Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mooie plant geknakt door onweer HULP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mooie plant geknakt door onweer HULP!

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Ik wil deze mooierd echt niet kwijt, en onkruid zou niet vergaan?!

    Ik heb hem weer recht gezet, ondersteund met bezemstelen en bamboestokken.
    De plaats waar hij geknakt is is verstevigd met 2 stukken bamboe aan de zijnkant met veel plaktband strak getrokken. (kan wel nog mee bewegen in de wind.)
    er is nog schors langs de ene kant die het geheel verbind en de stam is her en der gespleten en gebarsten war hij geknakt is.

    voor de rest is er mij nog meegedeeld om modder en watten tussen de plakband en de wonde te steken zo dat alles goed vochtig blijft, is dat ook zo? (schimmel?!)

    Comment


      #3
      wow, wat een joekel...

      gecondoleerd.


      Comment


      • Jonas Hoogslaper
        Jonas Hoogslaper commented
        Editing a comment
        deze is nog niet eens zo groot

      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Johnnydekweker
        Johnnydekweker commented
        Editing a comment
        kanonskogels! wat voor soortje is dat hey?! rocket haze? wanneer heb je die gezaaid? ;O

      • Jonas Hoogslaper
        Jonas Hoogslaper commented
        Editing a comment
        wietzaadjes.nl blue cheese X2, anubis pyramid seed X 1, blue funk X 1, amnesia X 1,.. en nog veel meer, maar de takken hangen momenteel voor de kaartjes in de grond =D.
        De gekraakte waar over dit toppic gaat is een onbekende soort, gevonden in een 20 eu.

      #5
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jonas Hoogslaper
        Jonas Hoogslaper commented
        Editing a comment
        merci, (zout?!)

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Sluit mij bij QNQ aan. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Ja vaseline en zeezout, wondpasta of kaarsvet. Mocht je willen afdichten. Zout omdat dat vocht ontrekt. En dus schimmel zou helpen voorkomen.

      #6
      Ai, balen. En er komt vanacht nog veel meer noodweer. Ik houdt mijn hart vast. Ik weet niet of ik morgen wel op het forum durf te kijken.
      Sterkte met deze plant, als je geluk hebt komt het nog wel goed denk ik.

      Comment


      • Jonas Hoogslaper
        Jonas Hoogslaper commented
        Editing a comment
        Alles is in orde, niks verkleurd en nog mooi groen van kleur dus.

      #7
      Je hebt de tips van modder en watten zeker van de plaatselijke anti wietbond gehad?

      Probeer het zo droog mogelijk te houden in/met de constructie om rot te voorkomen. Vaseline dicht de wond en met een beetje zout erin werkt het ook schimmelwerend. Uitleg is ergens bij LR2 te vinden.

      Ik weet niet of die plakband het gaat houden met hevige regenval of door de groei van de plant.

      Heb je je overige planten ook al 'gestut' uit voorzorg? Beter voorkomen dan genezen!

      Succes, het is echt een beauty ❤️
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Samengevat komt het neer op zoiets:
        Zout = dodelijk voor bacterien en schimmels. Zout lost alleen op in water. Planten lekken nauwelijks water dus het zout stroomt moeilijk de plant in. Vaseline stoot water af. Vaseline+zout = wondafdekking met antibacteriele en antischimmel en waterafstotende werking.

      • Jonas Hoogslaper
        Jonas Hoogslaper commented
        Editing a comment
        ik zal zien of ik er nog verder aan pruts, zeker om dat ik ze zo lang mogelijk laat staan, ga ik dat toch moeten dichten als het vochtiger word.

      #8
      Ik sluit me aan bij Stemma, persoonlijk zou ik geen plakband gebruiken ivm rot want je zal dit nog een tijdje mogen laten hangen, je gebruikt beter tie wraps of zo.

      Wat een planten proficiat, wil wel een verslagje daarvan zien

      Comment

      Bezig...
      X