Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

EC runoff veel te hoog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC runoff veel te hoog?

    Korting op 420shop
    Heb net m'n plantjes voedingswater gegeven. Ze zijn ongev 24 dagen oud en ik geef ze ongev 500ml om de 2/3 dagen. Deze keer dronken ze minder en kreeg ik voor eerst runoff.
    Heb de runoff gemeten en ik kreeg een EC te zien van 2.8, dat is het dubbel van wat ik ze geef (+/- 1.4)

    wat zou ik best doen nu?
    flushen met water of gewoon laten zijn?

    #2
    Je kweekt dus niet op aarde ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ja ik kweek wel op aarde. Normaalgezien tijdens het water geven/voeden krijg ik nooit run-off. Dit keer dronken ze echter minder en kreeg ik run-off, dus heb deze eens gemeten en wat blijkt is het water die eruit kwam twee keer zo sterk als de voeding die ik hen geef..
      kan dit kwaad? Of is dit verwaarloosbaar aangezien ik op aarde kweek?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat je runoff hebt op aarde.
        Da's een teken dat je veel te veel water geeft, of dat de kluit helemaal droog is en geen water meer opneemt.
        Het is allebei niet goed. Die EC is dan niet zo belangrijk. Als die te hoog is zie je dat meteen in de bladpuntjes die verkleuren.

      #4
      Misschien te snel water gegeven en te veel langs de rand zodat het langs de pot afliep? Geen idee hoe het komt... Maar ze ziet er wel gezond uit denk ik
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        ziet er best wel droog uit, weet niet of dat enkel het bovenste laagje is of dat heel de kluit zo is, indien het laatste zou ik wat meer water geven

      #5
      Als de kluit droog is, kun je dat op een of andere manier herkennen aan de bladeren of aan de plant zelf?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        De pot even van de grond tillen
        Het verschil tussen uitgedroogd en verzopen is wel een paar kilo

      #6
      Voel eens vanonder aan uw aarde zo te zien is er wel nog plaats genoeg om uw hand of een vinger in te steken. Ze staan precies wel goed droog.
      Fem#1 - 2020

      Comment


        #7
        Heb ze net terug water gegeven. Heb ze elk +/- 800ml water gegeven, geleidelijk aan en af en toe wat run-off maar niet veel. Heb echt de indruk dat mn plantjes niet veel groeien, zit nu aan dag 26 en op het internet las ik: "In de vierde week van de kweek zult u een explosieve groei zien van de plant"

        nog niet veel van gemerkt, oftewel is m'n LST techniek een beetje te heftig.. Geen idee..

        Comment

        Bezig...
        X