Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bloei blijft uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloei blijft uit

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Ik heb vijf gefeminiseerde zaadjes laten ontkiemen. Drie van de vijf bloeien. Van de twee die niet bloeien had ik bij het ontkiemen de zaadjes per vergissing samen bij elkaar gedaan en de zaailingen ook samen geplant buiten. Een daarvan gaat serieus de hoogte in.
    Ik lees dat een kenmerk van een mannelijke plant is dat ze weinig bladeren heeft en de hoogte in strekt. Dat stemt dus wel overeen met hoe deze twee eruit zien.
    Kunnen jullie uit de foto opmaken wat hier aan de hand is?
    ps: ik heb meer foto's maar ik kan er precies maar 1 uploaden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Er komen geen mannen uit fem zaad en er is daar niks te zien. Die drie andere gaan ook niet in bloei zijn maar gewoon geslacht tonen. Als je fem zaad koopt let je gewoon op eventuele stressballen.

    Comment


      #3
      De drie anderen hebben al mooie toppen. Zie foto. Is dat een stressbal daar in de oksel?
      Ze hebben allen gelijktijdig dezelfde behandeling gekregen en zijn van dezelfde soort. Ik vind het dus heel vreemd dat juist de twee waarvan ik de zaadjes per ongeluk in het zelfde gatje deed, nu zo groot worden, en zonder toppen zijn.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Dat lijkt een calyx.

        Wat voor soort heb je staan?

        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Dutch Blue Automatic - Spliff

          Comment


            #6
            En het probleem is dat je geen tijd hebt, of geduld ?
            Ik zie niks bijzonders op de foto's en het zijn zaden, geen clonen dus ze zijn nooit precies hetzelfde.
            Kun je een foto maken waar ze allemaal op staan, of lukt dat niet ?
            't Is moeilijk vergelijken zonder planten te zien
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Heb wel geduld hoor. Roken doe ik heel zelden. In vroeger tijden zou dat anders geweest zijn. De bedoeling is medicinale olie maken voor de behandeling van psoriases.


              Ik ben alleen wat bezorgd dat de grote plant een mannelijke is die de anderen bevrucht waardoor ik eindig met een suboptimale oogst.
              Dus alle planten op bijgevoegde foto zijn auto flowers van Dutch Blue Automatic - Spliff zaad. Uitblijven van bloei bij die ene grote (het zijn er eigenlijk 2, opgegroeid uit 2 zaadjes in 1 potje) is dan toch merkwaardig. Naast het uitblijven van bloei zijn er nog verschillen: het bladerdek is veel dunner en ze groeit helemaal de hoogte in. Ik heb haar al 2X getopt anders was ze nog een stuk hoger.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Ehm ik kan niet in zoomen met mijn ogen denk niemand mischien foto maken van beetje dichter bij en meer foto
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Als het 3 gefeminiseerde zaadjes zijn zou de kans op een mannetje wel heel erg klein zijn.
                  Herma's komen wel voor al zie ik die niet vaak bij een buitenkweek.

                  Kijk, zaadjes uit een kruising kunnen elk een verschillend plantje geven, net als broers en zussen uit 1 gezin ook niet op elkaar hoeven te lijken. Dat noemt men een phenotype.

                  Probeer wat meer te genieten van je kweek en wat minder te stressen, dat maakt het kweken zoveel leuker
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Ghehe
                    Da's inderdaad best een flink verschil, maar het kan zoveel oorzaken hebben.
                    Voor je gemoedsrust misschien even het mannetje/vrouwtje topic doornemen ?
                    Tja, en als je het niet kunt zien, gewoon maar afwachten, er is nog tijd genoeg.
                    Als het echt gaat vriezen moeten ze naar binnen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      ja stressen doe ik nogal vlug...aard van het beestje helaas...
                      Is het mogelijk dat een autoflower toch niet automatisch gaat bloeien en pas bij 12-12 overgaat naar bloei?
                      Hoe dan ook, bedankt voor de geruststelling.

                      Comment


                        #12
                        Nee. Het aantal uren licht-donker geldt niet voor autoflowers. Anders is het simpelweg geen autoflower.

                        Comment


                          #13
                          Als een autoflower niet zelf in bloei gaat is het geen autoflower. Het duurt bij de een wel wat langer dan bij de andere, dus hou geduld
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            De anderen worden over een weekje geoogst. Van de niet-bloeiers verwacht ik niets meer.
                            Iemand hier ooit twee ontkiemde zaadjes in 1 gaatje in dezelfde pot laten voorgroeien? Ik blijf maar denken dat dat de rede is dat ze niet bloeien.
                            Uit nieuwsgierigheid had ik een stukje top (zonder dogen) heel fijn gemaakt en opgerookt. Het effect was nihil. Zegt dit iets over de kwaliteit die ik mag verwachten?
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #15
                              Dat zegt enkel maar wat logisch is. Onrijpe buds geven geen effect omdat er nog geen of amper thc-ontwikkeling is.
                              Een onrijpe, natte bud fijnhakken en oproken is nutteloos. Kan je evengoed wat gras fijnhakken en oproken.
                              Geduld hebben is een vereiste voor het kweken

                              Comment

                              Bezig...
                              X