Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Sativa(bloei) te groot> naar buiten?(Spaanse zon)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sativa(bloei) te groot> naar buiten?(Spaanse zon)

    Korting op 420shop
    Hola amigos,

    Nu heb Ik heb voor het eerst in mijn leven sativas in mijn tentje gezet.
    Nu weet ik van anderen en uit kennis van het lezen van het forum dat sativas nog vrij lang door kunnen groeien tijdens de bloei.
    Helaas ben ik hiermee de mist in gegaan en staan ze tegen het plafond van mijn tent....
    Eerder al geprobeerd te knakken maar omdat ik veel werk... 60 uur per week, heb ik weinig tijd om te kunnen kijken in de tent.
    Dit ook alsmede dat ik savonds het ligt aan heb en sochtends uit omdat de tempraturen hier rond de zomer nogal hoog liggen.

    De planten staan al 3 weken op 12/12 en zitten nu op ongeveer 10 dagen zichtbare bloei.
    De zon komt op om 07:00 en onder rond 21:00 (ik woon in Spanje). Over enkele dagen is het hier de langste zomer dag.
    Je snapt misschien al waar ik heen wil en wil ze nu de laatste 8 weken buiten af laten bloeien omdat ze in de tent het plafond raken en snoeien nu vind ik zonde.

    Helaas staat het licht dus savonds aan en overdag uit.

    Mijn vraag is hoe ik ze nu het best naar buiten kan doen zonder dat ze te veel stressen....
    Licht aan (tent) 19:00(spaanse tijd) ligt uit 07:00 sochtends.....

    Iemand ervaring met deze blunder?

    Zelf dacht ik zo iets van ik geef ze wanneer het ligt aan gaat(19:00) 6 uur ligt en dan 6 uur donker tot 07:00 sochtends en gooi ze dan naar buiten, mini 12/12 cyclus XD

    iemand ervaring met dit of iets? ik ben namelijk bang dat ze wellicht herma gaan(alweer)

    Het is dus 14 uur licht, anderenplanten van een vriend van mij (indicas) bloeien ook op dit moment(extra info)

    Ik hoor het wel.... Dankjewel!

    Hasta luego



    #2
    Ik vrees dat als je binnenplanten naar buiten gaat brengen, het verkeerd zal aflopen.
    De zon en je verlichting in je tent zijn nogal verschillend. Je plantje zal sowieso een hitteslag oplopen.
    Dan heb je nog het aantal uren licht. Van 12/12 naar 14/10. Je plantje zal waarschijnlijk reveggen, als het die hete zon overleefd.

    Comment


      #3
      reveggen zullen ze niet doen denk ik. want je kan het hele jaar door bloeien buiten. Een andere maat heeft ook zijn planten in bloei ook 10 dagen zichtbare bloei. waar ik bang voor ben is dat er weer
      25% zaad in me wiet zit....

      Buigen heeft ook geen zin want dan moet ik 60-80 cm van de top gaan buigen, om op de 60cm voor 600 watt te komen, zit ik exact op het minimale..
      Als het knakken mis gaat, dan ben ik de cola toppen kwijt.

      Voor de hitte ben ik ook niet bang, want t waait hier altijd en kan ze in de schaduw zetten.

      Waar ik me druk om maak is dat ik savonds de lamp aan heb en ik nu precies het omgekeerde wil gaan doen, terwijl ik een 12/12 cylcus draai.
      Ik wil zo min mogelijk stress geven in de om kanteling van 12/12 naar de andere 12/12. Want als ik ze 24 uur licht geef dan worden ze erger gestressed als dat ik ze misschien
      een langere nacht cyclus geef met daarna een 14/10 cyclus...?

      Iemand anders nog een aanrader, ben er nog niet uit....

      Comment


        #4
        Last edited by QnQ; 22 June 2017, 10:20. Reden: :: Toevoegen van meer gewauwel ::
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          QnQ , de zon gaat hier 07:00 op en 21:00 onder, op de canarische eilanden. Dus het best 24 uur donker geven, daarna uit de zon houden voor een weekje?
          Wat zeg jij over knakken? zal dit werken?

          Comment


            #6
            Ja maar je moet zeker 20 cm lager knakken dan waar je de toppen wil hebben.
            Als je een tak "knakt", dan leg je die horizontaal maar de toppen zullen zich oprichten om weer naar het licht te groeien.

            Je kan soms beter niet echt knakken bij stevige planten.
            Eerst even de stam masseren en wat knijpen zodat die niet 'afknakt'.


            !(◎_◎)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X