Beste moment om planten tijdelijk uit de kast te halen ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gozah
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2017
    • 154

    #1

    Beste moment om planten tijdelijk uit de kast te halen ?

    Korting op 420shop
    Ik wil een aanpassing doen aan mijn kweekkastje.
    Maar hiervoor moeten de planten ongeveer een uurtje uit de kast.

    Wanneer kan ik dat het beste doen ?
    De planten staan ruim 4 weken in bloei en de klok staat uiteraard op 12/12.

    Ik zelf zou denken dat het 1e uur of het laatste uur van de lichtperiode het beste zal zijn.
    Klopt mijn gevoel of kan ik bv de planten ook halverwege de lichtperiode er uit halen zonder nadelige gevolgen ?

    Het makkelijkste zou overdag zijn, maar dan is het donker in de kast.
    Dus dat lijkt me geen optie.
    Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Ik zou het ook ergens halverwege de lichtperiode doen, al kan ik het niet wetenschappelijk onderbouwen.
    Ik denk dat ze bij licht aan en licht uit vooral daarmee bezig zijn.
    De plant "weet" dat de zon op/onder gaat, en is dan bezig met de stand van de bladeren te regelen.
    Als je ze halverwege de lichtperiode even eruit haalt en in een lichte kamer zet geeft dat de minste stress denk ik.

    Tijdens donker kan ook als je zorgt dat ze in het donker blijven, maar dan struikel je misschien ergens over of loop je tegen de deurpost en zit er een plant in je oog.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Gozah
      Gozah commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je advies.

      Ik denk dat je 2e idee voor mij het beste zal werken. Dat ik daar zelf niet op kwam

      Ik ga mijn huis even donker maken, planten kunnen dan de badkamer in.
      Hierdoor kan ik in daglicht aan het kastje werken, wat toch wel wat lekkerder werkt.

      Ik zal wel de geur in de gaten moeten houden, want o wat ruiken ze al heerlijk.
Bezig...