Wel of niet oogsten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dutchweedburger
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2018
    • 7

    #1

    Wel of niet oogsten

    Korting op 420shop
    Hallo experts!

    Ik heb nog 2 laatbloeiers buiten staan die het heel moeilijk hebben met het weer.
    Heb al een behoorlijk aantal dikke toppen weg moeten knippen die begonnen met rot.

    Zelf heb ik het gevoel dat hij nog even moet, maar ben bang om dan te veel te gaan verliezen.

    Wat is jullie mening?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Dutchweedburger
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2018
    • 7

    #2
    Van dichtbij
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Dutchweedburger
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Oct 2018
      • 7

      #3
      Van veraf!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Bella
        Elite Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2018
        • 125

        #4
        Ik zie al behoorlijk wat amber in de trichomen, zie je dat ook op andere plaatsen? Welke soort is het en hoe lang bloeit ze al? Het is een flinke boom geworden!

        Comment

        • Dutchweedburger
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Oct 2018
          • 7

          #5
          Het is inderdaad flink uit de kluiten gegroeid! De grootste van de 2 is 4 meter.
          Gaat om een Moby Dick, eerste bloei zag ik op 15-09, dus nu 6 weken
          Het amber komt wel op meerdere plaatsen terug maar over het algemeen zou ik zeggen dat de planten vooral melkwit zijn. Een paar toppen zijn ietsjes verder en een paar iets later.

          Vanuit het verleden weet ik dat het heel snel gaat als er eenmaal toprot aanwezig is, dat wil ik het liefst voorkomen :o

          Comment

          • Gps
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 1988

            #6
            Oogst vast de toppen waarvan je weet dat ze klaar zijn ?
            Lets not criticize but legalize

            Comment

            • Nonsense
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 1724

              #7
              Deze ken je wel omgooien die is genoeg afgerijpt
              zeker na een paar keer rot dan zou ik de boel veilig stellen dat gaat gegarandeerd gewoon verder
              Last edited by Nonsense; 28 October 2018, 08:13. Reden: 2 keer genoeg taalvouten

              Comment

              • Dutchweedburger
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Oct 2018
                • 7

                #8
                Thanks voor het advies! Ik ga er vandaag de schaar in zetten
                Ff ruimte op zolder maken..

                Comment

                • Ongeldig
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2016
                  • 759

                  #9
                  Ik zie witte pistels. En die amber trichomen zie ik niet duidelijk. Ik zou je gelijk geven in je eigen schatting, nog een paar weken.
                  Stel je een vraag krijg je verschillende antwoorden. Ze is wel al behoorlijk aan het vergelen.

                  Ik kan me ook wel vinden in wat Nonsense zegt, om wat nog over is veilig te stellen. Maar ik denk dat ze nog wel rijper zou kunnen.
                  Je kan alleen zelf die afweging maken. Jij weet hoeveel je hebt weggeknipt en hoeveel je graag over wilt houden.
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment

                  • Nonsense
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jul 2015
                    • 1724

                    #10
                    Op deze foto toch wel al wat amber te zien het zou zonde zijn nu de boel te rekken de zomer is echt voorbij nu .
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dutchweedburger
                    Van dichtbij
                    trichomen.jpg

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      6 weken bloei. Nog erg veel witte pistils.
                      Hmm, i dunno, ik zou ze ook nog even laten staan als er verder geen grote problemen zijn.
                      Mgoed, het is moeilijk beoordelen van een foto van 5 vierkante millimeter op zo'n grote plant.
                      Denk dat je dat toch het beste zelf kunt zien.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Dutchweedburger
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Oct 2018
                        • 7

                        #12
                        Nogmaals bedankt voor jullie advies
                        Ik heb een grondige inspectie gedaan en vooral in de dichte eindtopjes was her en der al wel wat rotvorming.
                        Hierdoor heb ik toch besloten om de meeste van de toppen te oogsten en ruim de aantasting er uit te knippen.
                        Beter wat minder sterke wiet, dan helemaal geen wiet!

                        Zitten nu nog wel wat minder compacte toppen aan die ik iets langer probeer te laten groeien.
                        Zal kijken of ik nog even een betere foto kan schieten van de geoogste topjes door de microscoop.

                        Vind het wel erg lastig hoor, wiet buiten kweken zonder dat hij tegen het einde geveld word door rot/schimmel...

                        Comment

                        • beowulf
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 6495

                          #13
                          Ik zie die topic titels en dan denk ik altijd, tuurlijk oogsten. Anders is al dat werk voor niks als je niet oogst

                          Comment

                          Bezig...