bedankt voor deze opheldering Henk. Weer wat wijzer geworden.
      Scheelt me weer een paar centen voor een PH meter ook.

      Groet



      Comment


        #4
        Ze moet nog wel een paar weekjes inderdaad.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ze moet nog wel een paar weekjes inderdaad.
          Had zelf ook dat vermoeden. Bedankt voor deze bevestiging QnQ.
          De aangegeven 10 tot 11 weken zijn een schatting dus welke wellicht in de meest gunstige omstandigheden (goed medium, weer, voeding enz.) haalbaar zijn?
          Ik heb alle tijd gelukkig.

          (Schitterende verslagen trouwens )
          Last edited by SmokeyB; 19 June 2017, 17:14.

          Comment

          Bezig...
          X