Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

10 dagen drogen ? Mijn wiet is veel sneller droog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10 dagen drogen ? Mijn wiet is veel sneller droog

    Korting op 420shop
    Ik lees overal dat mensen de wiet vaak minimaal 10 dagen laten drogen.
    Zit nu op dag 3 en hij is toch echt wel droog, beetje vochtig maar het is al goed te verkruimelen met de hand.
    Maar goed de toppen zijn dan ook niet echt groter dan 2 gram droog (ong)

    Zijn die 10 dagen gebaseerd op grote toppen?
    Gebruik een doos die met een slang op de luchtaanvoer van de tent zit, waardoor er een lichte luchtstroom over de toppen loopt, de tent in, word dit beschouwd als geforceerd drogen, en word het afgeraden?

    #2
    Dit kun je baseren op wel tien dingen om maar wat te zeggen:

    Welke temperatuur?
    Vochtigheid bij het drogen?
    Hoe droog je en in welke vorm ( vloer, aan een touwtje, matje of enz.?
    Beetje vochtig maar wel droog zeg je, dus niet droog?

    Geen haast vriend, komt goed en zo niet?...DAN TOCH..!!!!!!

    Comment


      #3
      Geen idee, maar blijkbaar is het beste moment om te stoppen met drogen de dag dat de takjes doorbreken i.p.v. -buigen, dan zou al het vocht weg zijn, das een richtlijn althans
      Ik heb ook net Mn topjes van de drooglijn gehaald en de takjes breekten maar buigen toch nog een klein beetje mee, de wiet was erg droog dus toch maar in potten gestopt nu
      Na 8 dagen, maar het was ook wel relatief warm

      Comment


        #4
        Ik droog bij kamertemperatuur, wat nu vrij hoog is zon 24 graden. LV geen idee
        Er zitten gaten achter en onderin de verhuisdoos, en ik heb 2 lagen muggenhor zodat ze mooi overal even gedroogd worden.

        Takjes heb ik niet laten zitten, al gelijk weggeknipt, aandachtspunt voor volgende keer.
        Ze zijn nu wel droog genoeg, misschien al iets te, dus nu maar lekker in de pot. Verbaas me dat het zo snel ging.
        Volgende keer maar op de grootte van de toppen drogen en niet allemaal even lang. Te droog vind ik niet lekker moet mag wel beetje vocht overhouden.
        Dit is ook de eerste keer dat ik wiet ga curen, ben benieuwd of dit echt "een wereld van verschil" is
        Last edited by Krueg3r; 18 July 2018, 20:27.

        Comment


          #5
          Met een beetje vocht, kun je ze niet in een afgesloten pot doen.
          Dan heb je een pot vol pluis na een week.
          Je zult elke dag moeten luchten tot ze echt droog zijn.

          Eenmaal de gedroogde wiet in een pot zit, stijgt het vochtgehalte weer een beetje.
          Doe je ze er te nat in, krijg je geheid schimmel.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Krueg3r
            Krueg3r commented
            Editing a comment
            Bedankt, ik ben er idd bewust van dat vochtige wiet kan gaan schimmelen, zou zonde zijn zeg! mijn plan is om de eerste 2 weken 2x 5 min per dag de pot open te doen, en ze hierna afgesloten in de kelder bewaar Hoe zit het met jullie, nog wat leukst staan in de tuin met dit prachtige weer? Had ik maar een afgesloten tuin

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ekbelevenissen

        Bezig...
        X