Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

    Korting op 420shop
    Ola,
    CIMG5719.jpgCIMG5720.jpg
    Men planten staan nu 5 weken 18/6 en deden het tot gister heel goed!
    Heb ze een lichte K-Boost( van Aptus) gegeven en sindsdien hangen ze slap,vooral de uiteinden van de vertakkingen.....de planten ruiken ook niet meer naar wiet maar naar een vieze vage lucht, gelijk rotte eieren!

    Heel het net afgezocht maar niets kunnen vinden, kan iemand me helpen wat het is en hoe ik het weer op kan lossen? Zou zonde zijn als het zaakje naar de klote gaat.....

    Thanx
    Last edited by Hoekio; 9 August 2010, 09:47. Reden: foto's

    #2
    Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

    Heb je geen foto's?

    Comment


      #3
      Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

      Ik zal er ff een maken en erop gooien

      Comment


        #4
        Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

        Wat voor grond gebruik je ?
        Zo vroeg in de bloei hoef je helemaal geen voeding te geven.

        Dit is wat er staat bij het product:

        Aptus K-boost 1 liter

        K-Boost heeft een krachtig stimulerend effect op het afbloeiproces en verhoogt de kwaliteit en opbrengst.
        Met K-Boost haalt u in de bloeifase een optimaal rendement zorder risico van verstopping van uw druppelsysteem.
        Planten hebben in de afbloeifase een grote behoefte aan kalium. K-Boost bevat kalium en linksdraaiende aminozuren.
        K-Boost is volledig oplosbaar en laat geen residuen achter. K-Boost is een organisch product dat uitblinkt door de opneembaarheid van afbloeibevorderende actieve stoffen.

        Gebruik K-Boost vanaf de 5e week tot en met de 7e week. Gebruik 30-50 ml K-Boost per 100 liter water. Schudden voor gebruik.

        Greetz.

        Edit: dacht 5 dagen 12/12 te lezen, maar het is dus 5 weken 18/6, lol.
        Lees de beschrijving van het product eens voordat je iets gaat geven.
        Last edited by DVNO; 9 August 2010, 10:16.

        Comment


          #5
          Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

          Gewoon goeie universele potgrond....Maar al die tijd doen ze het gewoon super!!
          Na toevoeging van K-Boost einde verhaal, een enkele staat nog redelijk tot goed maar die lucht die er vanaf komt.

          btw het is NLX

          Comment


            #6
            Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

            stoppen met voeding, je aarde ff goed doorspoellen met water is een optie.
            ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

            Comment


              #7
              Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

              Wat bedoel je precies met doorspoelen ?

              Water in de pot tot het er aan de onderkant uitloopt en daarna weer terug zetten, en ik neem dat dit ook weer Ph5,8-6,2 dient te zijn ?

              Comment


                #8
                Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                Ziet er niet goed uit man, je zit nog in de Groei fase, ik zou tijden groei NPK 8-2-6 gebruiken (K-booster is niet voor groei).

                Zou dus een kalium overschot kunnen zijn, spoelen van het medium zou dan een optie zijn.

                Als je kraanwater gebruikt kan het ook een PH probleem kunnen zijn.

                Je hebt al een ph en een ec meter voor 30euro op e-bay.

                Zou ook ff wachten op experts op dit forum lol

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                  @ pplantje

                  type niet zo snel lol

                  Comment


                    #10
                    Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                    met de tuinslang erin, dan spoel je je voeding weg door de onderkant, je ph verlaagd wel wat,ph kun je wel weer toevoegen.
                    ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                    Comment


                      #11
                      Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                      Zou dus een kalium overschot kunnen zijn, spoelen van het medium zou dan een optie zijn.

                      Als je kraanwater gebruikt kan het ook een PH probleem kunnen zijn

                      Grtz.[/QUOTE]

                      Ph meter en Ph min is allemaal aanwezig, dus dat is geen probleem! Ik ga gelijk spoelen, straks gaan ze de donkerte weer in en dan hoop ik dat ze bijkomen......en idd ziet er niet best uit!
                      Ik hou jullie op de hoogte en zal ook de pro's in de gaten houden op deze post!

                      Thanx ik ga ff tuinieren

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                        beste is gedestileerd water
                        ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                        Comment


                          #13
                          Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                          Suc6 Grtz.

                          Comment


                            #14
                            Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                            Nou...

                            Heb ze doorgespoeld met Ph juist water 5.8 -5.9+ regulator, ze gaan zo slapen en ik laat ze ff partijen!
                            Ze zijn heel sterk dus ze komen er wel doorheen.....hoop ik!

                            Thanx to all
                            *draait er ff eentje tegen de schrik*

                            Comment


                              #15
                              Re: Planten zijn in een dag slap en gekrulde bladeren....

                              Beste Hoekie,

                              ik maak gebruik van de aPTUS VOEDINGSLIJN EN HYPRO Basisvoeding.
                              Zie topic.

                              K-boost dien je pas in week 6 t/m 8 boei te gebruiken.
                              Je kunt het beste aan de schema aanhouden. (gevorderd van aptus)

                              Comment

                              Bezig...
                              X