Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Trage trage trage groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trage trage trage groei

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Wiet kweken neemt tijd in beslag. Ik heb er 17 weken over gedaan van zaad tot oogst, waarvan bijna 8 weken op 18/6. En dan had ik nog een relatief vlugge bloeisoort.
      Je plantjes zien er mooi uit hoor. Kush soorten zijn over het algemeen indica's of indicadominante soorten, dus die worden geen monsters en al zeker niet in een binnenkweek.
      Reken er wel bij dat als je gaat overschakelen naar 12/12 de eerste weken je planten nog een groeispurt zullen krijgen. Ze kunnen nog verdubbelen in grootte.
      Je zou nog een scrog kunnen proberen. Ik stop met scroggen vanaf dat ik bloei zie. Dus je kan nog een week of twee in de 12/12 fase verder scroggen.
      Komt wel goed! Met veel liefde en de juiste kennis

      Succes!

      Comment


        #4
        Nja, ik kan niet meteen een probleem zien aan die plantjes, alleen dat ze idd voor 8 weken te klein zijn. Die grootte heb ik na een kleine 5 weken al. Je hebt twee plantjes, waarom hang je er een 600 watt boven? Ze zijn wat duurder in aankoop, maar 100 watt aan cob leds is meer dan voldoende voor twee plantjes. Die 600 belicht 120 op 120 cm. Je gebruikt nu mss nog geen vierde daarvan. Als je dat effe snel uitrekent dan zit je nu al op meer dan 700 kwh, dat gaat idd een dure afrekening worden want ze moeten nog minstens 11 weken.

        Comment


          #5
          Bedankt Jack voor je opbeurende woorden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze dames nog gaan verdubbelen in de bloeifase als ze er al bijna 8 weken over doen om tot deze grootte te komen.

          Bedankt Beowulf voor het mee kijken. Ik realiseer me ook dat mijn lamp voor het grootste gedeelte voor nop ligt te branden, doodzonde.
          Ik heb er nog aan gedacht om nog wat te zaaien en er nog 2 a 3 bij te zetten maar dan kom ik met de verschillende cyclus in de knoei; de zaailingen zouden dan op 18/6 moeten en de dames op 12/12.
          Een andere lamp kopen? Ik dacht, correct mij als ik het fout heb, dat de dames nu zoveel mogelijk licht moeten, anders groeien ze helemaal niet meer. Of heeft 600 geen zin omdat driekwart van het licht er naast valt?

          En toch zou ik ook nog graag willen weten waarom de dames zo klein zijn gebleven. Ook voor een volgende draai handig om te weten. Misschien te weinig water gegeven? Ik gaf, tot gisteren, elke dag 2 x klein beetje water met de plantenspuit. Of is de voeding te min?

          Comment


            #6
            Wat voor zaden zijn het precies ?
            Da's wel belangrijk om conclusies te trekken.
            - Autoflowers: Van zaaien tot oogsten op 18/6 en (liefst) niet toppen (of 1x heel vroeg in de groei)
            - Alle andere: in de groei op 18/6, in de bloei op 12/12 en die kun je toppen zoveel en wanneer je wil.

            Autoflowers zijn ook wat minder geschikt om te scroggen vanwege de korte groeitijd.
            Er bestaat altijd een kleine kans dat je gekochte autoflowers toch geen autoflowers zijn. (net als vrouwelijke zaden ook mannen kunnen voortbrengen)
            Toppen kost extra tijd. Reken voor elke keer dat je topt een week groeitijd extra.
            Misschien wat kweekverslagen van anderen lezen ? Daar leer je ook veel van.

            Je kunt gewoon opnieuw beginnen als je wil natuurlijk. Dan verspil je geen energie aan deze.
            Misschien is het wel de beste optie als je het puur doet omdat je een voorraadje terug wil van je investering.
            Als het autoflowers zijn kunnen ze nu ook afbloeien onder zonlicht, ergens onopvallend buiten in de tuin of achter een raam.
            Echt veel zal er dit keer nog niet vanaf gaan komen.

            De stroomkosten kun je berekenen op de stroomkosten calculator


            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Thanks voor je reactie QnQ. Zaad is van Royal Queen Seeds. En ik had 1 white widow autoflower maar dat is niks geworden (die is al weg) nu alleen nog 2 reguliere Kush dames van Royal Seeds in de kast.

              Ik vind het jammer om helemaal opnieuw te beginnen; dan heb ik twee maanden tijd en geld weggegooid. Bovendien kan ik wel opnieuw beginnen maar als ik nu niet erachter kom waarom deze kush dames zo traag groeien dan maak ik de volgende ronde misschien weer deze fout. Schiet niet op. Kan wel een ander soortje proberen maar dan kun je niks vergelijken, elke soort is toch weer anders. Ik heb diverse kweekverslagen gelezen maar omdat de condities nooit hetzelfde zijn als bij mij thuis, blijft het moeilijk vergelijken.

              Zou het kunnen dat door de hoge temp. het groeien zo langzaam gaat. Ik probeer onder de 27 C te blijven maar er zijn ook dagen bij dat het warmer is geweest in de kast als 26 C. Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Of toch te weinig water? Tips please.

              Omdat ik geen geld heb voor LED zoals Beowulf voorstelde ben ik het volgende van plan; nu nog 2 autoflowers van White widow zaaien en deze erbij zetten. De vorige autoflower is ook klein gebleven maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik ze verpot had. Als ik het verpotten en toppen dan achterwege laat, zouden de Kush en de autoflower ongeveer gelijk klaar moeten zijn toch? Ik heb de Kush dames gisteren getopt, anderhalve week nog laten groeien en dan 12/12 en dan mijn white widow autoflower zaailing erbij zetten, om vervolgens alle dames nog 8 a 9 weken te laten bloeien en ze tegelijk te oogsten. Is dit niet een betere oplossing dan opnieuw beginnen?

              Comment


                #8
                Je kan ook altijd naar een 100 watt hps gaan, of wat spaarlampen. Die 600 nog laten branden voor 2 plantjes is echt te gek. Je gaat naar een 350 a 400 euro aan stroomkosten op deze manier. (toch in Belgie) Ga maar is naar uw meter kijken hoe vlot die ronddraait...

                Comment


                  #9
                  Die wortelstimulator heeft mij geleerd dat je na het over potten dit kan gebruiken,niet na 15 dagen zoals jij heb gedaan.

                  Zit nu naar de foto te kijken maar heb je niet wat vroeg getopt..? de plantjes komen net boven de pot uit zoals ik het ff snel ziet..? Dan is het niet gek dat ze klein blijven..

                  Comment


                  • Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    Nee. Hier is getopt op de 4e node, zoals het moet. Toch tot zover ik zie als ik inzoom op de plant.
                    Kushsoorten groeien compact(indica-eigenschappen).

                  #10
                  En welke kushsoort heb je dan exact van RQS? Ze hebben 6 gefeminiseerde kushvarianten in hun aanbod. (2 autoflowers, maar doet hier niets terzake)

                  Comment


                    #11
                    Ik had vroeger kunnen beginnen met de wortelstimulator en waarschijnlijk ook met de Grow en Heaven maar verklaard dat denk je de trage groei?

                    Jack, ik heb Critical Kush van Royal Queen Seeds gezaaid.

                    Comment


                      #12
                      Op de 4e node toppen moet geen probleem zijn bij een Indica, maar dan had ik wel de onderste twee gediefd.
                      Misschien had ik alles onder de eerste top wel gediefd, als ik wist dat ik nog een keer ging toppen.
                      (mijn mening eh, een ander doet het weer op zijn manier)

                      Als dit geen autoflowers zijn is er niks aan de hand verder.
                      Paar weken vertraging door het toppen, en de warmte heeft ook niet geholpen, geen paniek
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #13
                        Hoe zit het met je watergift? Voelen je potten zwaar?
                        HPS droogt de bovenlaag van de aarde rap uit, terwijl het daaronder misschien nog vochtig genoeg is.
                        Je planten zijn donkergroen, dat zou kunnen wijzen naar een zware bemesting, let hier op!

                        Heb je geen vliegjes/mugjes in je tent gezien?

                        Welke grond heb je gebruikt? Ik had laatst Pokon bio potgrond gekocht. Deze aarde was erg vochtig uit de zak maar ik heb het toch gebruikt om 2 White Widow's van 2 weken in over te planten. 4 weken later onder 400W HPS waren de plantjes nauwelijks gegroeid in de hoogte, wel meer bladvorming. Ik heb ze toen maar weggeflikkerd, ook al zagen ze er nog mooi groen en gezond uit.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #14
                          Bedankt iedereen voor het meekijken.

                          Ik heb geen beestjes in de kast en ik gebruik Light Mix van Biobizz. Ik geef de helft van de voeding zoals aangegeven op kweekschema.













                          Comment

                          Bezig...
                          X