trips aarde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Deftone
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Oct 2018
    • 19

    #1

    trips aarde

    Korting op 420shop
    ik heb momenteel last van trips op mijn plant, ik heb hiervoor ECOstyle Spruzit-R aangekocht (hopelijk helpt het)
    Is het best dat ik na de oogst de aarde wegdoe?
    De planten staan binnen, neem aan dat het besmetting dus in de aarde zat....
    hebben jullie hier ervaring mee?
    Moe je heel de ruimte ontsmetten?

    thx!
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Dat is een contactmiddel, je zult de trips daarmee moeten raken. Als je planten al in de bloei staan zou ik dat niet doen.

    Na de oogst je hok goed schoonmaken en bij een volgende oogst preventief te werk gaan. Ik gebruik Neemolie, spray tijdens de groei zo’n 2 x / week gemengd met bladvoeding.

    Aarde weggooien.

    Is een klote beestje, kan zich goed verstoppen en na een tijdje weer opduiken.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Yep, alles eruit en weggooien of schoonmaken.
      Eventueel de tent/hok een tijdje open en leeg laten staan, maar da's meestal geen optie natuurlijk.
      In ieder geval ook goed schoonmaken, zoals Flip zei.

      Ik heb nog nooit een tripsbesmetting door aarde gehad. (varenrouwmug komt wel met de aarde)
      Meestal zitten ze op stekken, of als de plantjes even buiten of bij andere planten in de buurt hebben gestaan.

      Niet op je toppen spuiten eh, als ze in bloei staan.
      Eventueel kun je de toppen afdekken met plastic bekertjes ofzo.

      Zou het ook niet meer doen als je binnen een week of 3 gaat oogsten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...