Dringende vraag! alvast bedankt! ;)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gunzor
    Retired
    • May 2008
    • 8

    #1

    Dringende vraag! alvast bedankt! ;)

    Korting op 420shop
    hoi mensen, ik heb een wiet plantje van ongeveer 3 weken oud, ik ging vandaag van huis, het was zonnig, dus ik mijn plantje lekker buiten laten staan. wat is er nou gebeurt: een stort bui over mijn plantje heen, de bladeren hangen nu (15 min) na de bui, omlaag (zie foto's). ik heb de plant voorzichtig afgedept met keuken rol.

    de vraag: Komt het nog goed met mijn plantje? de potgrond is zeiknat geworden.

    alvast bedankt voor de tips / antwoorden.

    Cheers!


  • Smokey
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2007
    • 2488

    #2
    Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

    Ja hoor dat komt wel goed.
    Zitten er gaten vanonder in je pot?
    Zo niet kan het wel eens een moeras worden en heb je kans op wortelrot.

    Peace

    Comment

    • Gunzor
      Retired
      • May 2008
      • 8

      #3
      Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

      ja er zitten gaten in, maar daar komt nog niets uit, duss.

      Bedankt voor je snelle reactie

      Comment

      • Smokey
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2007
        • 2488

        #4
        Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

        Mooi plantje heb je daar .
        Nu zeker geen water meer geven tot de grond weer droog is he.

        Als je het zelf wilt bepalen wanneer je planten water krijgen moet je de aarde met iets bedekken.

        Peace

        Comment

        • Gunzor
          Retired
          • May 2008
          • 8

          #5
          Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

          Thx! het trouwens voor je informatie een Purple Widdow.

          Ik wacht inderdaad een tijd met water geven ja

          maar wat bedoel je precies met de grond afdekken met iets? je bedoelt met een stukje op maat gezaagd hout ofzo? en dat dan op de potgrond?

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

            Nee, geen hout. Ik dacht aan folie ofzo.
            Maar dat hoeft niet he, maar ik zei het maar mocht het zijn dat je het liever zelf bepaalt.

            Peace

            Comment

            • Cannab0y

              #7
              Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

              Er is niet veel mis met dat plantje lijkt me...

              Het heeft gewoon eens een deftige waterbeurt gehad, da's al

              Zolang je niet doelbewust iedere dag zoveel water erbij kapt als die regenbui, komt dat daar wel goed .

              Greetz

              Comment

              • Gunzor
                Retired
                • May 2008
                • 8

                #8
                Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                jullie hebben gelijk!

                kijk maar hoe mijn plantje vandaag (1 dag na de 'overvloedige' waterbeurt) is hersteld




                Bedankt voor de snelle reacties nogmaals!

                Cheers!

                Comment

                • Smokey
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2007
                  • 2488

                  #9
                  Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                  No problemo.

                  If you need us, just call us. No mather where you are, no mather how far.

                  Peace

                  Comment

                  • duke1909
                    Retired
                    • Jul 2008
                    • 17

                    #10
                    Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                    hoi
                    ik heb een probleem met een plant die in mijn tuin staat. ben woonachtig in het warme zuiden en sinds een paar dagen heb ik problemen met opkrullende bladeren . ik heb al een aantal oogsten gehad maar dit verschijnsel is me onbekend. zou mij iemand kunnen vertellen waarom de bladeren zo opgekrullt zijn en wat ik eran kan doen. ik geef elke ochtend water. geef 2 keer per week een eigen aangemaakte voeding( bestaand uit brandneteln) en een fertilizer.de plant staat nu 3 weken in de bloei en is 2 meter hoog. ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen . ik zou het echt jammer vinden als deze mooie plant zo kort voor het oogsten kapot gaat. ik voeg fotos bij.
                    alvast bedankt voor jullie suggesties.

                    duke[attachment=0:1xsdiuz9]05072008358 (Small).jpg[/attachment:1xsdiuz9][attachment=1:1xsdiuz9]05072008357 (Small).jpg[/attachment:1xsdiuz9]
                    Attached Files

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                      Staat ze bij zeelucht?
                      Mijn gok is dat het simpelweg te droog is, een te lage LV.
                      Zo krult ze haar bladeren en puntjes op om zichzelf hier een beetje tegen te weren.
                      Might sound dumb, maar kan je rond haar of in haar geburen paar natte handdoeken ophangen?

                      Comment

                      • duke1909
                        Retired
                        • Jul 2008
                        • 17

                        #12
                        Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                        de zee is een paar kilometer hiervandaan. ik zit ook boven op een berg (rond 200meter boven de zee). het is wel raar dat de plant nu zo reageert waar zij al in de bloei staat. heb al vandaag extra water gegeven en geprobeert de bladeren met extra water te besproeien maar dan worden de toppen heel erg zwar en gaan hangen.de anderen planten hebben dit verschijnsel niet oftwel het heel warm is hier(rond de 35graden).

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                          Ja, maar een paar km verder de zee, dat is genoeg hoor
                          En hey, nooit water over de bladeren doen wanneer de zon volop schijnt he

                          Comment

                          • duke1909
                            Retired
                            • Jul 2008
                            • 17

                            #14
                            Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                            oke zou ik niet doen. ik hoop dat het binnen een paar dagen beter gaat met haar. misschien is het beter als ik zij in de schaduw ga zetten voor een paar daagjes totdat het beter is . de zon is wel heel sterk op dit moment en het gaat ook nog zo blijven voor de volgende dagen. er is heel weinig LV op dit moment. ik heb trouwens nog een andere vraagje. ik maak mijn eigen voeding aan uit brandnetel. er is hier geen goede voeding verkrijgbaar. misschien is het ook de voeding die niet goed is alhoewel de anderen planten heel goed erop reageeren. verder heb ik nog fertilizer in korreltjes vorm. is dit voldoende??

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Re: Dringende vraag! alvast bedankt!

                              Daar kan ik niet op antwoorden, maar ik weet wel dat het gedaan wordt en goede stikstof vrijgeeft (netel).
                              Maar, je kan altijd de banner bovenaan klikken bij aliengrowshop en die sturen denk ik wereldwijd producten door.
                              Mvg,
                              Leffe

                              En ja, ik denk dat ze opkrullen door een te lage LV. Buiten heb je dat helaas niet in de hand
                              Mss een nat wit laken voor haar hangen zodat de zon op dat laken schijnt, maar toch licht doorlaat. Door het nat laken zal de LV rondom de plant ook wel ietsje omhoog gaan.

                              Just a thought

                              Comment

                              Bezig...