Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Moederplant licht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant licht?

    Korting op 420shop
    Als ik moederplant wil maken kan deze onder tl verlichting blijven staan of is dit op gegeven moment te weinig licht wis niet waar ik deze vraag mog zetten als vereerd staat hoor ik het wel

    #2
    Als je "Moederplant onder Tl licht" googled zie je veel info ook van JD topics zelf.

    Comment


      #3
      Ja volgens mij kan dat wel zover ik heb gezien...
      even bij zoeken op geavanceerd drukken dan moederplant intypen en even alleen title only aanvinken krijg je de beste resultaten

      succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        hebben nu 8 plantjes staan willen we straks stekjes van afhalen voor buiten

        Comment


          #5
          Nice, ga je 200 plantjes buiten zetten?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            hoe veel het wordt zien we wel zijn nu nog maar stengeltjes

            Comment


              #7
              De stengels
              Attached Files

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Zou de lamp wat lager hangen, deze zijn wel erg gestrekt...

              #8
              Daar ga je geen enkele stek van kunnen snijden zonder meer licht boven te hangen... Of op zen minst de tl tot op 2-3 cm er vanaf. En dat is nu eigenlijk al te laat.

              Comment


              • misty
                misty commented
                Editing a comment
                Die tl moet er inderdaad bijna tegenaan hangen,
                Stokjes tegen een groeiend plantje zorgt voor een plantje wat de rest van haar leven steun nodig heeft.
                Je plantjes even voorzichtig overpotten in diepere potjes en ingraven tot 2 cm onder de blaadjes, een klein beetje wortelstimulator erbij en je bent weer vertrokken

              #9

              Comment


                #10
                Ja dieper ingraven tot je grond net onder de blaadjes komt.

                Die led zou ik niet doen, dat is echt warm wit, alleen geschikt voor bloei (als het al bruikbaar is voor het spectrum wat je plantjes nodig hebben)
                Beter een "echte" lamp aanschaffen of die tl er echt dicht op.

                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #11
                  Ik zou opnieuw beginnen of wachten tot mei. Als je naar tomaten gaat kijken, die hebben haartjes op de stam. Die haartjes worden worteltjes. Wietplanten hebben dat niet, dus je gaat ze 10 tot 15 cm dieper zetten, maar daar gaan nooit wortels komen, da's 10 tot 15 cm waar de stam kan gaan rotten en dan heb je niks meer. De grond gaat daar continue nat staan omdat er geen wortels komen en je verliest 15 cm van de pot, heb je nog een halve pot over. Wat ook niet optimaal is. Dan kan je ze evengoed zo hoog laten en zo verder gaan.

                  Wat is eigenlijk je plan? Wat hangt er nu boven? Zoals qnq zei, 8 moederplanten geven een hoop stekken, maar daar hoort de juiste verlichting boven te hangen. Zoals het er nu naar uit ziet heb je niet genoeg verlichting om van 1 plant stekken te gaan snijden, laat staan van 8. Die planten horen sterk te staan zodat de stekken kunnen wortelen en daar hoort dan ook weer apart licht boven te hangen. En als je dan uiteindelijk 100 stekken hebt, waar ga je die laten? Zaai je toch beter gewoon een tiental zaadjes buiten, ergens in mei? Komt zo al een hoop wiet vanaf.

                  Soit, de sleutel tot succes is hier voldoende licht en dat is er niet.

                  Comment


                  • misty
                    misty commented
                    Editing a comment
                    Sorry hoor, wat een onzin, mijn wortels groeien soms aan de stam tot boven de grond,
                    Daarnaast graaf ik al jaren de te gestrekte steeltjes opnieuw in en heb er nog nooit een weg hoeven gooien
                    Dat tl niet ideaal is zijn we het dan over eens, maar als je niet anders hebt... gewoon dicht erop.

                  • misty
                    misty commented
                    Editing a comment
                    mijn buitenplantjes groei ik trouwens voor onder een tl lampje in de keuken

                  • beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment

                  #12
                  ik ga het gewoon proberen zo is het ook niks dus een lamp ga ik wel halen maar meteen voor binnen kweek led zo iets 2 stuks https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en...reviousPage=lr

                  Comment


                    #13
                    Ja voila, da's net iets anders Maar dan zou ik sowieso opnieuw beginnen.

                    Comment


                      #14
                      Had ze net gisteren allemaal netjes ondergestopt, maar vooruit, ingegraven zaailing 10 weken later...

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #15
                        ben alleen druk met welke beste kan kiezen vin anders zonde geld

                        Comment

                        Bezig...
                        X