Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bewaring minerale meststofoplossing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bewaring minerale meststofoplossing

    Korting op 420shop
    1 Dezer dagen zou ik de eerst keer minerale voeding willen geven aan mijn jonge zaailingen.

    Ik ga wel met een halve dosis beginnen en zou dan 0,5 ml per 5liter water moeten mengen. Dat kan ik niet in 1 keer geven aan de 6 kleine potjes dus moet ik de rest bewaren.
    Laat ik deze gewoon in de gieter staan of kap ik beter over in afgesloten flessen of biddon?

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    #2
    Een halve ml per 5 liter water ? Dan is die voeding wel heel erg geconcentreerd, mijn voeding moet ik 5 ml mengen op 1 l water..

    Als je aangemaakte voeding gaat bewaren dan zal je PH langzaam weer oplopen, houd hier rekening mee.

    Als je een halve ml kunt afmeten dan heb je vast wel een pipet waar je 0,1 ml mee kunt afmeten, ik zou dan 1 l maken zodat je nikst hoeft te bewaren.



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Het gaat om de GH flora series pack. Deze geeft aan 1.25ml per 10L water in aarde voor de eerste weken.
      Heb een spuitje dat kan vanaf 0,5ml dus zal het daar even mee moeten doen.
      Vroeger kreeg je bij elk product een maatbekertje of pipet of spuitje. Die tijd is al lang voorbij.

    #3
    Als dit je plantjes zijn :

    mag je daar nog wel een paar weken mee wachten.

    Minerale voeding kun je bewaren maar geen weken. Zou niet meer dan 2L maken voorlopig.
    Bij GHE betekent dat 0.5 ml Grow erbij volgens het schema dat ik zie. Dat is nog wel af te meten.
    Flora Grow en Flora micro 2.5ml per 10L water....mooi zuinig, je hebt idd wel een klein pipetje nodig.

    Voila, daarna pH aanpassen en donker bewaren.

    Maarre...nog even wachten eh...tot ze minimaal 6 of 8 zijtakken hebben.

    *** ik zie dat ze ook Bloom geven tijdens de groei...ik weet niet waar dat goed voor is ?
    Attached Files
    Last edited by QnQ; 13 January 2019, 13:33.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Bloom moet je in het begin niet veel geven en naar het einde toe juist wel. Het is gewoon de combinatie van de NPK's die de juiste meststofverhouding geven op dat moment voor de plantjes maar dat weet jij wel

    #4
    Zo zien mijn plantjes er nu uit. Vind ze wat schraal

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #5
      Da's niet schraal, die lange stengel dat is strek door te weinig licht.
      Daardoor lijken ze een beetje iel.

      Adviezen genoeg en wat je daarmee doet moet je zelf weten eh
      Je kunt beter een beetje zoeken dan dat je zomaar iets blind van iemand aanneemt toch.
      Als ze wat licht van kleur zijn doe je een keer een druppie grow erbij, kijken wat er gebeurt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Green Mamba
        Green Mamba commented
        Editing a comment
        Ja de strek is gestopt ondertussen. Zie kweekverslag voor de verdere info en opvolging. Bedankt
    Bezig...
    X