Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Juiste ,medium, of toch niet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Juiste ,medium, of toch niet ?

    Korting op 420shop
    Aanstaande Zaterdag en anders Maandag word mijn kweekkastje geleverd en kan mijn 1e kweek beginnen.
    Na een hoop leeswerk heb ik ook de overige spullen besteld, waaronder ook White Widow Autoflower zaden.

    Ook het medium heb ik moeten bestellen ( geen auto en niks dicht in de buurt te koop )
    Helaas kwam ik er net achter dat ik waarschijnlijk niet goed genoeg heb gelezen.
    Ik heb namelijk Biobizz all mix besteld. Ik las daar veel goede berichten over.
    Maar ik las net ook dat dit medium blijkbaar niet is aan te raden voor autoflowers omdat er te veel voedingstoffen in zouden zitten.

    Klopt deze info ?
    En is dit medium dan helemaal niet te gebruiken, of kan ik het bv mengen met normale potgrond om het wel geschikt te maken ?

    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

    #2
    Je zou van te voren de aarde flink door kunnen spoelen (en weer op laten drogen) dan spoel je een hoop voeding eruit. Ontkiemen gaat het prettigst in Light Mix of zaai en stekgrond. Dus als je je zaadje direkt in de pot plant kun je de allmix onderin doen en eindigen met 5a 6 cm zaai en stekgrond boven in de pot waar je je zaadje zaait of plant.

    De White Widow AF die ik hier op forum tegenkom, zijn best wel grotere Afjes dus zullen wat voedingrijke grond kunnen gebruiken.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      En de wortel blijft dan in die eerste 5 a 6 cm zitten? Die is op twee dagen al op de bodem, dus dat heeft geen zin om de eventuele verbranding tegen te gaan. Grond uitspoelen heb ik ook nooit gesnapt, als het al kan. Op de akkers vloeit de bemesting ook ni weg als het is regent, toch? Enfin, moest het wel gaan dan koop je ook geen dure bemeste grond om de bemesting er dan uit te halen en niet te gebruiken.

      Volgens mij ben ik al is gestart in allmix. Als je op safe wilt spelen dan begin je in zaai en stek grond van een tuincentrum in kleiner potjes. Maar het is geen batmix, denk niet dat ze zullen verbranden.

      Comment


        #4
        Hier gaat het altijd goed met 5 a 6 cm zaai- en stekgrond /lightmix boven op de allmix/topmix.

        Heb zelf nog nooit batmix gebruikt, wel allmixvan Biobizz dus vandaar mijn opmerking.
        Uitspoelen heb ik nooit gedaan, ben ik te ongeduldig voor
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          potten of kuipen vullen met growshop aarde netjes tot aan de rand dan kuiltje in de midden van 10 cm diep met zaai en stekgrond en knallen
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Stemma, dat bewijst dan enkel dat je kan voorgroeien in allmix. Als je ze bv in 14 liters zet dan zit de penwortel al op de bodem als het plantje twee, mss drie dagen boven staat. Een koker maken tot op de bodem zou dan wel effect kunnen hebben, of net de onderste 6 cm. Die bovenste 5, daar komen amper wortels te zitten in die eerste twee weken. Als je hetzelfde zou doen met batmix dan is de kans groot dat ze verbranden.

            Comment


            • Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Daar heb je dan wel gelijk in, zal het volgende keer eens proberen. Scheelt weer gedoe

            #7
            Dank voor de reacties.
            Ik denk dat ik de allmix vermeng met normale potgrond in bv een verhouding 2/3 allmix en 1/3 potgrond.
            Dit lijkt me beter dan bv de grond spoelen.
            Waarschijnlijk zal ik het advies van beowulf ook opvolgen door een soort koker voor de penwortel te maken.
            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

            Comment


              #8
              Koker voor de penwortel?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              Bezig...
              X