Aarde bijvullen boven nodes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Green Mamba
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2018
    • 187

    #1

    Aarde bijvullen boven nodes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Na een aantal weken is mijn potgrond wat doorgezakt. Ik heb bij het verpotten de aarde slechts licht aangedrukt en ben te veel onder de potrand gebleven. Momenteel heb ik een 5 cm en op plekken zelfs meer onder de rand.

    Kan het kwaad als ik de potgrond ophoog boven nodes zonder blaadjes?
    Last edited by Green Mamba; 8 February 2019, 19:18.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Nee, maar heeft geen nut, alleen voeding voor je plantje.
    Sommigen zullen waarschuwen voor mogelijke stamrot.
    Dus misschien de stam vrij houden en de rest opvullen.
    Hoe lang moeten ze nog?

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Dan gaat het water waarschijnlijk te veel naar de stam lopen denk ik.
      Speel liever op veilig en vul gewoon de ingezakte plaatsen wat aan die zijn gekomen door watergift met gieter.
      nochtans voorzichtig gedaan maar logisch als de aarde zo luchtig is.

      Ik dacht er een paar cm bij te doen om de plant wat te verstevigen. Heb geen schrognet en is te laat nu want de planten schillen te veel in hoogte.
      Ik heb deze week de lamp op 12/12 gezet na 4 weken sinds het boven komen uit de aarde.
      Dus eerste week voorbloei als ik het goed voor heb.

      Bedankt
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Gooi er een halve zak perliet bovenop?
    Aarde zou ik niet meer doen ivm verhoogde kans op stamrot.

    Perliet bovenop is minder geschikt als je een wervelwind in je hok houdt want het is vrij licht als t droog is.
    Dan waait het uit je potten
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Er hangt een kleine ventilator op en dat ding geeft goed (beetje te) in de 80 x 80 tent dus die perliet vind ik zo over heel het kamertje en dus geen optie zoals je al aangaf

      Ik houd het dus bij het aanvullen van de verzakkingen.

      Thx!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kleikorrels zeg ik.
Bezig...