Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantjes groeien niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes groeien niet.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben Kevin, ben ongeveer een jaartje geleden begonnen met het kweken van mijn eigen weed.
    Nu is het allemaal niet zo goed verlopen als ik had verwacht het afgelopen jaar maar al doende leert men zeker?!
    Ik ben nu aan men 4de kweek bezig en deze keer is het nog wat feller verkeerd aan het gaan. zit nu in week 4 van de groei maar men dames willen precies niet mee.
    Als ik hier op het forum kijk dan zie ik dan bij jullie na 3 weken de plantjes al redelijk groot zijn wat bij mij echt niet het geval is.

    Ik kweek met de volgende opstelling:

    Compleet ingerichte Bonanza kweekkast met LED verlichting
    Afmetingen (h x b x d):176 x 118 x 78 cm
    Materiaal: PVC/XPS/PVC sandwichpanelen
    Oppervlakte ~1 m2. Plaats voor 15 x 6,5 ltr potten, 12 x 11 ltr potten of 4 steenwolmatten van 1 meter.
    Ventilator: G-tools 125 2 standen fan- 230/360M3 per uur schakelbaar inclusief geluidsdemper
    Filter: Prima Klima K2601, 360m3
    Schakelkast: G-tools schakelkast met klok en relais
    Verlichting: G-Leds 560
    G-Leds 560

    Opgenomen vermogen: 360 Watt
    LED vermogen: 560 Watt
    Ideaal oppervlak bloei: 120 x 100cm
    3 instel mogelijkheden: 1 en/of 2 voor de groei (wit) en/of 2 (blauw) 3 voor de bloei. (rood)
    Blauw: 450 en 460nm
    Rood: 630 en 660nm
    Wit: 3500K
    Uitstralingshoek:

    #2
    Foto's zijn wel heel erg klein ofwa?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      1 pixel? Want ik zie helemaal niks
      Ad usum proprium!

      Comment


        #4
        zie helaas geen fotos..

        Heb je je led lamp al eens op vol vermogen laten branden in de groei?? Dus alle standen aan, incl bloei..
        Valt te proberen.. Anders word het moeilijk zonder fotos, aan de bladkleur kunnen we hier zien of er ook voedingsproblemen e.d. zijn..

        Dus regel die fotos!

        Tip: als je met smartphone fotos maakt dan download ook meteen "foto verkleiner" app. Zonder deze of soortgelijke app kan ik ook geen fotos plaatsen.
        Succes!

        gr TruSpliff

        Comment


          #5
          Als je plantjes niet groeien staan ze hoogstwaarschijnlijk te droog.

          Comment


            #6
            Of te nat.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Te nat staan ze niet zo snel, want anders zou DWC niet kunnen lijkt mij.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Maar ze staan niet op DWC dus te nat kan heel goed

              • Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Er wordt altijd direct geroepen dat ze te nat staan, maar cannabisplanten kunnen heel wat water handelen! En om de dag 100 ml water is zeker veel te droog, het moet geen woestijn worden als je groei wilt zien.

              #8

              Comment


                #9
                Nope.

                Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Heb je wel kunnen oogsten van de voorgaande kweken? Til eens een pot op, is deze zwaar of licht?
                  Zware potten staan te nat, stop dan met wateren.

                  In een kleine pot krijg je nooit een grote plant. Meer planten op dezelfde oppervlakte leveren niet altijd meer wiet op. Zelf plant ik bij voorkeur in een pot van minstens 14 liter.

                  Heb je van dat roze Led licht? Daar zie ik ook geen giga opbrengsten vanaf komen, of ik kijk bij de verkeerde topics.

                  Heb je beestjes /vliegjes in je kweekkast?

                  Verse lucht toevoer in de kast?

                  Er kan zoveel mis gaan, duidelijke foto's helpen om een juiste diagnose te stellen.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Wat is de ph waarde van de potgrond te veel voedingsstoffen is desastreus voor zaailingen. Die fout heb ik ook gemaakt,

                    Comment


                      #12
                      Dat is wel een heel klein beetje water. Men is geneigd de beginnende plantjes te weinig water te geven waardoor allerlei bladproblemen ontstaan. Als je de zaailingen in kleine potjes hebt met gaten in de bodem, kan je die bijvoorbeeld met de achterkant in een emmer met water en voeding houden zodat het medium goed bewaterd wordt. Dan laat je ze wat droger trekken en herhaalt dit tot je wortels ziet. Dan verpotten en weer goed bewateren en droger laten trekken etc.

                      Comment


                        #13
                        Oke de lamp heb je dus al geprobeerd.. Wat Stemma al zei, heb ik ook mijn twijfels bij zeker 90% van de kant en klare led growlampen.. Wellicht dat je met een 400w Hps ook goed weg komt in jouw ruimte.. Dan zou ik wel scroggen..

                        Wat betreft bewateren op aarde kan ik me niet mengen in de discussie.. Ik heb geen ervaring met aarde, ik kweek alleen op cocos..

                        Succes! En fix die fotos! Ben erg benieuwd waar we het hier over hebben,hahah..

                        gr TruSpliff

                        Comment


                          #14
                          Ze staan in 6,5 liter potten. Als je de grond hebt ingewaterd dan hoef je geen water te geven tot de wortels overal geweest zijn en dat is sowieso de eerste 10 dagen dus niks. Afhankelijk van wat er boven hangt vernevel je de bodem wat om uitdrogen te voorkomen. Als je ze met hun voeten in water gaat zetten dan gaan ze onmiddellijk hangen en stilstaan, met bolle hangende bladeren. Als je redenering is dat dat niet kan omdat je ook op hydro kan kweken, tsja. Die twee manieren van kweken gaan vergelijken heeft geen enkele zin.
                          De paar kleintjes die bij mij nu hingen hadden natte voeten. Overpot, niks water meer gegeven en na drie dagen staan ze weer zoals het hoort.

                          Als je je grond niet inwatert en je geeft dan water dan verstikken je wortels en staan ze stil. Dat is 9 op de 10 wat er hier gebeurt. Je kan mijn kweekverslagen nagaan, die eerste twee weken gaan hier redelijk snel. Truuk is daar water vernevelen en de grond luchtig houden.

                          Comment


                            #15
                            Stemma als ik zowel de bloei als groeilampen aanzet heb ik idd vaan dat roze licht. ik zeg ook niet dat het giga opbrengsten gaat leveren maar de topics die ik heb gezien doen het wel een stuk beter als hier in de kast. ik heb 4 verluchtingsgaten voor verse lucht in de achterkant, Beesjes en vliegjes heb ik niet in de kast, en de potten voelen niet zwaar aan( heb dit getest met een pot met droge potgrond in)
                            Mijn eerste kweek had ik 5 autoflowers in 20liter potten een hier had ik 80gr vanaf gehaald. de 2de kweek heb ik 2 planten in 70liter potten gezet, deze 6 weken laten voorgroeien (ze zijn uiteindelijk maar 70cm groot geworden wat me wel klein lijk) en hier had ik in totaal 150gr. en de vorige kweek waren 4 planten in airpotten van 20liter en hier heb ik maar 90 gram vanaf gehaald in totaal. had ze 7 weken laten voorgroeien en ze waren ook maar 60cm ofzo.

                            kees49 de ph van de grond moet ik nog eens meten. zal er deze avond werk van maken.
                            beowulf ik heb de potten ingewaterd voor ik ze heb gezaaid en heb hen da om de dag 50ml water gegeven. heb dit ook met de vorige kweken gedaan. geeft dit dan zo een groeiproblemen?


                            In welke maat pot zaaien jullie jullie zaadjes om te beginnen? had gelezen dat ze best in een pot groter als 5 liter zouden moeten staan. Klopt dit?

                            hier nog eens een poging voor de foto's. beteren volgend deze avond als ik er aan geraak file2-1.jpeg file.jpegfile6.jpeg file8.jpeg file3.jpeg

                            Comment


                            • Rreppellsteeltjam
                              Rreppellsteeltjam commented
                              Editing a comment
                              Ik groei ze eerst in zaailingen grond in kleine potjes voor, zodat ze een klein wortelkluitje hebben als ze worden overgepoot, zo hebben ze minder moeite met de zwaardere mixen.

                            • Stemma
                              Stemma commented
                              Editing a comment
                              Op de laatste foto ziet de zaailing er al aardig 'verkleurd' uit. Had je gemorst met voedingswater?

                              Niet elke Cannabis plant wordt een grote plant, Indicasoorten blijven over het algemeen kleiner dan Sativa's. Daarnaast zijn er nog andere oorzaken waardoor een plant achterblijft in groei waarbij te nat staan en beestjes in de grond of onder het blad de meest voorkomende oorzaken zijn. Strekken door te weinig licht laat de plant weer veel langer worden dan bij de soort hoort.
                              Jammer dat je bij beschrijving van je vorige opbrengsten niet de soorten heb benoemd, want dan had ik voor je op seedfinder gekeken of er een userreview stond van die soorten. Ook kan een soort verschillende phenotypes hebben waardoor dezelfde soort verschillende type planten kan voortbrengen.
                          Bezig...
                          X